Review: Naruto Shippuuden: GNT EX
Door NL|MegaMika op 29-09-2007 om 00:06
|
Bron: Gamed
|
Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen EX (vanaf nu “Shippuuden EX”) is al enige tijd verkrijgbaar in Japan, maar door het uitblijven van een FreeLoader is de game helaas nog niet speelbaar zonder een investering. Die investering, in de vorm van een Japanse Wii, heb ik eindelijk gedaan. Tijd dus voor de langverwachte review.
Slow motion
Hoe Eighting het voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel, maar Shippuuden EX op de Wii loopt voor geen meter. Okee, grafisch is het een tikje mooier en bevatten de arena’s veel bewegende zaken en details als vallende blaadjes, maar dit mag nooit ten koste gaan van de gameplay. En dat doet het helaas wel, want bij het minste of geringste begint de boel te haperen.
Sasori en Deidara, de twee enige écht nieuwe personages.
Toegegeven, wanneer slechts twee personages tegenover elkaar staan, verloopt het spel vloeiend. Zo nu en dan merk je dat de framerate een beetje inzakt, maar echt storend is dat niet. Erger wordt het wanneer je het tegen twee of drie tegenstanders opneemt. De framerate stort als een kaartenhuis in elkaar en maakt de betreffende modes tot een grote ergernis. Helemaal erg wordt het als Kankurou ten tonele komt. In deze game bestuurt hij maar liefst twee poppen, iets wat de Wii niet leuk vindt, getuige de slow motion waarin alles zich ineens afspeelt. Een ramp, helemaal omdat dit probleem op de GameCube maar in beperkte mate aanwezig was en de krachtigere Wii dit toch probleemloos aan zou moeten kunnen.
Wii-opties
Eighting heeft gelukkig niet al haar tijd in het downgraden van de serie gestoken, en heeft enkele foefjes voor de bewegingsgevoelige controller ingebouwd. Nu hebben Japanners met de Nintendo DS al bewezen dat ze maar al te graag geforceerde besturingen integreren om vervolgens “met unieke besturing” te kunnen roepen, en dat is met deze game helaas niet anders.
Tijdens het spelen schud je de WiiMote als een wilde heen en weer. Horizontaal of verticaal lijkt niet uit te maken, je personage begint wel een combo. Dit vul je aan met de gebruikelijke knoppen voor werpen, supers en natuurlijk bewegen. Voer je een super uit, dan kun je de schade die deze veroorzaakt verhogen door bewegingen uit te voeren die op het scherm worden getoond. Zo draai je de Nunchuk en WiiMote snel rond, stoot je ze naar voren of zwaai je ze snel naar links of rechts. Geinig voor tien minuten, maar nauwkeurig is het niet dus zet je deze optie snel uit. Gelukkig ondersteunt de game zowel de analoge stick als de vierpuntsdruktoets van de GameCube-controller.
De achtergronden bevatten dit keer objecten om achter te schuilen.
Een laatste extra’tje zijn de drie minigames. In de eerste speel je een soort balletje balletje met Naruto’s Kage Bunshin. Druk de analoge stick in de richting van de originele Naruto en schud met de WiiMote om een kunai te gooien. Niet bijster origineel. Leuker is de schiettent-variant, waarbij je de witte afstandsbediening als pointer gebruikt om kartonnen borden van Kakashi en Naruto omver te schieten. De leukste van de drie is echter het uitvoeren van een perfecte Rasengan. Hierbij draai je zowel de Nunchuk als WiiMote rond om ze vervolgens met een harde stoot vooruit te duwen. Time het goed en geniet van de ravage!
Werk aan de winkel
Deze game had zo mooi kunnen zijn. Was Eighting maar weer de luie ontwikkelaar die een handjevol personages, achtergronden en spelmodes had toegevoegd. We hadden dan opnieuw een geweldige game gehad met een enorme hoeveelheid content en fun. Helaas moeten we het nu doen met een flink vermagerde versie die slecht afgewerkt is. De gameplay scoort lager omdat de game weinig nieuws te bieden heeft en teveel foutjes bevat, de vernieuwde achtergrondmuziek is lichtelijk irritant, grafisch worden punten afgetrokken vanwege de slechte framerate en de replay is drastisch verminderd door het gemis aan content. Eighting en Takara Tomy hebben voor Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen EX 2 flink wat goed te maken.
Wil je de game importeren, lees dan onze importfeature. Je hebt een Japanse Wii nodig om hem te kunnen spelen.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
76 |
Sound |
69 |
Graphics |
77 |
Replay |
60 |
Naruto 4 voor de GameCube blijft voorlopig het beste deel.
|
69 |
|
|
|
07:09 IGN speelt met Lara Croft
00:06 Twee filmpjes No More Heroes
|
Reacties (8) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (83.117.69.xxx)
op 29-09-2007 om 01:07
|
had opzich wel hoger verwacht, maar binnenkort komt deel 2 ook weer uit dus we wachten maar af :)
is er eigenlijk al nieuws over een Wii freeloader?
|
|
Devilly
op 29-09-2007 om 08:42
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
@ Gast (83.117.69.xxx): volgens mij is dit het tweede deel, getuigde de titel "Review: Naruto Shippuuden: GNT EX 2"..me de nadruk op die 2 achteraan.
Jammer, ik had tot nu toe bijna alleen maar positieve dingen over de serie gehoord, met als enige echte minpunt dat de serie weinig vernieuwd, maar dit is niet bepaald een score om dan blij van te worden.
|
|
NL|MegaMika
op 29-09-2007 om 10:58
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Oeps, dat met die 2 was een blundertje van mij, dit is gewoon deel 1 ^^.
Deel 2 krijgt 30 personages en komt eind november uit, dus verwacht de review in december (mits de douane het spel niet onderschept).
|
|
Gast (83.117.69.xxx)
op 29-09-2007 om 12:49
|
jah precies ik dagt al dit moet tog wel deel 1 zijn, volg de serie namelijk al een tijdje en zo ook de spellen. En zit ook te wachten tot er een japanse freeloader komt _O_
|
|
wa
op 29-09-2007 om 13:04
[Niv: 14 / Exp: 676]
|
Jammer die op de Cube was best tof .
|
|
Gast (213.10.143.xxx)
op 30-09-2007 om 01:12
|
Weet je zeker dat je je versie van Naruto wel goed is (krassen e.d.), ik heb nergens last van met 4 personages op het scherm (toegegeven, met kankuro wel, maar dat was in deel 2, 3 en 4 ook al). Aah wel, voor de rest goede review, ben het met je eens dat deze versie een ontzettende downgrade was met de vorige, kan niet wachten tot ik deel 2 in m'n handen heb.
|
|
NL|MegaMika
op 30-09-2007 om 23:08
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Haha, het ligt echt niet aan de haperende disc hoor ^^. Misschien is het omdat ik zelf vrij gevoelig ben voor lage(re) framerates dat het me zo opvalt, maar het spel vertraagt echt fors.
|
|
elhekayat
op 13-11-2007 om 23:40
[Niv: 0 / Exp: 7]
|
ăÔßćŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃŃ
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|