Eén van de aanwezige games op Gamescom is de Nintendo Switch 2 versie van Elden Ring. De game moet later dit jaar worden uitgebracht, alleen is het de vraag of we hier enthousiast over moeten worden.
Felix Sanches van de website Nintendo Life ging namelijk met de game aan de slag en laat weten dat er op technisch vlak nogal wat problemen waren, in ieder geval in de handheld mode.
quote: "Qua prestaties, hier bij dat grote eerste gevecht, zodra je naar buiten stapt, daalt de framerate behoorlijk. Je komt in de buitenwereld en de framerate keldert gewoon. Het is echt slecht, en ik begrijp waarom ze niet willen dat je dit ziet. Het is verschrikkelijk."
Sanches zegt dat de framerate in principe een constante 30fps aan moet houden, maar dat dit soms zakt tot 20fps, of zelfs tot 15fps. En dit is niet op drukke momenten, maar als hij, naar eigen zeggen, simpele dingen aan het doen was.
Qua graphics is hij enthousiaster. Uiteraard ziet de game er niet zo goed uit als op de andere platformen, maar wel noemt hij het "heel goed". Opvallend genoeg functioneerde de game wel goed tijdens de tutorial.
Helaas kunnen we de game zelf niet in actie noem, op de stand was het namelijk niet toegestaan om opnames te maken. Vraag is natuurlijk of dit te maken heeft met de slechte prestaties.
|