Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Augustus 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
31 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
29 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
28 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Juli 2025 
(0) 
26 Juli 2025 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
23 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
20 Juli 2025 
(1) 
(2) 
19 Juli 2025 
(5) 
(0) 
18 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
16 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
15 Juli 2025 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 Juli 2025 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
12 Juli 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
08 Juli 2025 
(0) 
Gamed Gamekalender Augustus 2025
Tony Hawk Pro Skater 3 + 4
Gamed Gamekalender Juli 2025
TMNT: Splintered Fate
Nieuws:

PS4 Pro games vereisen weinig extra manuren


Door Rene Groen op 31-10-2016 om 16:00
Bron: AV Watch

Over anderhalve week zet Sony haar nieuwste troef in middels de PlayStation 4 Pro. Een game die de hardware weer net even naar een hoger niveau tilt, maar waar ontwikkelaars gelukkig geen slapeloze nachten hoeven te ondergaan.

In gesprek met de Japanse website AV Watch laat systeem architect Mark Cerny weten dat er ongeveer één procent aan additionele manuren komt kijken bij het ontwikkelen voor de PlayStation 4 Pro. Deze één procent is vergelijking met de complete ontwikkeling van een game.

Om de extra kracht van de PlayStation 4 Pro in de behuizing te stoppen hoef je gelukkig geen kasten uit te gaan ruimen om plek te maken, in vergelijking met de vorig jaar uitgegeven CUH-1200 console is de PlayStation 4 Pro negentien procent groter.

In ander nieuws vertelt Cerny dat hij vanuit een persoonlijke benadering denkt dat er minimaal 8 teraFLOPS aan computerkracht nodig is om games in native 4K te renderen. In het huidige jaar is het simpelweg niet mogelijk om dit tegen een redelijke prijs op de markt te brengen. Tegelijkertijd zullen gebruikers bij één oogopslag het verschil zien bij games die draaien op de PlayStation 4 of op het Pro model.


16:04  Zelda viert Halloween met artwork
15:51  Online servers Batman: Arkham Origins stoppen
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
Redneckerz (Redacteur) op 01-11-2016 om 18:31 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 5.189.175:

Je reactie leest net weg als een kopie van eenzelfde reactie een aantal maanden terug.

''Wow, wat betreft het handje boven het hoofd houden van Sony klopt het helemaal. Je probeert echt alles in het voordeel van Sony te verdraaien lijkt het wel Red.''

Als je mijn reacties eens goed zou lezen zou blijken dat dit niet zo is. Dat ga je natuurlijk niet doen want je hebt al je conclusies getrokken.

''Die whitepapers van 90 laten duidelijk zien dat die dingen dus niet specifiek aan de PS4 of Pro zijn. Dat Sony dingen eraan veranderen, leuk voor ze, maar het is dus niks speciaals en dat doen ze wel zo voorkomen en ook alsof het alleen voor hun toepasselijk is.''

Als het niets anders is wat Sony aanpast, waarom zouden ze het dan aanpassen?

''Walls of text die niemand wat interesseren, zou je dat niet beter per poster kunnen doen, scheelt een hoop leeswerk wat niemand wat interesseert.''

Toch reageer je, niet eens met inhoud, maar vooral met meeloper gedrag. Wat dat betreft heb ik veel meer eerbied voor iemand als Gast 90.34 die in ieder geval met een inhoudelijk antwoord komt waar ik wat mee kan, dan dergelijke meeloopposts zoals die van jou

''En hij zei het goed. GPGPU gebruiken gaat weer ten koste van GPU, reguliere GPU, dus waarom moet je dat verduidelijken? Om de wijsneus uit hangen?''

Nee, om het inderdaad te verduidelijken. Dat heet netjes vragen er zit in dit geval geen bijbedoelingen bij. Jammer dat jij dat wel zo ziet.

''En ook nee, het maximale wordt dus echt niet uit consoles gehaald zoals vroeger. Het zijn niet meer dan snel afgewerkte PC ports in vele gevallen. Je hoeft maar een paar DF (wil je bronnen, je kan ze zelf Googlen) artikelen te lezen om het te zien hoe alles afgeraffeld wordt afgeleverd tegenwoordig met massieve Day 1 patches. Dat is gewoon geen stijl.''

Ik heb eens 1 keer al die ''bronnen'' waar jij geen moeite voor wilt doen om ze hier te linken eens allemaal doorgelezen en hier neergezet om het eens te toetsen wat er van dat statement nou klopt. Antwoord: Niet veel, kan ik je vertellen.

Eens kijken waar die post was.. ugh, nog lastig te vinden ook.. bah, ik kan het niet meer terugvinden. Nogal frusterend want dat was zeker een nuttige post te noemen.

''Ik heb het idee dat 90 eerder een dev is (of in elk geval iemand met een behoorlijke kennis van grafisch ontwikkelen) en jij hem elke keer als een pseudo intellectueel hem de les probeert voor te lezen.''

Een foutieve veronderstelling. Daarnaast kan Gast 90 heel goed voor zichzelf argumenteren.

''Die bedanken je echt niet, die lachen je eerder uit dat ze een gratis PR shill hebben.''

Je zou om te beginnen eens kunnen ophouden met mensen labels te geven als ''shill''.

Ik heb daarnaast een gedeelte van je post aangepast, een aantal gedeeltes ervan had niets meer dan een opruiend karakter.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
PlayStation 4
Type:
Hardware
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media