Om de PSP onder de aandacht te brengen kwam Sony met een simpele vorm van reclame. Er werd geen zendtijd ingekocht bij zenders, maar er werd graffiti gespoten op muren.
Het was in het begin echter niet duidelijk dat Sony dit gedaan had, totdat er vlak voor oud en nieuw tegenover de BBC werd toegegeven dat de graffiti artiesten waren ingehuurd. Helaas waren de negatieve reacties ervoor al ontstaan. Het zou vervuiling zijn en Sony zou er het verkeerde signaal mee afgeven richting kinderen.
Het toegeven van Sony is echter niet voldoende in New York City. Peter Vallone Jr., een Queens Councilman, gaf tegenover de New York Post aan dat hij wil dat Sony de graffiti verwijdert en $ 20.000 aan het anti-graffiti programma van de stad geeft.
quote: "Children are impressionable, and if they see a wall with graffiti on it and they don't know that it's done with permission, it could very well lead to them believing that it's OK for them to do it."
Sony gaat echter in de verdediging en zegt dat beide gewoon een ander zicht op adverteren hebben.
Hier gaan we ongetwijfeld meer over lezen.
|