Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Juni 2019
Gamed Gamekalender Maart 2019
Gamed Gamekalender Februari 2019
Preview:

Monster Hunter Generations


Door Joni Philips op 24-06-2016 om 06:54
Bron: Gamed

Capcom werkt sinds het PlayStation 2 tijdperk aan de Monster Hunter franchise, die sindsdien is uitgegroeid tot één van hun sterkhouders. Het bedrijf wil hun immens populaire serie natuurlijk populair houden, onder andere door frequente experimenten die spelers een andere ervaring moeten bieden. Het ontwikkelt hiervoor nu Monster Hunter Generations voor de Nintendo 3DS.

Monster Hunter Generations loopt weliswaar op de engine van Monster Hunter 4 Ultimate, maar het is geen directe opvolger. Capcom heeft in de eerste plaats enkele vereenvoudigingen doorgevoerd. Het heeft beslist om recente features zoals gevechten onder water tijdelijk aan de kant te schuiven, zodat het spel op sommige punten teruggaat naar de basis. Het ontwikkelteam wil op deze manier de aandacht verschuiven naar de vernieuwingen die men heeft doorgevoerd aan het wapensysteem. Monster Hunter Generations behoudt in de eerste plaats de keuzevrijheid van de voorganger. Het spel bevat opnieuw veertien wapentypes zoals voorganger Monster Hunter 4 Ultimate, het gaat onder andere om zwaarden, hamers en geweren die elk een eigen speelstijl bieden. Het spreekt voor zich dat het aanpakken van monsters – logischerwijs opnieuw de volledige focus van Monster Hunter – anders verloopt tussen elk wapentype.


Capcom wilde oorspronkelijk simpelweg een nieuw wapentype toevoegen, maar het besliste om te gaan voor een diepgaandere vernieuwing. Het introduceert bijvoorbeeld de HunterArts, speciale aanvallen die je eerst moet opladen via een speciale meter waarna je ze kunt gebruiken voor een vernietigend effect. Dit kan gaan van offensieve spreuken die massale schade uitdelen tot meer defensieve vaardigheden zoals het genezen van je medestanders of het casten van enkele buffs. Deze Hunter Arts zullen vooral tegen de krachtigere monsters – zoals de Fated Four die de vier krachtigste tegenstanders vormen – een prominente rol gaan spelen. Als je deze Hunter Arts op het juiste moment inschakelt, kun je een flinke stap richting de overwinning zetten. Het wordt dan ook interessant om te kijken welke vaardigheid het dichtst aanleunt bij je eigen speelstijl en die van je medematen in de coöperatieve mode.

Dat is echter niet de grootste vernieuwing. Elk wapen beschikt nu over vier verschillende Hunting Styles, andere speelstijlen die je kunt afstellen op de monsters die je gaat bevechten. De Guild Style is de standaard-aanpak, deze laat je simpelweg toe om twee Hunter Arts mee te nemen in een gevecht. De Striker Style geeft je zelfs drie Hunter Arts, maar deze vereist wel dat je dicht bij de vijand gaat knokken. De combo’s zijn hier dan ook op aangepast en je zult sneller bewegen om dit alles te overleven. De Aerial Style kan maar één Hunter Art gebruiken, maar wat maakt dat uit als je in de veiligheid van de lucht zit? Het is namelijk de bedoeling jezelf te lanceren om vijanden vanaf bovenaf te bestrijden. Als laatste is er de Adept Style die opgebouwd is rond counters. Je hebt maar één Hunter Art maar goede counters en blocks zorgen ervoor dat je hard toeslaat zonder schade op te lopen. Elk wapentype wordt dus eigenlijk verder opgedeeld naar de vier verschillende stijlen, zodat je eigenlijk de keuze hebt uit 56 aanpakken. Voor ieder wat wils dus, en afwisseling gegarandeerd.


Tijdens het vechten krijg je ook de kans om je wapen te versterken. In voorgaande games moest je hiervoor op zoek naar specifieke items, waarbij je vaak moest grinden om er voldoende te krijgen. Je wapen wordt in deze echter simpelweg sterker door het meer te gebruiken. Je favoriete wapen zal dan ook snel in level oplopen. Capcom heeft daarnaast nog enkele significante vernieuwingen doorgevoerd: er is nu bijvoorbeeld een Prowler mode waarin je kunt spelen als de katachtige Felyne; je moet niet langer items individueel verzamelen wanneer je een monster verslaat, en het voedselmenu is vereenvoudigd zodat je gemakkelijker kunt zien welke bonussen een gerecht geeft. Het zijn misschien niet de grootste veranderingen, maar het moet voor een aangenamere ervaring zorgen. Samen met de vernieuwingen aan het wapensysteem moet Monster Hunter Generations honderden uren spelplezier opleveren die net iets anders aanvoelen dan de vorige editie. Op 15 juli weten we of ze geslaagd zijn.


16:52  LEGO Star Wars schuift Rey naar voren
16:23  Bekijk de Civilization VI E3 gameplay video
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Lawliet op 24-06-2016 om 14:06 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Honderden uren in deeltje 4 gestoken dus kom maar op met deze

Gast (62.194.104.xxx) op 24-06-2016 om 23:15
Monster Hunter freedom unite over 1000 uur heen. Had bij Sony gebleven aub.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Monster Hunter Generations
Type:
Game
Releasedatum:
15-07-2016
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media