De game-industrie is een echte mannenindustrie, de meeste concepten spreken alleen mannen aan en de concepten die voor vrouwen gemaakt worden (zoals Paris Hilton games) vinden geen bijval bij vrouwen.
David Gardner, Chief Operating Officer van Electronic Arts, liet in een interview met de BBC weten dat Electronic Arts wil proberen om meisjes meer binding te geven met games. Maar 40% van de tienermeisjes experimenteert met games en de meeste geven het al snel op. Aan de andere kant heb je dan een tienerjongens waar 90% jarenlang gamed. Enkel The Sims, waar 70% van de spelers vrouwen onder de 25 zijn, slaagt hier in.
Uit een simpel economisch standpunt vindt hij dan ook dat de game-industrie moet proberen om meer games te maken die meisjes echt aanspreken en geen games waarvan mannen denken dat ze een vrouwelijk publiek aantrekken, wat ongetwijfeld geen onrechtstreekse steek is op enkele bedrijven genaamd Sony en Nintendo die roze versies van hun platforms maken om vrouwen aan te trekken. Daarom worden ook vier van Electronic Arts' elf studio's geleid door vrouwen, een record voor de game-industrie. Zij moeten proberen meer franchises te maken die beide geslachten aanspreken.
|