Tijdens de E3 zagen we de eerste beelden en konden we zien hoe het Metroid Prime concept werkt met de Wii controller. Vandaag is het tijd voor een hele berg nieuwe informatie.
Metroid Prime 3: Corruption wordt door 70 medewerkers bij Retro gemaakt. Deze zijn al vanaf oktober 2004 bezig. Tijd genoeg om er een Wii launchgame van te maken, dit zal dan ook voor de Verenigde Staten het geval zijn.
Er zal in deel 3 meer over Phazon bekend worden en de krachten van Phazon zullen de mogelijkheid geven om Samus enkele acties uit te laten voeren.
De 'hyper mode' is in het hele spel te gebruiken en zal ook grafische effecten met zich meebrengen. De 'hyper mode' komt niet zonder haken en ogen. Positief zijn de extra krachten, negatief is dat deze krachten Samus kunnen doden.
In Corruption zal meer gebruik gemaakt worden van spraak, dit om het verhaal meer leven mee te geven.
Het schip is te gebruiken voor bepaalde doeleinden (bijvoorbeeld het vinden van doelen), maar zal niet direct te besturen zijn. Het schip zal dus aan te sturen zijn, dit gebeurt door middel van de 'command visor'.
De opbouw van het gebruik van wapens zal veranderen: geen specifieke wapens meer nodig om bepaalde acties te verrichten, meer een vloeiend verloop van de opbouw van het wapen. Wisselen tussen de verschillende beams zal dan ook niet meer nodig zijn.
De game moet op 60fps lopen, een systeem krijgen om 180 graden te draaien, uitgebreide lichteffecten kennen, downloadable content krijgen en zal makkelijker zijn dan Metroid Prime 2.
|