Nintendo staat niet bekend om hun grootse marketingcampagnes, maar met de Nintendo Wii zou het wel eens flink anders kunnen gaan.
Vandaag leren we dat Nintendo 200 miljoen dollar zal investeren in haar Nintendo Wii marketing voor Amerika in de komende twaalf maanden.
In reclames zullen ze vooral terug komen op het simpele gebruik van de consoles en de familievriendelijke games. Tevens zal er een advertentie komen in de vorm van een twee minuten durende documentaire waarin grootouders en ouders met hun kinderen spelen.
Ongeveer 80 procent van Nintendo's activiteiten zullen uit gaan naar volwassenen om hun markt zo verder uit te breiden en niet bij kinderen en jongeren te blijven, zo zegt George Harrison (Vice President van Nintendo). Harrison geeft verder aan dat Nintendo lering heeft getrokken van de Nintendo GameCube, wat dan ook de reden is dat ze nu met meer reclames komen.
Analisten gingen alvast los met de Nintendo Wii, zo denkt Jeetil Patel van de German Bank Securities (San Francisco) dat er aan het einde van het jaar 1.5 miljoen exemplaren verkocht zijn in Amerika. Hier tegenover staan 500.000 PlayStation 3's en 2.28 miljoen Xbox 360s in november.
|