De Nintendo DS werd eind januari dit jaar aangekondigd. Nintendo beloofde een compleet nieuwe spelervaring door middel van 2 beeldschermpjes. In deze feature behandel ik alles over de DS, van de specs tot de games.
CPU Core
- Main Processor - ARM946E-S (Running at 67 MHz)
Cache: 8 KB Instruction Cache, 4KB Data Cache
TCM: 8KB Instruction, 4KB Data
- Sub Processor - ARM7TDMI (Running at 33 MHz)
Memory
- Main Memory - 4 MB (Debug version has 8 MB)
- ARM9/ARM7 Shared - 32KB (16KB x 2)
- ARM7 Internal RAM - 64 KB
- VRAM - 656 KB
LCD
- Display Size - 256 x 192 RGB Screens x 2
- Display Colors - 262,144 colors
2D Graphics Engine
- Background - Maximum 4 layers
- Objects - Maximum of 128
3D Graphics Engine
- Geometric Transformation - Max 4 million vertex/sec
- Polygon Rate - Max 120,000 polys/sec
- Pixel Fillrate - Max 30 million pixels/sec
Sound
- 16 channel ADPCM/PCM (Max 8 channels can be set to PSG)
- Microphone input
Wireless Communication - 802.11 Protocol
Input Device
- Touch Panel
- Direction Pad, A, B, L, R buttons, Start, Select (X, Y buttons being considered)
Power Save
- Sleep mode (WakeUp possible at set times or by wireless communication)
- Power save for 2D engine, rendering engine, geometry engine, LCD screen possible.
Deze specs zijn bekend geworden uit een uitgelekt document van Nintendo. Deze is hieronder te bekijken.
|