Nieuws: Lee: "Lastig ontwikkelen op een PS3"
Door Rene Groen op 28-06-2006 om 00:16
|
Bron: Gameworld Network
|
Vrachtwagens vol modder zijn er nodig om van Sony naar Microsoft te smijten en andersom. Ook Matt Lee, een ontwikkelaar in de Xbox divisie bij Microsoft, doet vrolijk mee.
De beste man geeft aan dat de twee consoles, de Xbox 360 en de PlayStation 3, in kracht gelijk zijn maar dat het lastiger ontwikkelen is op de Cell processor. Volgens Lee is deze processor beter geschikt voor audio / video streams dan voor het coden van games. Daarnaast zou er te weinig geheugen zijn om te gebruiken, aangezien deze gesplitst zijn in een grafisch deel en een deel voor het systeem zelf, in tegenstelling tot bij de Xbox 360.
De voorsprong die de Xbox 360 heeft is dan ook simpel volgens hem, namelijk dat het makkelijker ontwikkelen is voor deze console. Juist hierdoor zullen de superieure games op Microsofts console verschijnen, terwijl het bij de PlayStation 3 veel langer duurt eer dat dit niveau gehaald zal worden.
De vraag is nu of deze uitspraak puur fictief is of dat hij feiten aanhaalt. Hoewel de waarheid vaak in het midden ligt heeft hij in ieder geval John Carmack achter zich, die vorige maand al aangaf dat een PlayStation 3 niet optimaal is om voor te ontwikkelen. Sterker nog, Carmack gaf aan dat het twee keer zo moeilijk was om voor de PlayStation 3 te ontwikkelen. Moeten we ons dan zorgen gaan maken hiervoor? Carmack denkt van niet, aangezien veel partijnen voor de PlayStation 3 zullen ontwikkelen om de simpele reden dat ze geen keus hebben, juist door de grote markt die de console voor zich heeft gewonnen na het succes van de PlayStation 2.
Bij Gamed wachten we liever tot we de PlayStation 3 thuis hebben staan en het geheel zelf aan een test kunnen onderwerpen. In de tussentijd raden we jullie aan om de hoofden laag te houden, je weet maar nooit of er een klodder modder in je gezicht terecht komt.
|
|
|
|
00:17 Ubisoft geeft releasedata vrij
00:16 Straten van Saints Row zijn niet veilig
|
Reacties (24) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (80.100.101.xxx)
op 28-06-2006 om 01:21
|
Hoe kan de man dit weten? Hij is zelf toch geen ontwikkelaar van games?
Wat heeft hij er dan voor verstand van.. 8)
|
|
Sebastiaan van Wijk
op 28-06-2006 om 01:37
[Niv: 73 / Exp: 3645]
|
Ja, Matt Lee is lekker objectief
Beetje jammer dat het van hem komt, want verder zou ik best geloven dat de PS3 lastig ontwikkelen is.
Als de devs er de moeite (tijd) in stoppen, maakt het iig voor de end user niets uit
|
|
Gast (213.17.5.xxx)
op 28-06-2006 om 01:57
|
Nogmaals hun zijn van microsoft en nadat son beweert dat microsoft hun na aapt, nu slaat microsoft terug met deze gerucht.
Let maar op sony reageert weer op microsoft en dan is het weer aan de beurt vor microsoft.
Wij profiteren er alleen van;)
|
|
Gast (82.75.107.xxx)
op 28-06-2006 om 05:39
|
Echt waar, het begint nu echt afgezaagd te worden,dat gezeur over de PS3 :(
Ik krijg een beetje het gevoel dat het bij iMckysoft niet helemaal lekker loopt.
En die Carmack, het is dat ie van ID is, anders had ik 'm allang op m'n blacklist staan.
|
|
Gast (84.197.192.xxx)
op 28-06-2006 om 09:04
|
Dat gezever van "hetzelfde niveau halen" klopt voor geen reet. Op de E3 zagen de games die ik gespeelt heb er minstens evengoed, zoniet beter, uit dan op de 360. Het verschil is klein maar de 360 is bij de launch van de ps3 al een jaar oud en de ps3 moet nog beginnen. Dan denk ik toch dat we op vlak van grafische kwaliteit toch wel iets betere dingen gaan zien op de ps3. Maar dat zien we dan wel. wie weet zit ik er volledig naast
|
|
Gast (80.201.89.xxx)
op 28-06-2006 om 09:11
|
Toen ik de naam zag staan, kon ik direct voorspellen dat het ging om een Microsoft werknemer ging.
|
|
Gast (81.175.117.xxx)
op 28-06-2006 om 09:37
|
HOMO'S JOHN CARMACK IS 1 VAN DE BETERE PROGGIE MAKERS VAN DIT MOMENT EN DE LAATSTE DECENNIA DUS WEET ECHT WEL WAT HIJ ZEGT EN IS ONAFHANKELIJK VAN MICROSOFT . XBOX360 RULLLEEEEEZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 28-06-2006 om 09:46
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Het gaat hier nu om Matt Lee, niet om John Carmack.
|
|
Roderick
op 28-06-2006 om 09:54
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Na de uitspraak van Hirai van gisteren kijk ik nergens meer van op.
|
|
Gast (86.82.125.xxx)
op 28-06-2006 om 10:17
|
Het begint echt afgezaagd te worden ja dat gezeur over en weer :'( . Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen, en op elk systeem zullen toppers *D en blunders :( verschijnen en die eikel van een Carmack moet niet zeiken.
|
|
Gast (213.219.166.xxx)
op 28-06-2006 om 10:31
|
MS is gewoon jaloers
begrijpt dat dan toch !!!
|
|
Gast (62.195.31.xxx)
op 28-06-2006 om 10:39
|
Dus als jullie de PS3 thuis hebben gaan jullie die testen, gaan jullie zelf een game ervoor ontwikkelen :9 ?
Maak maar eens zoon game als Medieval II Total War, daar heb ik zin in om te spelen _O_ .
Ik zelf denk dat de Xbox360 wel een voordeel heeft, want je kunt een goede PC game al snel naar je Xbox 360 overzetten. Maar dat zal geen wonder zijn want ze zijn beide van een klein bedrijfje waar ik ooit eens iets van heb gehoord. Was het nu Mikrohoft? Nee volgens mij was het toch Microsoft :X.
Misschien dat het ontwikkellen voor de PS3 moeilijk zal zijn omdat het nog allemaal nieuw is, maar de ontwikkelaars zullen er vast wel aan wennen :)
|
|
Paules
op 28-06-2006 om 10:45
[Niv: 11 / Exp: 564]
|
Kan nog wel jaren duren dan totdat alles optimaal benut wordt in de PS3,en dan zie de nieuwe xbox al weer het levenslicht.
|
|
Gast (81.71.83.xxx)
op 28-06-2006 om 11:02
|
game bedrijven vinden zelf dat het makkelijk te ontwikkelen is vanwege een bepaald programma dat zij krijgen voor het ontwikkelen van de ps3
|
|
Gast (83.85.170.xxx)
op 28-06-2006 om 11:55
|
Waarom maakt iedereen zich druk om wat iemand zegt die toevallig voor microschoft werkt? Het is allang bekend dat het in het begin lastig is om te programmeren voor een nieuwe console. Maar volgens de meeste ontwikkelaars gaat het juist sneller dan het bij de PS2 was. En PS3-gamedevelopers krijgen nu meer steun van Sony dan bij de PS2. En de PS2 rules, dus het komt allemaal wel goed.
|
|
Gast (217.136.177.xxx)
op 28-06-2006 om 12:28
|
het gesplitst geheugen kan voor de volle 512mb door Cell en RSX gebruikt worden!!! Dus ik zie niet het probleem met het geheugen...
|
|
cas_09
op 28-06-2006 om 12:39
[Niv: 4 / Exp: 196]
|
Het is niet moeilijk om te programmeren, het is alleen moeilijk om games van bijv. Microsoft's platformste porten naar de PS3. EN in het begin zal het programmeren inderdaad een stuk moeilijker zijn, maar als de ontwikkelaars deze onder de knie hebben, zal geen PS3-bezitter zich vervelen, that's for sure...
Gewijzigd door Roderick op 28-06-2006 om 13:00
|
|
Tecnomic NL
op 28-06-2006 om 13:56
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Het programmeren voor de PS3 werkt volgens vele ontwikkelaars hetzelfde als met de PS2...Maar goed we kennen MS he die moeten altijd zo nodig hun laten gelden net als bij Sony dat het geval is.Ik wordt er langzamerhand moe van.....
Gewijzigd door Tecnomic NL op 28-06-2006 om 13:57
|
|
Gast (212.187.109.xxx)
op 28-06-2006 om 14:48
|
lekker boeiend, allemaal :)
Zolang we allemaal geen games kunnen programmeren op een ps3 of xbox360, moetnn we even allemaal dimmen. Als zij(CARMACK en Co) zeggen dat het moeilijk is. Laten we aannemen dat het gewoon langer duurt voordat een game echt klaar is.
Geld , PEGELS, DINERO, dat is wat ze willen zien, en zeuren over dat het lang duurt, kom op zeg!!!, We worden allemaal gebuttfucked door die sales-mensen, en hype.
|
|
Gast (82.168.197.xxx)
op 28-06-2006 om 15:28
|
LOL Voor de PS2 was het ook zooo lastig om er games voor te produceren. Maar vreemd genoeg kozen de meeste en de beste ontwikkelaars toch voor de PS2. Hmmm volgens mij gaat dat nu ook gewoon gebeuren. En trouwens die gast lult uit zijn nek. Want de PS3-games zijn op dezelfde manier te programmeren zoals de PS2-games en nu weten de ontwikkelaars allang hoe dat systeem werkt. Dus dat zal geen probleem worden, als je dan modder gooit moet het wel kloppen.
|
|
Gast (80.201.89.xxx)
op 28-06-2006 om 18:06
|
Carmack is de enige die gezegd heeft dat het moeilijker is, maar die man heeft nog nooit games gemaakt voor een echte console. Xbox laat makkelijk PC porten toe.
|
|
Gast (62.51.137.xxx)
op 28-06-2006 om 18:30
|
De een vind het moeilijk de andere developor vind makkelijk. Iedere maatschappij heb ze eigen software, techniek en kennis. Beetje crap deze uitspraak het ding is amper uit en de first generation games zijn er nog niet eens.
|
|
Gast (84.192.93.xxx)
op 28-06-2006 om 18:42
|
ik weet nemeer of ik ps3 koop :r
|
|
Gast (62.163.7.xxx)
op 05-08-2006 om 03:33
|
man tot man gats@boven me niet denken maar doen dat za je nodig hebben
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|