In de decemberuitgave van het blad Game Informer nam Hideo Kojima de tijd om dieper in te gaan op Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Wat hij te vertellen had? We hebben het voor je op een rijtje gezet!
Het hele Metal Gear Solid team doet er alles aan om van het vierde deel een ervaring te maken die je nooit zult vergeten. Eén van de hoofddoelen die hierin moet voorzien is psychologische oorlogsvoering, niet alleen voor de computergestuurde tegenstanders, maar ook voor de speler zelf. Volgens Kojima is de AI zo goed dat ieder karakter zal reageren als een echt mens wanneer hij in een gevechtssituatie terecht komt. Om de game in balans te houden zullen de tegenstanders ook trachten om je op het verkeerde been te zetten, zodat je in de val loopt.
Zo zal de computer je vaak in een situatie willen lokken waar je door de bewaking betrapt wordt. Als voorbeeld worden geluiden uit je verleden aangehaald. Wanneer je dit hoort, zelfs wanneer je in een oorlogsgebied zit, zal dit je gedachten en gevoelens verplaatsen en ben je zwakker.
In hoeverre dit goed uit zal gaan pakken? Het is nog even afwachten, maar wij kijken er alvast naar uit!
|