Preview: Red Steel
Door Joni Philips op 02-06-2006 om 19:37
|
Bron: Gamed
|
Nintendo heeft na twee problematische generaties eindelijk geleerd dat exclusieve games van andere publishers ook belangrijk zijn. Zo hebben ze Ubisoft kunnen overtuigen om een exclusieve game voor de Wii te maken. Dit is Red Steel, de eerste game die werd getoond voor de Wii. Het spel is een First Person Shooter die met de launch van de Wii moet verschijnen.
De 'revolutie' die Max Payne en The Matrix gestart zijn aan het eind van het vorige en aan het begin van dit millennium, komt terug in deze game. In Red Steel hebben we namelijk Freeze Shots waarbij je de tijd kan bevriezen. Dan kun je mikken op meerdere vijanden waarna je ze allemaal raakt bij het opnieuw starten van de tijd. Deze feature moet vooral helpen als je overspoeld wordt door vijanden en je ze allemaal wilt ontwapenen.

In deze game loont het namelijk niet om iedereen met één schot neer te leggen. Als je iemand het wapen uit zijn hand schiet en zijn leven spaart, krijg je respect van hem en zal hij je misschien helpen. Of je kunt natuurlijk stealth kills gaan uitvoeren met de katana. Als je te veel geweld gebruikt, krijgen de mensen schrik van je en zullen ze de Yakuza gaan helpen, wat het einde van de game veel moeilijker maakt.
Net zoals in de meeste First Person Shooters van de laatste tien jaar zal er ook interactiviteit zijn met de omgeving. Zo kun je voertuigen en benzinetonnen laten ontploffen door er genoeg op te schieten. Je kunt ook op lichten schieten zodat ze uitgaan, zoals we al gewend zijn uit de Metal Gear Solid reeks. Deze interactiviteit zal echter wel goed van pas komen want zo kun je ook vijanden doden. Voorlopig is het echter nog niet mogelijk alles kapot te schieten, zo blijven glazen flessen mooi staan.

Met de AI zal het zeker goed komen als we Ubisoft moeten geloven. Deze zou op hetzelfde niveau moeten komen als die van F.E.A.R. De tegenstanders moeten zeer agressief worden en de omgeving in hun voordeel gaan gebruiken. Eén ding moeten ze wel nog leren, ontplofbare voorwerpen zijn geen goede plaats om te schuilen. Maar het is ook beter om niet iedereen te doden, zelfs als ze in zo'n goede positie staan.
De titel krijgt veel aandacht, en niet alleen van Ubisoft, ook Nintendo is de game aan het hypen. Toch blijft het afwachten wat Red Steel ons kan bieden in het de overdrukke markt van FPS, op E3 kon de game zich nog niet bewijzen als de diepgaande FPS zoals Ubisoft ons belooft. Gelukkig weten we dat Ubisoft nog hard zal werken aan de game. Zo willen ze proberen de controller wat minder gevoelig te maken en hem beter te kalibreren, zodat je ook echt schiet waar je mikt op het televisiescherm en niet waar je lijkt te mikken volgens de sensor. Deze twee factoren maken de game momenteel moeilijker dan nodig. Ook komen ze misschien nog met nieuws over een online multiplayer, voorlopig is er namelijk enkel een splitscreen deathmatch multiplayer aangekondigd.
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
10:29 Bleach goes Wii
14:06 Media blowout Super Mario Galaxy
|
Reacties (26) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
lloyd
op 02-06-2006 om 19:44
[Niv: 68 / Exp: 3397]
|
alvast gefeliciteerd met de eerste wii preview op gamed  goeie preview verder... lijkt me leuk spel, alleen jammer van de kleine bewegingsvrijheid met t zwaard, dat leek me juist leuk, lekker zwaaien met dat ding
Gewijzigd door lloyd op 02-06-2006 om 20:16
|
|
Uchiha_Shadow
op 02-06-2006 om 20:13
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Ik dacht deze eerst zeker te willen kopen maar na een aantal previews te lezen heb ik besloten maar eerst even op de reviews te wachten. Het concept is erg leuk en als ze de controls een beetje aanpassen ga ik hem zeker wel kopen.
|
|
Sebastiaan van Wijk
op 02-06-2006 om 20:49
[Niv: 73 / Exp: 3645]
|
De controls worden inderdaad de cruciale factor met dit spel. Hopelijk zijn ze er vanaf het begin af aan lekker creatief mee!
Zal wel tegenvallen in het begin vrees ik; zijn pas de eerste spellen die met deze controller ontwikkeld worden natuurlijk.
|
|
mano
op 02-06-2006 om 20:49
[Niv: 4 / Exp: 201]
|
dit wil ik nou op de wii
|
|
China
op 02-06-2006 om 21:42
[Niv: 1 / Exp: 71]
|
ik vind de minpunten wel weg te denken, want je koopt de Wii denk ik ook gewoon voor de gave ervaring. Ik denk dat het wel te verwachten is dat Red Steel niet heel diepgaand zal worden. Maar fuck dat, het is gewoon dope in singleplayer én multiplayer om je pistool te draaien en te schieten!!
|
|
Gast (83.118.232.xxx)
op 02-06-2006 om 21:53
|
is dit spel met ze 16 online gaat wordt dat echt dikke lol :) en ik hoop dat de graphics van de wii net zo mooi worden als de graphics van pc games van nu!!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 02-06-2006 om 22:03
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Bedoel je die PC games die nu al beetje bij beetje uitlopen op de 360 op vol vermogen? Ben bang van niet, Half-Life 2 niveau moet lukken.
|
|
project H.A.M.M.E.R
op 02-06-2006 om 22:32
[Niv: 16 / Exp: 790]
|
deze game lijkt mij best wel vet..., vooral als launchgame..., dat boost de verkopen altijd..., 'k denk ook wel dat deze game goed gaat verkopen  en ik koop 'm ook
|
|
cubegirl
op 03-06-2006 om 00:04
[Niv: 31 / Exp: 1537]
|
zijn er dan al pcgames van nu of morgen die uitlopen op de 360 op vol vermogen Joni?
|
|
Gast (80.126.3.xxx)
op 03-06-2006 om 09:07
|
Jammer dat hij niet registreed wat ik wil doen denk ik.
ik bedoel je kunt niet zoals bij de "Highlander" :P zo'n zwaard gevecht pelen en mooi hack and slash doen omdat hij er maar 4 verschillende zwaardbewegingen heeft :'(
|
|
Ugamer
op 03-06-2006 om 20:38
[Niv: 14 / Exp: 707]
|
'k dacht ook, KOPEN!, maar 'k ga voor SSBB, of WarioWare
|
|
Ill.Skillz
op 06-06-2006 om 09:27
[Niv: 18 / Exp: 918]
|
Die hele promo video van Red Steel komt niet eens overeen met de gameplay.
De trailer zat vol met blooming effects en die heb ik echt niet gezien in de gameplay video's.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 06-06-2006 om 09:38
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Idd, en dan al die mensen op mijn kap toen ik zei dat die eerste scans niet in-game waren. (Ik heb gelijk gekregen  )
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 06-06-2006 om 17:47
|
joooooooo ik snap niet waarom iedereen zegt dat de wii graphics niet mooi zijn moet je eens kijken naaar die games *D
|
|
Gast (82.171.200.xxx)
op 07-06-2006 om 20:03
|
ik vind ze ook mooi hoor
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 08-06-2006 om 07:44
|
eindelijk iemand die kan zien :P
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 08-06-2006 om 10:00
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Maar God of War 2 is ook mooi, maar als je dan naar Oblivion kijkt dan weet je dat het beter kan.
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 11-06-2006 om 20:51
|
maar we hadden het over de wii :?
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 11-06-2006 om 21:06
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Idd, maar ik wil maar zeggen, wat mooi is voor een bepaalde console kan soms niet betekenen tegen de echt grafisch sterke titels. Zo zit een God of War 2 zeker in dezelfde klasse als Red Steel, en beiden lijken ze niets naast het next-gen geweld (met uitzondering van Genji 2, ze zijn beide mooier dan Genji 2)
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 12-06-2006 om 07:47
|
maar wat wil jij liever een spel met mooie graphics of een mega vetspel met iets mindere graphics
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 12-06-2006 om 08:10
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Megavet spel met mooiste graphics
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 12-06-2006 om 20:43
|
mij maken de graphics niet zo heel veel uit maar ze moeten niet lelijk zijn
8)
|
|
Gast (81.171.25.xxx)
op 12-06-2006 om 20:44
|
de wii maakt wel nieuwe sppelmogelijkheden uit
|
|
Gast (87.211.24.xxx)
op 23-06-2006 om 12:37
|
Die zwaardbewegingen zullen nog verbeterd worden, dat is inmiddels zelfs al gebeurd. Het zwaard zal nu doen wat jij wil!
En er is ook gezegd dat ze het helemaal willen perfectioneren - iedere beweging wordt dan geregristreerd!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 23-06-2006 om 12:58
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ubisoft zal nooit zeggen dat hun game slecht is en iedere beweging zal denk ik nooit gebeuren.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|