Afgelopen woensdagavond was het zover: mijn eerste launchparty waar ik voor Gamed.nl was. En wat voor een party?! In de Jimmy Woo in Amsterdam werd geheel in oosterse sferen de Wii game Red Steel gelanceerd. Ubisoft gooide er wat bekende Nederlanders tegenaan, mixte dat met gratis drank en een heel mooi tassenmeisje. Ingrediënten voor een geslaagde avond dus.
Het zwaardvechten vindt op bepaalde, gescripte, momenten plaats wanneer je tegen een soort eindbaas aanloopt. Ik heb de verhaallijn niet gevolgd, natuurlijk omdat ik midden in het spel terecht kwam, maar het zal iets met eer en dergelijke te maken hebben dat je hier je zwaard trekt. Mijn eerste idee was natuurlijk om gewoon mijn uzi weer te pakken en die idioot die mij met een zwaard te lijf gaat neer te schieten, maar dat werkt niet. Je moet echt zwaardvechten met hem. Dit is niet al te moeilijk, met een paar spastische bewegingen van linker en rechter hand heb je ze zo verslagen. Ze zullen dan op de knieën gaan en geven zich over. Hun lot ligt in jouw handen, jullie mogen raden wat ik met deze personen deed…
Helaas had ik nog niet de mogelijkheid in de gespeelde levels om de tijd stil te zetten / te vertragen om een patroon van schoten in te stellen zoals we eerder zagen in verschillende filmpjes. Volgens de medewerker die bij mijn Wii stond kan dat pas zodra je als speler in Tokyo terecht komt, waar wij dus nog niet waren.
Een mede bezoeker gaat helemaal op in het spel
Ik heb Red Steel ook op de Gameplay gespeeld waar opviel dat het er niet erg mooi uitzag. Om elk karakter zat een wit randje wat volgens dezelfde medewerker kwam doordat de Wii verkeerd was aangesloten op de televisie. Iets met component en weet ik veel wat – ik geloofde hem op zijn woord. En die hield hij want gister zag het er inderdaad een stuk beter uit.
Op de Gameplay was de E3 demo te spelen terwijl ik gister de beschikking had over het gehele spel. De problemen die op de Gameplay er nog waren, waren gister dan ook totaal verdwenen. Ik heb geen foutmelding gehad en ook de irritante waarschuwing dat ik te dicht bij het scherm stond welk me op de Gameplay zo lastig viel was nergens meer te bekennen.
We weten allemaal dat de Wii de minst krachtige console is van de nieuwe generatie, maar we weten ook allemaal dat het nooit Nintendo’s intentie is geweest om op grafisch gebied voorop te lopen. Misschien wel dankzij dit imago had ik niet heel hoge verwachtingen van de Wii en Red Steel qua uiterlijk maar dat viel me alles mee. Red Steel ziet er gewoon mooi uit. De gebouwen zijn mooi vormgegeven en de graphics voldoen prima. Op een gegeven moment kijk je niet meer naar het uiterlijk, maar ga je zo op in het spel door de controls en het aantal tegenstanders.
Die Red Steel tas is voor hem
Ik heb een enorm leuke avond gehad, mede doordat ik op het eind van de avond nog een zeer mooi meisje tegen het lijf liep. Ik was opslag verliefd, maar weet niet zeker of dat wederzijds was. Mijn wazige blik door het gamen (ok, en het drinken) zullen me niet veel goed gedaan hebben denk ik, maar ik kreeg wel een Red Steel tas van haar. Zij werkte namelijk bij de fabrikant van de tassen, vandaar. Op het einde van de avond zag ik echter JJ van Gamekings/Power Unlimited zielig in een hoekje zitten. Hij had geen tas gekregen en wilde er zo graag één. In een moment van verstandsverbijstering gaf ik mijn tas aan hem waar ik onmiddellijk spijt van had. Het enige aandenken aan dat mooie meisje was als sneeuw voor de zon verdwenen toen JJ de Jimmy Woo verliet. O nee, niet het enige aandenken trouwens, ik heb de foto’s nog en haar e-mailadres. Ik houd jullie up-to-date over de verdere ontwikkelingen…
|