Metal Gear Solid 4 is één van die titels waarvoor je meteen een PlayStation 3 in huis zal gaan halen, maar er zijn veel geruchten dat deze in een later stadium ook op de Xbox 360 zal verschijnen omdat de leiding van Konami dat zou willen.
Hideo Kojima, de producer, heeft echter geen zin in multiplatformontwikkeling. De ontwikkeling van Metal Gear Solid 4 richt zich specifiek op de PlayStation 3. Het idee dat er later een Xbox 360 versie moet komen om de game rendabel te maken, speelt niet bij het team. Dit liet Ryan Payton van Kojima Productions in een podcast weten toen de interviewers van 1Up hem daarover een vraag stelden. Kojima zijn visie over de game is absoluut niet veranderd sinds dag 1. Als er dus al een Xbox 360 versie zou komen, zou dit in de stijl gebeuren van Metal Gear Solid 2: Substance waar de originele versie het veel beter deed.
I can tell you honestly at this point, we have not changed the game in any form with the idea of 'oh, we got to do this on 360.' Put aside whether or not we're developing for 360 or not, the game is built on the PS3 hardware, as you guys have known for the past two years or so.
|