Ondanks de komst van de PlayStation 3 hoeven we de PlayStation 2 nog lang niet af te schrijven. Vivendi Europe vreest echter dat dit met de Xbox wel het geval zal zijn.
Volgens executive VP van Vivendi Europe kan Microsoft hier wel wat hulp bij gebruiken. Ze zijn dan ook in gesprek gegaan met het bedrijf om hier ondersteuning aan te bieden. Het ligt echter aan de verkopende partijen of dit een succes zal worden. Wanneer zij het vertrouwen in de Xbox verliezen is het moeilijk om dit vertrouwen weer terug te winnen.
Een belangrijke factor hierin is Microsoft zelf. Zij moeten de schappen vol houden met Xbox games, een partnerschap tussen de uitgever, Microsoft en verkopende partijen is hierbij van belang.
Roberts heeft meer vertrouwen in de PlayStation 2. Hij geloofd in Sony en de kennis die ze hebben. Volgens hem weet Sony waar ze staan in de cyclus van de PlayStation 2 en het einde is nog niet in zicht. Mensen zullen niet stoppen met het kopen van PlayStation 2 games als de PlayStation 3 eenmaal verschenen is.
Belangrijk voor de partijnen is dat kwaliteit boven kwantiteit gaan. Liever minder titels met een groter budget dan games produceren om de schappen te vullen. Minder games, grotere games en betere games is het uitgangspunt. Soms moet je hierbij gokken of een titel goed zal vallen bij de gamers, maar dit mag niet als excuus aangevoerd worden om slechte games te maken.
|