Met de release van de PlayStation 3 bracht Sony verschillende spellen uit, waarvan Resistance: Fall of Man met twee miljoen verkochte exemplaren de best verkochte was.
Joni: Het jaar 2007 telde vele klassiekers, maar het jaar telde tevens maar weinig games waarmee ik me zo geamuseerd heb als Resistance: Fall of Man. De epische sfeer, het verhaal en de snelle gameplay bezorgden me veel plezier. De game telde echter ook de nodige minpunten wat blijkt uit mijn recensie van de game. Ik ben dan ook blij dat Insomniac Games naar de klachten van de gamers heeft geluisterd en dat men de minpunten aanpakt. Resistance 2 wordt dan ook een game die ik zeker in huis haal bij de release. Dit wordt namelijk ongetwijfeld één van de spellen om in het oog te houden dit jaar. Met de toevoeging van Call of Duty 5, Killzone 2 en ongetwijfeld Gears of War 2 wordt de strijd om het hart van de gamers in het shootergenre eind 2008 zeker een felle.
Michael: Ik vond de eerste Resistance game een erg vermakelijke game en ik ben dan ook blij dat er een vervolg komt. Als we de scans mogen geloven, gaat dit de mooiste Insomniac game ooit worden. Ook de veelbelovende mogelijkheden laten mij warm lopen voor deze game. Zestig mensen online en acht man coöp, er is geen enkele consolegame die dat nadoet. Na de aankondiging van dit spel zal Guerilla het waarschijnlijk ook erg warm krijgen. Ik kijk er dan ook al naar uit hoe Killzone 2 en Resistance 2 het tegen elkaar gaan opnemen dit eindejaar. Sony moet hebben gedacht dat ze beter met zichzelf kunnen concurreren dan met een andere consolegigant. Net zoals Game Informer denk ik nu hetzelfde over de nieuwste game van Insomniac: "One huge reason to buy a PS3." Een goed eindejaar voor de PS3 is met deze al verzekerd als er geen games meer worden uitgesteld.
Roderick: Insomniac heeft de PlayStation 3 mooi in de smiezen zeg: eerst het succesvolle Resistance, dat erg goed verkocht, ondanks dat deze nog zeer veel te leren had van andere grote namen in het genre. Vervolgens Ratchet & Clank, die de techniek nog eens verder bracht én een leuk potje afwisselende gameplay naar de PS3 bracht. Twee games in twee jaar, heel netjes. Drie games in drie jaar is helemaal een prachtige prestatie en als je ziet wat Insomniac van plan is kun je echt zeggen dat één ontwikkelaar stevig zijn ambities nastreeft. Resistance 2 moet mooier worden, beter, leuker, maar er moet vooral meer in de game zitten. En laat dat "meer" nu net het puntje zijn wat ik even af wil zwakken. De kracht van de game moet niet worden dat je meer verschillende campagnemodes (welke naar geruchten nog niet half zo lang zullen zijn als de main game van het eerste deel) hebt of coöp met meer spelers hebt, wat alleen op papier leuk klinkt en momenteel dus als een soort heilige graal het net over gaat. Resistance 2 wordt pas een vette killer als de absolute basis geperfectioneerd worden en ik hoop dat Insomniac daar (ondanks alle beloftes met "meer") de meeste nadruk op legt. "Meer" hebben we in deze generatie al genoeg gehyped, tijd voor "beter". Insomniac is dit 100% toevertrouwd.
|