Nieuws: Factor 5 ziet niets in de Wii
Door Gideon op 24-10-2006 om 19:08
|
Bron: GameFront
|
De Nintendo Wii wordt doorgaands de hemel in geprezen door zowel de pers als de ontwikkelaars. Helaas voor Nintendo is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn; Factor 5 moet namelijk maar weinig hebben van de nieuwe console van de Japanse gigant.
In de nieuwste EGM stelt Factor 5, bekend van de Rogue Squadron serie, dat ze de Nintendo Wii teleurstellend vinden en ze omschrijven de console als een 'GameCube 1.5'. Ook over het geluid zijn ze niet te spreken, wederom wordt de term 'GameCube 1.5' genoemd.
|
|
|
|
19:11 Geen eigen CPU voor Xbox 360 opvolger
18:58 Nog meer titels van Ubisoft voor de Wii
|
Reacties (33) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (85.147.72.xxx)
op 24-10-2006 om 19:17
|
Dat kan me geen enkele reet schelen van die kloteduitsers (sorry ik vind ze nogal irritant :P )
|
|
rolf
op 24-10-2006 om 19:18
[Niv: 101 / Exp: 5058]
|
w8 maar over een half jaar lopen ze te smeken om wii games te maken.
|
|
Gast (62.194.91.xxx)
op 24-10-2006 om 19:20
|
@ gast mee eens alleen inspiratieloze ontwikkelaars geven zn antwoord :r
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 24-10-2006 om 19:21
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Nogal harde woorden voor de developer die kwam met de meest geavanceerde GC games.
|
|
Gast (213.10.196.xxx)
op 24-10-2006 om 19:27
|
Krijgen ze spijt van ^^
|
|
pizzarulez
op 24-10-2006 om 19:33
[Niv: 116 / Exp: 5801]
|
hmmm die komen wel terug ^^
|
|
Gast (82.173.112.xxx)
op 24-10-2006 om 19:33
|
Ze gaan volledig voor de PS3, en hebben met Lair al bewezen dat zij niet spijt ervan krijgen, maar Nintendo spijt ervan krijgt dat ze niet wat meer geinvesteerd hebben in de hardware, zodat meer mensen het zien zitten in dat ding. Blijft een beetje een pauperconsole, en het oog wil ook wat.
|
|
Gast (62.59.234.xxx)
op 24-10-2006 om 19:39
|
Ja, op de GC lieten ze ook al zien toch 'pretty pictures over playing' te kiezen als je het mij vraagt. Bewijzen ze wel met zo'n uitspraak, want alleen qua aantal polygonen (en geluid) is de Wii een GC 1.5. Verder kun je dat toch nauwelijks hard maken.
|
|
Devilly
op 24-10-2006 om 19:59
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Ik ben het wel een beetje met hen eens, de Wii had best wat krachtiger mogen zijn. Dan hadden ze een echte killer app. De innovatie én de kracht, nu hebben ze alleen de innovatie en dat is jammer.
|
|
Gast (82.169.236.xxx)
op 24-10-2006 om 20:12
|
Wat een onzin, ik mag hun zowiezo nit. Nintendo wilt eindelijk laten zien dat consoles niet draaien op graphics en shooters(daarvoor heb je de pc) maar om fun en originaliteit. Btw, de games van Factor 5 zijn niet zo goed, met hun star wars crap - en Lair ziet er ook niet overdonderd uit. Graphics bewuste games die allemaal achterlopen qua gameplay - ik ga ervan uit dat de xbox en playstation meer succes krijgen, maar alleen omdat de consument nou eenmaal uit gaat van eerste impressies (en na een weekje weinig spelen het spel weer in de kast stoppen) :p
|
|
Wickey de Viking
op 24-10-2006 om 20:14
[Niv: 33 / Exp: 1662]
|
Tja... wie heeft Factor 5 nodig? Die paar suffe games die ze voor de Wii hadden kunnen maken? 2 games meer of minder maakt ook niet uit...
Zijn te slap om de uitdaging aan te gaan iets moois te maken.
Gewijzigd door Wickey de Viking op 24-10-2006 om 20:15
|
|
Cubic X
op 24-10-2006 om 20:17
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
Factor 5 zit niemand op te wachten...hun games zijn factor 5...vergeleken bij een factor van 1 tot 30....
|
|
Gast (82.75.124.xxx)
op 24-10-2006 om 20:17
|
:) fuck wii *D
|
|
rolf
op 24-10-2006 om 20:24
[Niv: 101 / Exp: 5058]
|
ik ben het eens de wii had natuurlijk grafiesch krachtiger mogen zijn. maar het neemt niet weg dat het een heeele hele fette console is!
|
|
Gast (213.219.160.xxx)
op 24-10-2006 om 20:34
|
@robert.wittenaar: op GC hadden ze ander wel 1 van de beste games...
Ik vind dat jullie niet zo moeten janken als er eens kritiek is op wii.
Wii is gewoon te slap punt.
Eigenlijk zou wii zonder problemen een game als Half life 2 moeten kunnen spelen, want dat is een pc game die dateerd van 2004.
Dus, ik had altijd gedacht: Wii komt eind 2006, dus een game als HL2 mag geen probleem zijn.
Wat blijkt nu: HL2 is zelfs al te hoog gegrepen... een game van 2.5 jaar oud
|
|
Gast (62.194.25.xxx)
op 24-10-2006 om 21:07
|
Ze hebben er baat bij dat meer mensen een PS3 kopen dan een Wii dus is het logisch dat ze de Wii afkraken. Niet echt onpartijdig dus.
|
|
Nash
op 24-10-2006 om 21:09
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
tja ze zullen wel weten waar ze het over hebben als ze een van de beste GC games hebben uitgebracht.
|
|
Tecnomic NL
op 24-10-2006 om 21:18
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Ja ik kan ze best gelijk geven, 250 voor een console als de Wii vind ik veels te duur gezien de specs.
|
|
sandstorm
op 24-10-2006 om 21:24
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
maar et gaat niet om de specs... hoe vaak moet men dat gezegd worden.. graphics zijn belangrijk, maar als je zelda ziet dan hoef je toch niets beters, graphics zijn belangrijk in shooters, niet in adventures zoals zelda en rpg's, maarja, ze zullen wel zien wat er gebeurt met wii, en ik vind de ps3 een beetje heel duur voor zen specs die toch alleen tot recht komen met hd tv.....
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 24-10-2006 om 21:42
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Het belang van graphics hangt samen met het type graphics dat je wilt bereiken, cartoongraphics zul je redelijk snel goed krijgen terwijl je wat realistischere stijl meer kracht vergt. Nu is het ook ridicuul om te stellen dat alleen het niveau van detail vooruitgaat, ook physics, lichteffecten, animaties, ... gaan stevig vooruitgaan op de 360/PS3, maar niet op de Wii. Daarnaast vereist een goede AI ook een krachtige CPU (nu wachten op een developer die effectief probeert) Ik denk dat Factor 5 eerder naar zo'n dingen kijkt dan naarh et niveau van detail. Betere CPU en GPU hebben ook een effect op gameplay, maar niet zo duidelijk als een nieuwe controller.
|
|
Limitbreaker
op 24-10-2006 om 21:46
[Niv: 30 / Exp: 1475]
|
Ben het eigenlijk ook wel eens mbt. de specs van de Wii. Die controller doet het gewoon niet voor mij, en ik ben van mening dat ze die ook wel voor de GC hadden kunnen uitbrengen.
Zelda wil ik wel hebben, maar die haal ik gewoon voor de Cube  .
|
|
Gast (81.164.143.xxx)
op 24-10-2006 om 21:46
|
oh neen help zeg fucktor 5 fuckt je moeder
ik heb een x-box en dankzij dat ben ik naar nintendo overgestapt de gfx waren wel mooi maar zooo kut het enige goeie spel op de xbox was halo 2 dat zeiden ze tegen me maar ik luisterde niet ik heb nu een nintendo ds en die inovatie is te vergelijken met de inovatie van de 360 en de PS3 over 30 jaar
het enige baggere dat ik nu vind :
elke keer dat nintendo een goed idee heeft neemt sony en microsoft het af het bewijst dat ze nog nooit van het woord nieuw gehoord hebben en de gfx van de wii is zeker niet slecht kijk maar eens naar red steel , super mario galaxy , zelda twilight princess
het enigste dat ik eigenlijk weet is dat graphic hoeren meestal 10 jarige kindjes zijn kijk hier maar eens naar xD Gast (82.173.112.xxx) op 24-10-2006 om 19:33
Ze gaan volledig voor de PS3, en hebben met Lair al bewezen dat zij niet spijt ervan krijgen, maar Nintendo spijt ervan krijgt dat ze niet wat meer geinvesteerd hebben in de hardware, zodat meer mensen het zien zitten in dat ding. Blijft een beetje een pauperconsole, en het oog wil ook wat.
|
|
ApoC
op 24-10-2006 om 22:39
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
het is gewoon omdat factor 5 zich concentreert op ps3 en ik accepteer die keuze wel jmmr van roque squadron
|
|
Gast (217.122.138.xxx)
op 24-10-2006 om 22:42
|
Je moet ook kijken naar de prijs voor een SPEL computer. 250 euro.... hmmmm console + spel + controller. Papie mag ik dit SPEL computer voor sinterklaas.
Koop een normale pc met toebehoren met een videokaart van in totaal 250 euro, kijken wat voor graphics uit zal komen.
|
|
ApoC
op 24-10-2006 om 22:45
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
trouwens, net of de gemiddelde wii eigenaar half life 2 koopt, aangezien toch iedereen( zo ongeveer) heeft gespeeld en als de wii-mote echt zo goed wekrt als de mensen die er al mee gespeeld hebben zeggen, dan is daar ook een flinke cpu voor nodig, en dus vind ik mensen die zeggen dat n-fanboys te overdreven reageren, en dan zelf zon subjectieve reactie geven ook nie echt jofel besug.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|