Terwijl veel uitgevers hun prijzen voor games laten stijgen heeft Electronic Arts een tegengeluid laten horen, zij hebben namelijk geen plannen om meer geld te gaan vragen.
Gedurende een Q&A-sessie werd de uitgever gevraagd of ze een soortgelijke benadering van plan waren in vergelijking met andere bedrijven die hun adviesprijzen recentelijk verhoogden. In een reactie laat Electronic Arts CEO Andrew Wilson weten dat het hoofddoel nog altijd is om games uit te brengen die gamers graag willen spelen, maar tegelijkertijd moeten ze ook waar krijgen voor hun geld.
quote: Ons bedrijf is vandaag de dag heel anders dan 10 jaar geleden. In een wereld waarin alles wat we 10 jaar lang deden draaide om de verkoop van glimmende schijfjes in plastic doosjes in de schappen van winkels, is dat weliswaar nog steeds een deel van ons bedrijf, maar een aanzienlijk kleiner deel. We hanteren nu prijzen die alles vertegenwoordigen, van gratis te spelen tot Deluxe Editions en meer.
Uiteindelijk, of we nu iets doen dat een dollar kost, of iets dat $10 kost, of iets dat $100 kost, is ons doel altijd om ongelooflijke kwaliteit en exponentiële waarde te leveren aan onze spelers.
En wat we in de loop der tijd hebben ontdekt, is of we kwaliteit en waarde kunnen combineren. Ons bedrijf is sterk, veerkrachtig en blijft groeien."
De CEO voegt hieraan toe dat er binnen hun huidige strategie geen veranderingen zullen worden doorgevoerd. Electronic Arts volgt hierbij de voorbeelden van Nintendo en Microsoft niet, beide bedrijven maakten namelijk bekend dat hun eigen games tegen een hoger bedrag worden aangeboden. Daar waar Nintendo per game bekijkt welke adviesprijs ze mee geven liet Microsoft weten dat hun first-party titels later dit jaar €79,99 gaan kosten.
|