Nieuws: Jaffe over zijn liefde voor de PS3
Door Rene Groen op 27-01-2008 om 11:16
|
Bron: Gamasutra
|
David Jaffe kennen we van meesterwerkjes als Twisted Metal en vooral God of War. We kennen hem tevens van zijn pittige uitspraken en zijn voorliefde voor Sony.
In een recent interview gaf hij aan dat de Nintendo Wii cool is en dat de Xbox 360 weliswaar zijn liefde heeft verdiend, maar dat de PlayStation 3 pas echt een glorieuze toekomst te wachten staat.
Volgens Jaffe gaat de PlayStation 2 nog steeds erg goed, maar zien we pas net waartoe de PlayStation 3 toe in staat is, en dat is de vorming van het beste systeem op de markt in termen van beste games en mogelijkheden. Als voorbeeld noemt hij Burnout Paradise, een game die volgens hem gewoon op de PlayStation 3 gespeeld dient te worden. Door al deze goede games ziet hij de Xbox 360 al snel achterop raken op de PlayStation 3.
Hoewel Super Mario Galaxy veel geprezen werd vindt Jaffe het weliswaar een leuke game, maar gaf het niet zo'n "Oh My God" gevoel als hij met Mario 64 had. Ben je op zoek naar een goede platformer, neem dan Ratchet & Clank, volgens Jaffe is deze game namelijk beter dan Super Mario Galaxy.
Iets zegt me dat we Jaffe niet snel met een Xbox 360 of Nintendo Wii exclusive gaan zien.
|
|
|
|
13:53 Nieuwe beelden voor Fragile
11:14 Bioware werkt aan casual MMO?
|
Reacties (51) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Gast (212.187.6.xxx)
op 27-01-2008 om 17:09
|
Er zijn genoeg multi spellen geweest waarop de graphics bij de 360 beter waren. Burnout Paradise is volgens mij de eerste game die beter is op de ps3.
En bij ratchet heb ik nou ook niet echt het ''Oh my god'' gevoel wat ik bij SMG toch wel iets meer had.
En je ziet het, ps3 ontwikkelaars zijn tegenwoordig lompe fanboys... voorspelt veel goeds.
|
|
Gast (83.82.54.xxx)
op 27-01-2008 om 17:35
|
@gast hierboven
Jaloers ? ga je kamer behangen met dat verneukte 360 logo.
|
|
Gast (213.93.237.xxx)
op 27-01-2008 om 17:38
|
Lol Jaffe is ee nfucking noob als die denkt dat ratched en clank beter is dan mario galaxy |( . Ratched en clank doet niets niews en is gewoon hetzlfde als op de ps2 alleen dan met mooiere gfx. Zoiets als mario galaxy is gewoon supervernieuwend origineel en speeld lekker.
Ik nam die dikzak toch al niet serieus ,maar nu helemaal niet meer......
en het publiek is het ook niet met hem eens. Waar mario galaxy records verbreekt ,loopt ratched en clank :r te FLOPPEN _O_
|
|
Dnarbeis
op 27-01-2008 om 17:42
[Niv: 60 / Exp: 2984]
|
@Gast (212.187.6.xxx)
Oblivion en DMC4 niet vergeten
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 27-01-2008 om 17:49
|
@ Gast (212.187.6.xxx)
Misschien moet je even wachten opdat "ingame"
footage komt van FFXIII en/of versus XIII. Ik wed met jou nu al 200 euro dat het grafisch alles op de 360 ownt. En daarbij ook de rest van de ps3 games.
" Gast (213.93.237.xxx) op 27-01-2008 om 17:38
Lol Jaffe is ee nfucking noob als die denkt dat ratched en clank beter is dan mario galaxy |( . Ratched en clank doet niets niews en is gewoon hetzlfde als op de ps2 alleen dan met mooiere gfx. Zoiets als mario galaxy is gewoon supervernieuwend origineel en speeld lekker.
"
Super mario galaxy is een heerlijke game, maar doe niet alsof mario zo vernieuwend is. Ik was vroeger een diehard mario fan. Alleen ze hebben waaaay too much steeds het zelfde gedaan met mario. De eerste mario die weer nieuw leven voor mij inblaast is SMG. Dus voordat je zit te zeiken dat Ratchet and clank hele tij het zelfde is, zou je gewoon moeten kijken wat mario de laatste 100 keer heeft gedaan.
En sowieso. Beide zijn goede platformers. Beide spelen goed. Al heb ik liever persoonlijk jack and daxter boven ratchet and clank.
En nog een ding. Dat de ene game beter verkoopt dan de andere game zegt niks over de game zelf. De naam mario is wereldwijd bekent en is misshcien wel de meest bekendste gamepersonage in de wereld.
Als je een nintendo koopt dan koop je mario. Als je een sony console koopt, dan kun je 1000 games kiezen.
|
|
Gast (145.116.17.xxx)
op 27-01-2008 om 18:27
|
Jezus, wat 1 comment van een developer met een lange Sony historie allemaal niet kan losmaken bij de fanboys. Het is net zo onbenullig om te reageren als Miyamoto zegt dat de Wii de beste console is. Wat zijn de teentjes toch lang bij de heren fanboys. Grow up!
|
|
sandstorm
op 27-01-2008 om 18:41
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
mijn god, iedereen die moeilijk doet over guest post, mijn tip voor iedereen REGISTREER,
vooor de rest, tja ieder zo zen eigen mening, moeten we daar een punt van maken?
|
|
Gast (213.119.81.xxx)
op 27-01-2008 om 19:02
|
Burnout Paradise moet alleen op PS3 gespeeld worden dat is wel raar want het ziet hetzelfde uit als de xbox 360 versie :? :? :?
|
|
sidar
op 27-01-2008 om 19:14
[Niv: 49 / Exp: 2463]
|
ja ik zou ook de console de hemel in prijzen als ik er games voor ontwikkel.
je ziet iwata niet zeggen koop R&C want die is beter dan Super mario world.
^ its called logic.
|
|
Gast (82.136.250.xxx)
op 27-01-2008 om 19:30
|
Kom op zeg ratchet&clank tod beter dan smg dacht het niet.Ratchet&clank is een erg goede game maar smg is een meesterwerk het is vernieuwend en prachtig voor de wii.Die Jaffe kan de pot op. :( :( :( :r :r
|
|
marino
op 27-01-2008 om 19:51
[Niv: 90 / Exp: 4520]
|
fanboys zijn iritant, maar de mensen die daarop reageren ook... ik dus ook 
oh en wat sandstorm ook al zegt:
ga registreren!
Gewijzigd door marino op 27-01-2008 om 19:51
|
|
shikamaru
op 27-01-2008 om 19:53
[Niv: 21 / Exp: 1028]
|
x360, ps3 en wii ze hebben allebei goeie en slechte kanten ik vind dat er geen betere console is ps3 is goed maar ik ga zelf op dit moment eerder voor x360 want daar zijn goeie shooters en er komen dit jaar een paar mooie rpg voor de rest ga een andere console alsjeblieft niet afkraken
het slaat namelijk nergens op x360 is een goede console ps3 en wii ook. je moet een console kopen om welke games er op zitten en niet omdat hij mooie graphix heeft.
@Gast (194.169.216.xxx)
jij ziet het ook wel erg zwart wit hč wii= mario waar slaat dat op je hebt straks ook no more heroes en tal andere toppers onder andere ssbb. en voor ps3 heb je ook een paar goeie games onder ander ff 13 maar ga alsjeblieft niet zegge dat de ps3 op dit moment zoveel beter is dan de wii want dat is ie niet!! (ik ben zelf een fan geweest van nintendo en ook van sony heb jmmr genoeg nooit een Ps2 kunnen kope  )
Gewijzigd door shikamaru op 27-01-2008 om 20:00
|
|
Gast (81.83.251.xxx)
op 27-01-2008 om 20:00
|
god of war is een A+A+game of jullie dat nu willen of niet, jaffe heeft zijn eigen wel dik bewzen,met da spel.en alleen retards vergelijken gow met mgs,dat is appels met peren vergelijken.
|
|
Gast (213.93.237.xxx)
op 27-01-2008 om 20:13
|
hij heeft zichzelf bewezen? Vandaar dat deeltje 2 superieur was aan zijn deel? toch? :X :r
Jaffe is en blijft een laffe n00b. Laf omdat hij het neit meer aandurfde om aan god of war 2 0f 3 te werken ,maar als een lafaard maar minigames ging maken en zo nog steeds sneaky sony support als een of andere focking fanboy.
Als je geen grote games meer durft te maken moet je imo je waffel houden over SMG :r
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 27-01-2008 om 20:17
|
Ehm Shikamaru. Ga maar eens kijken wat het beste heeft verkocht op de n64 en op de gamecube. Het begint met M en het eindigd op ario. Hoe kijk ik het dan zwart op wit als ik zeg dat als je een nintendo console koopt dat je dan mario ook haalt. Mario, SSBB en meer zijn de standaard games die ALTIJD uitkomen. En met sony consoles bedoel ik voornamelijk de ps1 en ps2. Mario is mario en heeft geen concurrentie of whasoever. En de Nintendo consoles hebben altij voornamelijk op hun eigen successen overleefd.pokemon,mario, wario, yoshi, donkeykong en al die andere games komen standaard altijd uit en standaard verkopen ze omdat er weinig tot geen concurrentie in zit.
En als je me niet geloofd dan moet je maar even de charts van nintendo's afgelopen consoles eens bekijken. Dan zie je wat van nintendo is en wat niet.
En ps3 is er nog niet. PS2 heeft misschien meer franchises als de rest van de consoles bij elkaar.
Die franchises moeten allemaal nog uitkomen. MGS en FF zijn er een van, maar we weten allemaal dat de ps2 of 1 niet uit deze 2 games alleen bestaan.
De ps3 doet het pas goed als zijn games uitkomen.
Nu is het een kleine 10 miljoen keer over de toonbank gevlogen. Niks bijzonders, maar daarom moet er ook even gewacht worden op al zijn games. Dat de ps1 en 2 de rest van de consoles ver achter zich heeft gelaten is echt niet om het sony logo'tje hoor. Dat zijn de games.
|
|
Gast (83.87.132.xxx)
op 27-01-2008 om 20:38
|
@Gast(212.187.6xxx)
Een carričre als Clown niks voor jouw??, Gears of War mooier dan elk PS3 spel?... lol. Je moet eens wat verder kijken dan je Clownsneus lang is ;)
|
|
shikamaru
op 27-01-2008 om 20:48
[Niv: 21 / Exp: 1028]
|
Gast (194.169.216.xxx) ik geef je gelijk dat nintendo op vorige consoles en tot nu toe op de wii op eigen suc6 leeft maar je zegt dat als iemand de wii koopt meteen mario koopt.... en dat is onzin want er zijn genoeg andere games nog en ja ps2 heeft het heel goed gedaan en doet het nog heel goed maar je hoort me ook niet zeggen dat ik een console slecht vind ik vind het alleen een beetje slecht om te zeggen dat wii mario is
ik heb zelf nooit egt van mario gehouden als ik aan nintendo denk is het voor mij zelda, ssbb en nog veel meer toppers
en je zegt zelf dat playstation niet alleen uit mgs en ff bestaat dat is bij elke console wii is niet alleen mario en zelda. en x360 is ook niet alleen halo en viva pinata er zijn nog andere super franchise en daarom koop je een console. niet voor een logo maar voor de games. dus ik vind zoals ik al eerder zei een beetje zwart wit van je dat je wii = mario zo ongeveer zegt want er zijn nog genoeg andere top games en zoals als jij zegt dat mario standaard games zijn dat is onzin... je zegt dus ook MGS en FF ook "standaard"games zijn ze komen toch uit voor de ps. dus stop alsjeblieft met mario is standaard want dat is het niet. er wordt niet voor niks door volgens mij gametrailers.com mario galaxy tot de game van 2007 uitgeroepen. het is een topper!!
laat het gwn zo elke console heeft zijn toppers en elke console heeft zijn speciale iets. dus laat die discussie nou zitten over welke beter is want voor ieder is de andere console beter. want iedereen houdt van andere games!!!!!
Gewijzigd door shikamaru op 27-01-2008 om 20:49
|
|
Gast (86.87.196.xxx)
op 27-01-2008 om 21:04
|
Poeh, Roderick, die durft. Ik denk dat Jaffe zich al ruimschoots heeft bewezen met GOW.
|
|
Gast (217.122.113.xxx)
op 27-01-2008 om 21:20
|
euh, ik vind ook wat. Denk ik.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 27-01-2008 om 22:22
|
ehm.... Ten eerste. Je neemt dingen veel te letterlijk. Als ik zeg dat als je een nintendo console (dus niet wii specifiek) koopt, dat je dan mario koopt. mario IS nintendo. Of jij het nou wil of niet. Best berkochte nes game = mario. Best verkochte snes game = mario. Best verkochte N64 game = mario. Best verkochte gamecube game= mario.
En mario galaxy is nu 3 na beste verkochte wii game tot op heden. Dus als ik zeg. Je koopt een nintendo console en dus een mario dan bedoel ik dus dat mario het meest verkochte nintendo spelletje is en dus NIET dat er letterlijk even veel mario's worden verkocht aan het aantal verkochte consoles. Als jij dus niet zo letterlijk zou nemen dan zie ik het verre van zwart op wit.
En nog een ding. Jij zegt dat nintendo consoles ooo zo veel toppers heeft, waarom zie ik dan in de toplijsten van alle voorgaande consoles dat minstens 50% van alle titels die meer dan een miljoen keer verkocht zijn, allemaal mario's luigi's mario parties, zelda's zijn? No offense tegen nintendo. Ik heb alle nintendo consoles.
Alleen op de cube heb ik eigenlijk alleen maar resident evil games gespeeld en verder was het allemaal weer mario of iets in die richting.
Op de sony consoles heb je van resident evil tot mecha games tot 100+ rpgs tot weet ik het.
Mgs en FF zijn helemaal geen standaard games. FF en MGS zijn een van de honderden games die voor sony consoles komen. FF en mgs moet je eerder zien als de "rest" van de games die uitkomen net zoals resident evil op de cube. resident evil komt namelijk ook uit op andere consoles en FF en MGS zijn hier en daar ook op andere consoles of zelfs pc te checken.Dat is dus niet de standaard prik zoals mario dat altijd wel is. Als je daar niet mee eens bent dan is dat jouw probleem. Ik weet gewoon dat mario, nintendo is en FF en mgs is geen sony. MGS en FF is een van de zo en zoveel franchises die niet van sony zijn. En sowieso. Jij moet gewoon echt even research doen. Jij zit van alles te blaten over dat mario niet standaard is, maar de hele nintendo console lijst zit er helemaal vol mee. Alleen de ps2 lijst is zo'n 10 keer langer met alleen maar verschillende games.
"
laat het gwn zo elke console heeft zijn toppers en elke console heeft zijn speciale iets. dus laat die discussie nou zitten over welke beter is want voor ieder is de andere console beter. want iedereen houdt van andere games!!!!!
"
Ik heb echt geen flauw idee wat je allemaal bazelt. Je haalt god en de wereld erbij terwijl het helemaal niet hierom gaat. Ik zeg al voor de 3e keer. Ik VIND nintendo chill en HEB tot nu toe alles van Nintendo. Daarom kan ik OOK oordelen wat de standaard games zijn die ALTIJD uitkomen voor nintendo en welke niet.
En dat mario een topper is dat ontken ik ook helemaal niet. Maar ik zou ik niet anders verwachten. Als je na 20 jaar dezelfde game in een ander jasje niet kunt perfectioneren, dan weet ik het ook niet meer. En dat mario door gametrailers tot game van het jaar wordt uitgeroepen heeft ook te maken met dat mario aan het eind van het jaar werd gereleased net voordat gametrailers zijn oordeel maakt over best game of the year. Als mario namelijk begin 2007 zou uitkomen, dan zou de kans dalen. Dat komt door persoonlijke gevoelens over games. Persoonlijke gevoelens vervagen naarmate maanden verstrijken. Het had net zogoed een andere game kunnen wezen aangezien er genoeg goede games zijn. Maar al met al vind ik mario een van de beste games van 2007 ja. Maargoed. Jij dwaald af en ik dwaal af. Het ging erom dat ik zei dat als je nintendo console neemt, dat je vrijwel altijd een nintendo game neemt omdat er tot nu toe BAR weinig andere games voor hun consoles uitkomen. Zoals ik al zei. Check alle charts van de afgelopen 20 jaar. Dan zul je zien dat ik het NIET zwart op wit zie. Anyway. Ik blijf bij mijn punt en maakt niet uit hoeveel jij ertegen aan bazelt. Mijn mening verander je nooit.
|
|
Gast (81.204.139.xxx)
op 28-01-2008 om 00:41
|
jongens, deze gast werkt voor sony....
Tuurlijk moet hij dan zeggen dat hij de games die op de ps 3 uitkomen beter vind. Als hij zou zeggen dat smg beter is dan is dat natuurlijk geen goede publiciteit.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 28-01-2008 om 01:00
|
Mee eens. Je zou van nintendo of microsoft ook niet horen dat andermans product beter is. Zoiets is altijd zo. Maar ja. Zulke dingen vallen eigenlijk nooit echt goed in de smaak van mensen als je je eigen "kamp" omhoog prijst. Maar het is nou eenmaal zo. Sowieso zou ik nooit luisteren naar zijn mening en ga puur op mijn eigen af net zoals iedereen dat moet doen.
|
|
Gast (62.88.30.xxx)
op 28-01-2008 om 18:56
|
Platformers kunnen bijna niet meer inoveren, ze kunnen het alleen 'anders' brengen. En daar in Super Mario Galaxy in geslaagd. Super mario Galaxy heeft me veel meer plezier gegeven dan ratchet and clank die ondanks z'n humor en design het imo moet afleggen tegen het superieure SMG. Galaxy is een ode aan het gamen.
|
|
Wii gamer
op 28-01-2008 om 21:49
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Waar veel mensen playboy-magazines en poster aan de muur hebben hangen.. heeft deze man een ps3 in zijn bed liggen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|