Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Feature:

Top 10 - Slechtste Games Ooit


Door Joni Philips op 22-04-2006 om 13:20
Bron: Gamed

Als gamesite beoordelen we videogames meestal op hun verdiensten op gebied van gameplay, replay, graphics en geluid. Het zou dan ook logisch zijn als we gaan kijken naar de tien beste videogames aller tijden maar dat is niet echt origineel meer. Wij gaan op zoek naar een andere soort top 10.


Ditmaal kijken we naar de slechtste videogames ooit. Regelmatig zijn er fanboys die beweren dat een bepaalde game de allerslechtste ooit is, gewoon omdat het hun genre niet is of dat ze de maker haten. Wij brengen je echter een niet tegenspreekbaar lijstje van games die zeker een misstap begaan hebben hoewel het misschien niet de allerslechtste games ooit zijn, simpelweg omdat die (op Big Rigs na) nooit echt publiciteit zouden hebben gehad. Het zijn trouwens niet enkel onbekende namen die zwaar in de fout gaan. Ons lijstje telt een Dragon Ball Z en een Zelda game, en zelfs een game gemaakt door John Romero. Benieuwd naar de terechte winnaar? Lees dan snel verder!

10. Dragon Ball Z: Ultimate Battle 22: Veel Dragon Ball Z games kregen lage scores maar deze PlayStation game is het topje van de ijsberg. De game is eigenlijk in 3D maar dat merk je niet wanneer je de game in beweging ziet. Eigenlijk zijn de personages gewoon uit de animé geknipt en op je beeldscherm geplakt. De besturing is ook moeilijk en de beste aanvallen zijn extra moeilijk om te gebruiken. Er zijn ook niet veel levels maar als je mooie levels hebt, is dat geen probleem. Spijtig genoeg zijn er geen mooie omgevingen in UB22. Daarnaast bevatte de Amerikaanse release van de game, acht jaar na de Japanse, geen Engelse soundtrack en geen tussenfilmpjes in tegenstelling tot de Japanse en Europese release. Waarom (de Amerikaanse versie van) de game hier staat, is dus snel duidelijk.

9. Daikatana: In Daikatana speel je een man die samen met twee vrienden, op zoek moet naar zijn magisch zwaard. Het grote probleem was dat de twee vrienden niet mochten sterven, maar de AI zorgde er juist voor dat zij in de weg liepen. De graphics waren ook al verouderd op het moment van de release en de puzzels waren zeer eenvoudig, desondanks had de game alles in huis om een topper te worden. De ontwikkeling van de FPS Daikatana duurde maarliefst drie jaar terwijl John Romero oorspronkelijk de bedoeling had om de titel in zeven maanden te ontwikkelen. Romero dacht namelijk dat hij met de nieuwe studio Ion Storm die hij samen met Warren Spector had opgericht, de titel in geen tijd kon maken. Het bedrijf was opgedeeld in twee stukken, bestaande uit elk zo'n zeven amateurs. Dat was ook het grote probleem. Hoewel de mensen talentrijk waren, was Romero de enige met ervaring. Daardoor verliep de game veel vertraging op.

Toen de game werd voorgesteld op E3 1997, bleek al snel dat de Quake engine waar het spel opliep, verouderd was. Romero stelde de game uit om de Quake 2 engine te kunnen gebruiken, maar toen ze die zagen, bleek dat de code helemaal opnieuw moest worden geschreven. Toen Spectors team aan Dominion werkte om inkomsten te genereren voor Ion Storm, moest men alles in die game steken waardoor de moraal bij het Daikatana team op een laag pitje kwam te staan. In november 1998 stapte het hele Daikatana team op, daardoor moest Romero op zoek naar een nieuw team. Er waren nog veel problemen maar toen Eidos Ion Storm kocht ging alles vlot en kon de game eindelijk verschijnen. De game was echter zo'n flop dat Warren Spector zelfs werd uitgelachen omdat zijn games en die van Romero uitgegeven werden onder hetzelfde label.

Een mooi screenshot van Prinses Zelda in The Wand of Gamelon
Een mooi screenshot van Prinses Zelda in The Wand of Gamelon


8. Zelda: The Wand of Gamelon: Een Zelda game in de top 10, dat had nooit iemand verwacht maar eigenlijk hadden hier even goed drie Zelda games kunnen staan. Nintendo had een compromis gesloten met Philips na mislukte pogingen om samen een CD-uitbreiding te maken voor de SNES. Dat compromis liet Philips toe om Zelda games te maken voor de CDi. De game speelde zich in hetzelfde zijaanzicht af als Zelda II en had redelijk knappe achtergronden. De cartoonachtige tussenfilmpjes waren echter ronduit lelijk. Ook de gameplay was geen topper, The Wand of Gamelon speelde nooit zo vlot als Zelda II dankzij de minderwaardige CDi controllers. Zowel de SNES-achtige CDi met analoge stick, als de Revolution-achtige, draadloze controller waren niet geschikt voor Zelda.

Om het nog grappiger te maken, speelde je niet als Link maar als Zelda. Haar vader en Link waren namelijk ontvoerd. Op dezelfde dag verscheen Link: The Faces of Evil, de game zag eruit als Zelda, speelde hetzelfde en ook het verhaal was vergelijkbaar. Dit keer was Zelda echter opnieuw ontvoerd en moest Link haar redden. Het derde deel, Zelda's Adventure, geeft je terug een topdown view zoals in A Link To The Past waardoor de controller wat meer tot zijn recht kwam. Dit keer ook geen last van cartoonachtige tussenfilmpjes, men had Live Action tussenfilmpjes opgenomen voor het spel. Uiteindelijk vraagt een mens zich af of je wel kunt spreken van een betere game, een slechte game blijft slecht zelfs als er slechtere prequels bestaan.

7. Ethnic Cleansing: Ethnic Cleansing is qua gameplay, graphics en geluid zeker geen hoogvlieger. Dat is ook logisch, de game werd gemaakt door het muzieklabel Resistance met Open-sourcesoftware. Dat is zeker geen goede combinatie. De game is niet echt speelbaar en had ook nooit bekend geworden, had het niet voor de inhoud geweest. In de game speel je een lid van de KKK of een Skinhead, aan jou de keuze. De game begint als een shooter waarin je allerlei zwarten moet neerschieten in de Amerikaanse getto's maar daarna verandert het in een antisemitische shooter, uiteindelijk moet je zelfs naar Jeruzalem om Ariël Sharon neer te schieten. Ondanks het zeer duidelijke racistische thema, kreeg de game nooit echt veel aandacht van de media, in tegenstelling tot een Vice City of Wolfenstein 3D.

Groene vlekken, zo ziet een E.T. level er uit.
Groene vlekken, zo ziet een E.T. level er uit.


6. E.T.: Op de Atari 2600 verschenen de grootste rampen en, E.T., was misschien wel de ergste. De game is beroemd geworden door het feit dat hij aanleiding gaf tot de grote Video Game Crash van 1983. Toen E.T. in de bioscopen - onverwacht - een hit werd, dacht men bij Atari dat men zeker een game kon maken die de magie van de film in zich had. E.T. moest nog voor Kerstmis in de winkels liggen, geen probleem zou je denken, tenzij het natuurlijk november is. Atari vond er niets beter op dan de programmeurs te dwingen om de game uit te brengen zonder bugs uit de game te halen. Omdat het Atari $20 miljoen kostte om de rechten op de game binnen te halen, moesten er miljoenen exemplaren verkocht worden. Daarom maakte Atari ook meer exemplaren dan ze ooit konden verkopen, er bestonden meer exemplaren van E.T. dan er Atari 2600s verkocht waren. Om de ramp compleet te maken, ging het nieuws al snel rond dat de game onspeelbaar was. Hij was namelijk veel te moeilijk voor de jonge kinderen die de game moesten spelen. Hierdoor startte de verkoop goed maar na enkele weken stopte de verkoop bijna volledig. Daarnaast stuurde bijna elke koper de game terug naar Atari. Het bedrijf zag dan ook maar één oplossing, alle exemplaren begraven in New Mexico. Er zijn dus echt aliens begraven onder het zand van New Mexico, maar dan wel niet in Roswell.

Pagina: 1 | 2


01:32  Twee plaatjes van de krijger Conan
11:17  Nieuwe Castlevania nu ook op screenshots
 Reacties (29)
 Pagina: 1 | 2
Gast (217.121.122.xxx) op 22-04-2006 om 14:19
zelda :S

Gast (86.80.2.xxx) op 22-04-2006 om 14:20
lachen man

Gast (83.116.224.xxx) op 22-04-2006 om 14:45
lol...

Gast (83.118.232.xxx) op 22-04-2006 om 15:17
zelda is echt niet alles hoor!!

mahalla op 22-04-2006 om 15:33 [Niv: 17 / Exp: 844]
als het door nintendo gemaakt wordt wel , alleen deze 3 games zijn door philips gemaakt, het enige was nintendo had gedaan was de rechten van zelda uitgeleend aan philips

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2006 om 16:02 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
oracles of Ages/Seasons worden wel als zeer goede delen beschouwd van de reeks, en die zijn toch ook niet door Nintendo gemaakt.

Gast (84.104.81.xxx) op 22-04-2006 om 17:07
er zijn en blijven altijd uitzonderingen op de regel joni

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2006 om 17:09 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Als 40% van de games uit je regel uitzondering is, dan zit er een duidelijke fout in je regel.

Cubic X op 22-04-2006 om 18:58 [Niv: 203 / Exp: 10171]
wat ene kut games

NL|MegaMika op 22-04-2006 om 19:14 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Hmmm, ik had de 3D GTA's toch wel op plaats één verwacht.

*rent snel weg voor de GTAA's (Grand Theft Auto Aanhangers)*

Cubic X op 22-04-2006 om 19:26 [Niv: 203 / Exp: 10171]
*wil Tom dood knallen en rent dus snel achter hem aan*

Gewijzigd door NL|MegaMika op 14-08-2006 om 20:16

Arne op 22-04-2006 om 19:54 [Niv: 2 / Exp: 117]
Ben benieuwd hoeveel spellen jullie zelf gespeeld hebben hiervan...

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-04-2006 om 20:08 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Ze hebben mij gedwongen, ik heb deze games niet allemaal vrijwillig gespeeld. Ik heb de meeste getest (Big Rigs en Zelda niet, logisch eigenlijk, ik heb geen CD-i en Big Rigs hebben ze al snel laten verdwijnen dus die was onvindbaar, maar de meningne over die games waren redelijk duidelijk Ik vind het nog altijd grappig dat vanaf je een keer op de 'gas' duwt dat er verschijnt 'You're Winner'.

Voor de N64 games kon ik bij vrienden terecht, voor DBZ: UB22 mijn eigen collectie, en voor de andere, tja, de dingen die ik daarvoor moeten doen heb zijn te beschamend voor woorden

Gast (82.92.66.xxx) op 22-04-2006 om 20:19
Mooi artikel ;)

Lennie1973 op 22-04-2006 om 21:43 [Niv: 31 / Exp: 1566]
Ik vind het ook een leuk artikel. Ik had de keuze CDI of CDrom. Ik koos voor de CDrom omdat daar veel meer games en andere software voor op de markt kwam en bovendien was de CDI geen lang leven beschoren, dat vond ik wel jammer want er kwamen wel films uit op die schijven maar dat was ook niet veel

Gast (213.46.80.xxx) op 22-04-2006 om 22:58
13

Nelus op 23-04-2006 om 11:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
*In plaats van achter Tom aan te rennen, steelt Nelus een auto en pikt Robert op en rijden achter Tom aan om hem over te rijden op zijn GTA'tjes*

Gewijzigd door NL|MegaMika op 14-08-2006 om 20:17

Ugamer op 25-04-2006 om 15:33 [Niv: 14 / Exp: 707]
Type de titel van nr.1 in op Google, (of gamespot, want daar moet je uitkomen), en zie dan het filmpje. VET!, helemaal afkijken! (alleen jammer dat ze niet lager gaan dan een 1)

Gewijzigd door Ugamer op 25-04-2006 om 15:38

evil_eendje op 26-04-2006 om 16:35 [Niv: 1 / Exp: 59]
...de GameCrash van 1993...

fouten maken mag best, maar om de crash nou in de haast meest succesvolle periode van de industrie te plaatsen...
(1983 dus)

Joni Philips (Eindredacteur) op 26-04-2006 om 16:48 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Idd, zeer domme fout. Zeker aangezien ik zelf nog een feature over die crash heb geschreven.

Gast (84.83.97.xxx) op 04-05-2006 om 12:13
Wat mij opvalt is dat die de zelda 2 versie van de nintendo 8 bit er niet tussen staat (die eene met die gouden cover en het woord Link in het blauw), die versie doet de genre Zelda veel kwaad toe, jammer genoeg, want ik ben een grote Zelda fan. :) :)

Uchiha_Shadow op 04-05-2006 om 12:44 [Niv: 344 / Exp: 17178]
DBZ: Taiketsu mocht er wat mij betreft ook wel in eigenlijk

Gast (84.246.50.xxx) op 07-12-2006 om 11:55
lol nummer 1 is echt top :P;):p

CengizMan op 17-10-2007 om 17:39 [Niv: 99 / Exp: 4940]
Van mij mocht mario's missing er ook in!

Gast (82.168.235.xxx) op 08-08-2008 om 14:40
Omg,te erg voor woorden.
}>

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Top 10
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:








Meer media