Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

Dead Rising


Door Rene Groen op 08-09-2006 om 00:11
Bron: Gamed

Eindelijk, hij is er! Excuses voor mijn enthousiasme, maar als je al enige tijd een game volgt en hij valt op je deurmat, dan lijkt de weg naar de Xbox 360 ineens erg lang te zijn. Kan Dead Rising het lange wachten doen vergeten door een dijk van een game neer te zetten?


In het winkelcentrum ben je niet de enige overlevende tussen een groep van zombies, op diverse locaties zitten er namelijk mensen die tot dan toe wisten te ontkomen. Ook hier speelt het tijdselement een rol, want als je niet op tijd bij hun locatie bent aangekomen zullen ze het niet overleven en mis jij weer een kans om je verhaal meer kleur te geven. Om op de hoogte te komen van hun locatie en gesteldheid heb je een telefoon bij je, met Otis aan de andere kant. Wie Otis is en wat hij in het verhaal doet wil ik je niet vertellen, anders geef ik teveel vrij terwijl je dat juist zelf moet gaan ondervinden. Wat ik echter wel kwijt wil is dat het bellen van Otis me soms de strot uit kwam. Het is niet zozeer hoe vaak hij belt, als wel de momenten waarop. Tracht je net temidden van een groep zombies het hoofd boven water te houden, dan belt hij je gerust op om de locatie van een overlevende door te geven. Negeer je dit telefoontje dan belt hij je gewoon nog een keer ... en nog een keer ... en nog een keer ... jullie begrijpen mijn punt. Daarnaast kun je, terwijl je de telefoon op neemt, geen wapens gebruiken, waardoor je een rustig stekje uit moet zoeken alvorens je kunt bellen, en dat komt niet heel vaak voor.



Op het moment dat Otis belt en je een scoop geeft heb je een bepaalde tijd om op de locatie te komen en de persoon mee te nemen naar de enige veilige plek in de supermarkt, de monitor room vlakbij het dak. Nu lijkt het simpel om gewoon zo snel mogelijk heen en weer te lopen om zoveel mogelijk personen in veiligheid te brengen, dat is het echter niet omdat je tegelijkertijd ook nog op de verhaallijn dient te letten. Stel dat jij op weg bent naar de locatie van een overlevende, terwijl je daardoor de kans maakt om te laat op een locatie te komen die binnen een verhaallijn past, dan moet je goed nadenken of deze overlevende het waard is. Bedenk echter wel dat het redden van overlevenden ook zo zijn voordelen heeft.

Voor het redden van overlevenden zijn namelijk Prestige Punten (PP) te verdienen die je goed kunt gebruiken. Naarmate je meer PP verdient stijg je in level, waardoor je bijvoorbeeld meer leven of item slots krijgt, of juist sneller kunt rennen. Het redden van deze mensen is overigens niet de enige manier om aan deze punten te komen, je bent immers een fotograaf en dus heb je een fototoestel bij je. Met dit toestel kun je foto's maken van alles om je heen, waarna de computer berekent hoe goed deze foto is en er vervolgens punten aan toe kent. Een foto van een poster aan de muur scoort niets, weet je echter net vast te leggen hoe een overlevende door een zombie wordt aangevallen dan loopt dit aantal snel op. Het leuke is ook dat de foto's automatisch worden onderverdeeld in een categorie, waarbij je bijvoorbeeld moet denken aan drama of erotica. Dat laatste klinkt misschien alsof we met een pornografische game te maken hebben, maar onder deze categorie vallen foto's van de boezem van een vrouw.



Het levellen van Frank werkt zeer natuurlijk en je hebt constant het idee dat het spel perfect in balans is. Tussendoor vind je bijvoorbeeld psychopaten (bekijk het als levelbosses) die steeds een klein beetje lastiger worden, maar doordat je zelf ook sterker wordt blijft de algehele moeilijkheidsgraad constant op een goed niveau. Wat hier ook aan meehelpt is dat je levelscore mee wordt genomen naar een nieuw spel, iets wat niet geheel overbodig is aangezien je altijd het risico loopt om niet op tijd op de juiste plek te zijn en daardoor de verhaallijn mis te lopen. Tevens komt hier een ander punt bij om de hoek kijken, namelijk dat je slechts één savegame aan kunt maken in Dead Rising. Het saven kan op beperkte plaatsen in het winkelcentrum en deze overschrijft altijd de ene savegame die toegestaan is. Start je een nieuw spel, dan zal bij het saven de oude altijd in de prullenbak belanden. De meningen verschillen of dit nu een voordeel of een nadeel is, persoonlijk houd ik het bij het laatste. Stel dat je na 60 uur geen mogelijkheid meer ziet om op het juiste moment op de juiste locatie te zijn dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Hoewel je het level van dat moment mee neemt is het niet leuk om wederom alle missies te moeten doorlopen, ondanks dat het gezien je betere niveau wat makkelijker zal zijn.

Pagina: 1 | 2 | 3
Beoordeling
Gameplay   86
Sound   92
Graphics   82
Replay   85

Zombies slopen was nog nooit zo leuk ... maar dan wel op een HDTV!
86


00:12  Civilization komt met een compilatie
00:11  [Upd.] WiiMote bevat zowel rumble als speaker
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.105.158.xxx) op 08-09-2006 om 00:17
HDTV is duur, kan ik nog niet betalen. Maar lijkt me alsnog vette game! Die tekstjes boeien me niet zo heel erg veel.

MikeC5 op 08-09-2006 om 06:21 [Niv: 9 / Exp: 429]
og schijt aan,ga echt geen HD-tv kopen voor een game, ga hem gewoon op me gewone tv spelen, demo lukte ook goed dus.

maarwaneer is die nou uit, bijna op elke site stond 7 september,ik gisteren de winkels af,stond helemaal niks..

crono op 08-09-2006 om 07:18 [Niv: 63 / Exp: 3156]
Dimensionplus al geprobeerd???¿¿¿¿

Ik kan je zegge dat die op een normale tv niet te spelen is,iedergeval als je mensen wilt redde en wat van de berichte wilt volgen op je intercom,tis gewoon niet te lezen,maar dat is ook zo met the outfit en nog wat games.
Geprobeerd op me oude jvc van 72 cm,niet te doen,geluukiig heb ik ook samsung lcd van 82cm met hd,tis alleen jammar dat dead rising maar 720p is

Gast (81.204.192.xxx) op 08-09-2006 om 08:04
heb de game ook
vin em fucking saai
had er meer van verwagt :(

Tom_V op 08-09-2006 om 09:14 [Niv: 45 / Exp: 2263]
crono heeft gelijk. Het is onmogelijk om de tekst van de sidemissions te lezen op een goeie oude kijkbuis. Maar, zoals in de review al naar voor kwam, het spelen van sidemissions is geen absolute vereiste om het game uit te spelen.

Capcom slaat hier m.i. de bal mis. Je zou toch denken dat een patch met grotere fonts niet helemaal onmogelijk is. De wil moet er echter zijn natuurlijk.

Gewijzigd door Tom_V op 08-09-2006 om 09:15

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-09-2006 om 09:55 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Officieel komt het spel vandaag uit, er zijn echter al enkele winkels die hem al een paar dagen verkopen, zoals dat wel vaker gebeurt.

Het niet kunnen lezen van de teksten doet veel afbreuk aan het spel. Het is niet alleen als Otis je belt, maar ook de gesprekken met overlevenden die je dan niet kunt volgen, vandaar dat ik het met nadruk gezegd heb.

@ Gast: wat had je er meer van verwacht dan?

Gewijzigd door Rene Groen op 08-09-2006 om 11:12

Gast (83.82.82.xxx) op 08-09-2006 om 12:22
_O_ lijkt me saai maar ook leuk _O_ :?

Jeweet op 08-09-2006 om 13:54 [Niv: 74 / Exp: 3697]
ik heb gistr me hd tv gekrege Fucking hell je ziet egt duidelijk een verschil niet HD ziet er ineens current gen uit...nja je weet wat ik bedoel maareh dead rising ook wel vet tog

Lawliet op 08-09-2006 om 14:25 [Niv: 346 / Exp: 17280]
heb het spel en hd deze game is top

Bobby91 op 08-09-2006 om 14:26 [Niv: 5 / Exp: 237]
dit spel is gruwelijk

[Geen ziektes gebruiken om je woorden kracht bij te zetten

- Beheer]

Gewijzigd door Rene Groen op 08-09-2006 om 18:37

Fragmaster op 08-09-2006 om 15:25 [Niv: 20 / Exp: 1022]
Echt vette game een kameraad heeft de demo op een normale tv en je kunt idd helemaal niet lezen wat je moet doen. Ik heb de full game op hd-tv en je kunt alles gewoon lezen. Maar hoe kan dat eigenlijk(dat je het niet op een normale tvkunt lezen?)

Gewijzigd door Fragmaster op 08-09-2006 om 15:25

Gast (84.41.147.xxx) op 08-09-2006 om 16:12
OP zich leuk spel, maar dat savesysteem zuigt aan alle kanten. (het 1 save-slot verhaal).
Op een niet HD lcd monitor ziet de text er overigens ook goed uit, maar op TV idd niet.

Joker op 08-09-2006 om 16:37 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Het idee vind ik gewoon geniaal. In GTA Vice City was ik al vaak te vinden in de mall om daar de gangsters af te maken, maar zombies is natuurlijk net zo leuk. Jammer dat die kleine minpuntjes niet zijn weggewerkt, maar verder lijkt het me duidelijk dat het echt een dijk van een game is geworden.

crono op 08-09-2006 om 19:17 [Niv: 63 / Exp: 3156]
@Fragmaster

Dat komt door het font van de letters en de resolutie van het beeld,nu is dat voor het beeld niet uit,dat wordt wel goed verkleind,maar letters betstaan uit een bepaald aantal punten,die worden dus ook verkleind naar 480i of 527i en zeg maar font 10 is goed te lezen op hd,maar als je dit dus terug schroeft naar tv formaat(van 720p in dead rising naar zeg 480i)dan zijn de de letters de helft kleiner,en omdat de normale tv wat aantal pixels mist drukken de letters in elkaar,met als resultaat onleesbaar font en dus ook letters

Nelus op 08-09-2006 om 22:06 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Het moet toch wel lukken op een 20 inch LCD monitor? Of is dat niet zo mooi als HDTV?

Roderick op 08-09-2006 om 22:14 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Met VGA kabel? Dan is het zelfs mooier dan op HDTV

crono op 08-09-2006 om 23:25 [Niv: 63 / Exp: 3156]
met vga niet mooier dan hd tv,de xbox kanmaar max 1080i of dat nu op een hd tv is of op een tft.

crt monitor is natuurlijk wat anders
Ik wou ook eerts gewoon een crt plano tv met hd,maar die verkope ze weer niet in holland en de versies die ze wel verkopen zijn geen echt hd en gaven veel problemen bij mensen

Gast (213.46.151.xxx) op 10-09-2006 om 03:31
wat zal ik halen op mijn leef dijd van 15 jaar de xbox360 of de ps3

Rene Groen (Eindredacteur) op 10-09-2006 om 12:10 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Kijken welke games je interesseren en dan een keuze maken.

crono op 10-09-2006 om 13:02 [Niv: 63 / Exp: 3156]
Ik naam aan als je 15 bent en geen rijke ouders heb je het beste voor de Wii kunt gaan en anders voor de 360.

Zeg nu zelf,wat heb je aan een ps3 als je geen games kankopen omdat je dat al heb uitgegeven aan de ps3 en hdmi kabel(aangezien je de kabel er niet bij krijgt en een beetje kabel die 1080p doorstuurt is al gauw 99 euro)

The Daily Gamer op 10-09-2006 om 13:21 [Niv: 0 / Exp: 18]
Wat is dat toch dat sommige 360-games (lees: veel 360-games) geen fullscreen 4:3 formaat ondersteunen...

Gewijzigd door The Daily Gamer op 10-09-2006 om 13:22

Gast (213.46.151.xxx) op 10-09-2006 om 15:01
oow tenks en de ps3 is veel te duur voor mijn maar mij gaat het over de games ik wil van jullie weten welke
games het beste zijn van de ps3 of van de wii of van de xbox360

crono op 10-09-2006 om 16:56 [Niv: 63 / Exp: 3156]
Valt moeilijk te zegge als de andre nog niet uit zijn.
Xbox 1 games vond ik niets aan(merendeel),maar xbox 360 zijn al in korte tijd games uitgekomen die ik aardig vind om te spelen(enchanted arms, dead rising,kameo)
Ik hou erg veel van rpg,adventure's and platformers,dus die speel ik meeste op ps2 en gamecube.Tis een beetje moeilijk om te zegge,kheb alle console's.Denk dat je alleen moet uitkijken met de aanschaf van een wii,t lijkt heel leuk maar kan erg tegenvallen,zelfde als met de ds,gelukkig vind t erg leuk om op te spelen,maar hed net zogoed anders kunnen wezen.

Wappere met een wiimote lijkt nu misschien heel leuk,maar misschien werkt t toch niet zogoed in games om het lang leuk te blijven houden.Met de ps3 weet je iedergeval hoe de controls zijn,net als met 360.

Gewijzigd door crono op 10-09-2006 om 16:58

Gast (86.84.240.xxx) op 11-09-2006 om 17:48
komt dead rising ook op de ps2 uit weten jullie dat zal het graag willen weten

Fragmaster op 11-09-2006 om 19:11 [Niv: 20 / Exp: 1022]
Nee hoe denk je dat de makers dat voor elkaar moeten krijgen

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dead Rising
Type:
Game
Releasedatum:
08-09-2006
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media