Een gotische horror titel, in het zwart wit en dan ook nog eens op de Nintendo Wii? De Poolse ontwikkelaar Nibris maakt het mogelijk, en vandaag hebben we weer wat nieuwe details van het spel.
Zo zal het spel niet eerder verschijnen dan in het vierde kwartaal van 2007 en liggen de inspiratiebronnen bij Eternal Darkness en Planescape: Torment. Daarnaast bevat het spel geen menu en heeft het een onzichtbaar save systeem. Het ontbreken van het menu moet bijdragen aan het intuïtieve gedrag van de speler, net als in het echte leven.
Het spel speelt zich voornamelijk in de Ukraïne af, voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog. De zwart witte stijl van het spel moet zorgen voor fotorealistische beelden.
Enige tijd geleden wisten we al te melden dat een grootste uitgever de distributie van het spel zou verzorgen, maar Nibris wilde hier niet verder op in gaan. Alle uitgevers die tot nu toe op het internet zijn verschenen zijn volgens de ontwikkelaar niets meer dan geruchten.
Hoewel ze verder weinig vrij wilde geven wisten ze nog wel te melden dat elke keuze die de speler maakt essentieel zal zijn. Als je in het echte leven een traumatische ervaring mee maakt, dan blijft je dit een hele tijd bij. Hetzelfde moet gebeuren bij Sadness, waar de speler mee moet leven in de gebeurtenissen en niet enkel in het spel.
|