Sadness is een horrorgame die wordt ontwikkeld door de Poolse ontwikkelaar Nibris. De game wordt vooral gekenmerkt door zijn unieke stijl. We hebben al een tijd niets meer van de game gehoord, maar de website Cub3d had een interview met Nibris.
Daaruit blijkt o.a. dat er waarschijnlijk meer van Sadness getoond gaat worden in Leipzig, maar dat de game nog verre van af is. De ontwikkelingskosten liggen ook behoorlijk hoog volgens Nibris.
quote: C3: How is the highly anticipated Wii game ‘Sadness’ progressing? Do you have an idea of when it will finally be released?
Nibris: When we are sure that Sadness is as good as we want it to be. This means that the game will be released no earlier than Q4 2008, and maybe even in sometime in 2009. This game will be a completely new thing in Game Industry.
AR: How are you finding Wii development so far? Are there any things you wish the hardware could do that it currently cannot due to limitations?
Nibris: There are, of course, some limits in developing, but any other platform would not give us the opportunity to create Sadness the way we want. As for development costs, I don’t talk about them, although in Sadness’ case they are really big.
Hele interview, ook over andere Nibris games, hier .
|