Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Heavenly Sword producer praat ons bij


Door Rene Groen op 19-09-2006 om 11:25
Bron: Daily Game

In korte tijd heeft Heavenly Sword zich opgeworpen tot een must-have voor aankomende PlayStation 3 bezitters. Hoewel we er in Europa nog even op moeten wachten hebben we toch wat nieuwe informatie voor jullie.

Mat Hart gaf namelijk een interview weg over het spel, wij hebben de details voor jullie op een rijtje gezet.

- De inspiratie voor het spel (als het gaat om het vechten) komt voornamelijk uit Wushi films als Crouching Tiger Hidden Dragon en Hero. Voor mensen die dit niet kennen: het gaat om over-the-top actie met een stijl die zich nog het beste als ballet laat omschrijven.

- Het vechtsysteem moet toegankelijk zijn, maar tegelijkertijd ook erg diep. Er is lang en hard gewerkt aan dit systeem en deze is dan ook al twee jaar in ontwikkeling en compleet nieuw. De combat designer heeft hier veel aandacht aan besteed, waardoor zelfs mensen die het spel nooit gespeeld hebben de mooiste combo's tevoorschijn kunnen toveren.

Geheel vreemd zijn ze niet met het ontwerpen van een vechtsysteem, ideeën uit Kung Fu Chaos voor de Xbox zullen dan ook opnieuw gebruikt worden.

- De ervaring om op de PlayStation 3 te ontwikkelen is fantastisch. Hoewel hij het niet kan vergelijken met andere consoles is Sony een geweldige partner om mee te werken, zo krijgen ze een complete vrijheid om te doen wat ze willen.

- Nariko, de vrouw waar je mee speelt, is een onderdeel van de clan die de Heavenly Sword beheert. Dit wapen is ze gegeven door de Goden, en het is hun taak om deze te beschermen. Het verhaal gaat dat er een krijger zal komen die de controle krijgt over het zwaard en er iets overweldigends mee zal doen. Toen Nariko geboren werd dachten ze dan ook dat dit een jongen zou worden, de hele clan is dan ook verbaasd dat het een vrouw blijkt te zijn.



Na enkele jaren komt er een koning langs die het land vernietigd en in een daad van wanhoop grijpt Nariko het zwaard. Dit zwaard is echter zo krachtig voor een sterveling om te dragen dat ze er langzaam door sterft. Hoewel het tijdens de E3 demo niet zichtbaar was zal het leven van Nariko in het spel dan ook langzaam teruglopen, een punt dat je als speler constant in de gaten dient te houden. In die tijd moet je zoveel mogelijk schade aanrichten met het zwaard, het is dan ook een race tegen de klok. Door dit gegeven vecht je de hele game met hetzelfde wapen, deze heeft echter wel verschillende mogelijkheden. Hierbij moet je denken aan een opties als afstand, snelheid of kracht. Ieder van deze opties speelt anders en naarmate de game vordert krijg je ook meer mogelijkheden.

- Of het leven van Nariko afneemt naarmate een level vordert of naarmate de hele game vordert is nog niet beslist door de ontwikkelaars. In ieder geval moet je als speler het gevoel krijgen dat je een gelimiteerde tijd hebt waarin je zoveel mogelijk moet doen. Tegelijkertijd willen ze niet dat je door het spel heen rent, hier zullen ze dus een balans in moeten vinden.

- In totaal zijn er zes hoofdstukken die het verhaal van Nariko en het zwaard vertellen. De omgevingen zijn zeer verschillend en gevarieerd, zo kwam de E3 demo uit een level met veel water, waaronder watervallen en bergen.

- De camera nemen ze zeer serieus, om die reden hebben ze dan ook hun eigen camera ontwikkelt. Een kleine draai aan de camera geeft het meteen een heel ander gevoel, het doel is dan ook om iedere camerahoek perfect te maken. De tilt-sensor in de controller moet een grote invloed uit gaan oefenen in de camera-viewpoints.



11:41  "Round 1 Ready" in Virtua Fighter 5
11:07  Dark Kingdom vestigt zich op site Untold Legends
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (82.173.112.xxx) op 19-09-2006 om 11:49
Dude, je bent vergeten te vertalen dat de tilt-controller waarschijnlijk nu al in HS, of in de toekomst, grote invloed kan gaan uitoefenen op de camera-viewpoints. :)

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2006 om 11:51 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Oeps, je hebt helemaal gelijk, iets te snel het artikel gelezen

Apart van dat ben ik geen fan van het spelen onder tijdsdruk omdat je karakter anders het loodje legt, hopelijk pakt dit goed uit.

Wickey de Viking op 19-09-2006 om 11:56 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Hmm... dat tijdsdruk is inderdaad niet echt iets, volgens mij. Doe er liever op mijn gemakkie over als dat ik me het schompes haast...

Gast (84.41.213.xxx) op 19-09-2006 om 13:02
Dat je met je controller heen en weer moet bewegen om bepaalde zicht te krijgen is wel erg orgineel bedacht, en dan dat je tegelijkertijd een bepaalde aktie kan gaan opzette tegen de enemies Ooohh }>
..zo te zien krijg je wel een andere ervaring dan dat je op de wii controller ziet.

P-Bwoy op 19-09-2006 om 14:34 [Niv: 26 / Exp: 1299]
Lijkt me wel erg handig, met de controller de camera besturen...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Heavenly Sword
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2007
Ontwikkelaar:
Ninja Theory
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media