Met The Legend of Zelda: Breath of the Wild maakte Nintendo een ommezwaai in termen van gameplay. Kleinere uitdagingen in de vorm van Shrines, een grootse open wereld die je naar eigen inzicht kon ontdekken en wapens die breekbaar waren. De veranderingen bleken een groot succes.
Niet voor niets scoorde de game bij ons een 99 en ook producer Aonuma is tevreden over het concept. In gesprek met Famitsu geeft hij aan dat deze 'open-air' benadering vanaf nu waarschijnlijk standaard zal worden voor de serie:
quote: "From now on this will probably be the standard form. However, eventually that in itself could become seen as 'Zelda as usual', and we would start to hear opinions this way and that way. This has always been the case, and the result of what we have made is ‘Zelda'."
Breath of the Wild haalde zijn invloed onder andere uit de originele game in de serie waarin spelers eveneens de wereld konden verkennen in hun eigen tempo. Zitten jullie te wachten op een vervolg binnen deze gameplay of zien jullie het liever terugkeren naar de meer traditionele stijl?
|