Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Feature:

Nintendo DS


Door Rik op 03-05-2004 om 11:07

De Nintendo DS werd eind januari dit jaar aangekondigd. Nintendo beloofde een compleet nieuwe spelervaring door middel van 2 beeldschermpjes. In deze feature behandel ik alles over de DS, van de specs tot de games.



CPU Core
  • Main Processor - ARM946E-S (Running at 67 MHz)
    Cache: 8 KB Instruction Cache, 4KB Data Cache
    TCM: 8KB Instruction, 4KB Data
  • Sub Processor - ARM7TDMI (Running at 33 MHz)

Memory
  • Main Memory - 4 MB (Debug version has 8 MB)
  • ARM9/ARM7 Shared - 32KB (16KB x 2)
  • ARM7 Internal RAM - 64 KB
  • VRAM - 656 KB

LCD
  • Display Size - 256 x 192 RGB Screens x 2
  • Display Colors - 262,144 colors
2D Graphics Engine
  • Background - Maximum 4 layers
  • Objects - Maximum of 128
3D Graphics Engine
  • Geometric Transformation - Max 4 million vertex/sec
  • Polygon Rate - Max 120,000 polys/sec
  • Pixel Fillrate - Max 30 million pixels/sec
Sound
  • 16 channel ADPCM/PCM (Max 8 channels can be set to PSG)
  • Microphone input
Wireless Communication - 802.11 Protocol

Input Device
  • Touch Panel
  • Direction Pad, A, B, L, R buttons, Start, Select (X, Y buttons being considered)
Power Save
  • Sleep mode (WakeUp possible at set times or by wireless communication)
  • Power save for 2D engine, rendering engine, geometry engine, LCD screen possible.

Deze specs zijn bekend geworden uit een uitgelekt document van Nintendo. Deze is hieronder te bekijken.

Pagina: 1 | 2 | 3


11:55  De Gamecube is twee jaar geworden vandaag!
09:03  Tales of Symphonia exclusief voor de GameCube
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (80.57.231.xxx) op 03-02-2005 om 15:32
[MODBREAK]

Gast (217.136.12.xxx) op 08-06-2005 om 14:35
zaaalig ik heb hem al , het is een pracht ding juist spijtig van de pictochat da je maar van 30 meter kan praten |( maar voor de rest zzeer goed en de psp komt er aan die koop ik ook e :P :P :P i'm riche

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo DS
Type:
Hardware
Releasedatum:
11-03-2005
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media