Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Pam Development: 'PS3 opent nieuwe routes'


Door Rene Groen op 15-12-2007 om 16:40
Bron: Videogamer

Veel ontwikkelaars hebben kritiek geuit op de PlayStation 3, zo zou de console te duur zijn en te ingewikkeld om voor te ontwikkelen.

Fracois Giuntini, creative director van Pam Development (de studio die werkt aan Top Spin 3), is echter een stuk meer tevreden over de PlayStation 3. Hoewel de console volgens hem nog steeds limitaties heeft is het er wel eentje die routes opent voor nieuwe dingen. Hoewel hij niet specifiek in gaat op de limitaties geeft hij wel aan dat ze voorheen makkelijk konden ontwikkelen en dat dit een stuk lastiger is op Sony's nieuwste console. Om deze reden moeten de ontwikkelaars anders gaan denken en dingen op een andere manier implementeren, toch weet Giuntini dat de PlayStation 3 een zeer, zeer krachtige machine is.

Veel ontwikkelaars geven aan hoeveel kracht ze gebruiken van de PlayStation 3 en Giuntini begrijpt deze uitspraak. Voorlopig is het limiet nog zeker niet bereikt, wel is het lastig om games steeds beter te maken, ondanks dat ontwikkelaars de hardware al steeds naar nieuwe hoogtes brengen. Door dingen steeds anders te benaderen zal het ontwikkelen steeds soepeler verlopen en kun je nieuwe manieren vinden om games nog beter te maken. Dit is echter een lastig en langdurig proces.


17:06  Ontmoet de karakters uit GTA IV
16:33  Rockstar: 'Threespeech info klopt niet'
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (213.119.71.xxx) op 15-12-2007 om 16:58
langdurig proces dat gaat lang duren tegen dat tijd is er een xbox 720 of zo uit

Gast (82.173.214.xxx) op 15-12-2007 om 18:23
mensen zeuren alleen maar begin is altijd moeilijk het word op een dag heus wel makkelijker!

Gast (77.250.76.xxx) op 15-12-2007 om 18:23
idd en dan mag je weer geld uitgeven aan een x720 :) lekker dan :? :?

Gast (82.92.66.xxx) op 15-12-2007 om 18:43
Final Fantasy 13 en Killzone 2 worden de titels die de grafische kracht van de ps3 gaan laten zien.Dit komt omdat deze 2 spellen puur voor de ps3 gemaakt worden.

Gast (85.191.9.xxx) op 15-12-2007 om 18:57
alsof alle developen op de volgend xbox ook makkelijk gaat worden :?

Timmy667 op 15-12-2007 om 19:10 [Niv: 17 / Exp: 838]
Waarom zo negatief? Langer duren is niet langer duren op zn EA

Wii gamer op 15-12-2007 om 20:20 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Dat de hardware het aankan betekent niet meteen dat de games beter worden.

De gamecube kon veel aan, want kijk maar naar Resident Evil 4, echter kwam er op de cube alleen maar crapgames uit doordat ontwikkelaars te weinig aandacht besteedden aan de gc.

De games zullen alleen mooier en beter worden als de ontwikkelaars hun tijd ervoor nemen en zo dus ook veel aandacht aan besteden. Zolang de playstation 3 zo duur is, zowel voor om te ontwikkelen als om te kopen, zal de kwaliteit laag blijven.

Gast (81.205.100.xxx) op 15-12-2007 om 20:40
onzin binnen nu en half jaar zien we de echte kracht van ps3 ons voorproefje is drake's kijk maar naar de schaduw effecten, ziekelijk mooi en dat is nog maar het begin

Gast (62.234.113.xxx) op 15-12-2007 om 23:18
De kracht van de ps3 zit niet in de grafische effecten maar in de rekenkracht. Grafisch is die vrijwel gelijk aan de xbox360. Waar ze ps3 mee zouden kunnen laten schitteren is door middel van physics, complexiteit van omgevingen, aantallen objecten en dat soort zaken. Maar daarvoor dien je op een andere manier te moeten programmeren en das best lastig...

Gast (81.206.183.xxx) op 16-12-2007 om 08:34
de CPU kan ook veel dingen van de Grafische kaart overnemen en zo kun je grafisch ook beter. playstations ex. games zoals FF 13 killzone msg4 enz. die moeten de kracht van de playstation naar buiten brengen. als je nou naar uncharted kijkt die gebruikt 30% van de kracht en dat ziet er goed uit en scoort bijna in alle reviews hoge cijfers

Gast (82.171.246.xxx) op 16-12-2007 om 10:41
Wat een nietszeggend bericht...
En wat is een limitatie?

Gast (82.75.7.xxx) op 16-12-2007 om 13:48
uncharted vond ik echt niet bijzonder hoor, het is een goede kwaliteitsgame , maar ook weer niet.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media