Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
20 September 2019 
(0) 
(0) 
19 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 September 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
17 September 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
16 September 2019 
(0) 
(0) 
(13) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
eFootball Pro Evolution Soccer 2020
NBA 2K20
Gears 5
WRC 8
Review:

Saint Seiya: Soldiers' Soul


Door Joni Philips op 08-11-2015 om 09:31
Bron: Gamed

Ontwikkelhuis Bandai Namco specialiseert zich voornamelijk in vechtgames. Het bedrijf heeft natuurlijk een uitgebreid en divers assortiment spellen, maar het heeft vooral een sterke aanwezigheid in het vechtgenre dat het opluistert met diepgaande ervaringen als Tekken en Soul Calibur. Het zorgt daarnaast eveneens voor toegankelijke vechtgames op basis van verschillende animatiefranchises.

Saint Seiya: Soldiers’ Soul voor de PC, PlayStation 3 en PlayStation 4 valt onmiskenbaar in de categorie van toegankelijke vechtgames. De game van ontwikkelstudio Dimps - dat onder andere verantwoordelijk is voor Dragon Ball Xenoverse - is eigenlijk een voorspelbare ervaring waarin de karakters uit de serie naar voren komen in een ietwat vervelende vechtgame die uitblinkt in middelmatigheid en eenvoud. Het ontwikkelteam heeft natuurlijk hard gewerkt zodat Soldiers' Soul een accurate weergave van de animatieserie vormt. Dimps heeft tientallen karakters voorzien, elk met hun eigen spectaculaire aanvallen en een look die zo lijkt overgestapt uit de serie. De karakters vormen een kleurrijk geheel dat op de PC en PlayStation 4 gedetailleerder is dan op de PlayStation 3, maar dat overal tot zijn recht komt. Ook de iconische aanvallen uit de serie komen goed tot hun recht, iets wat fans zeker zullen appreciëren. Het probleem ligt hem dan ook eerder in het achterliggende vechtsysteem dat simpelweg onvoldoende onderscheid maakt tussen personages.


De karakters beschikken elk over drie soorten basisaanvallen: een lichte, een zware en een energieaanval die je allen met de triggers/sticks kunt beïnvloeden voor andere resultaten. Dit gaat echter zeer snel zonder dat hier veel diepgang aanwezig is. Eens je een personage onder de knie hebt, zal je ook weinig problemen ondervinden om over te stappen naar een andere karakter om ook daarmee uitgebreide combo’s te lanceren. Door het opbouwen van enkele supermeters kun je onder andere speciale aanvallen gebruiken, zoals de Big Bang Attack waarmee je een vernietigende aanval lanceert, welke dan ook duidelijk een gevecht kan beslissen. De actie is over het algemeen snel en spectaculair, maar het biedt weinig reden om te leren om beter te worden. Button-mashing moet voldoende zijn om de game volledig door te lopen, wat het ideaal maakt voor mensen die zelden vechtgames spelen maar wat een stevig minpunt is voor mensen die meer ervaring hebben met Dimps’ Street Fighter games.

De actie vindt plaats in 3D vechtarena’s waarin je redelijk wat bewegingsvrijheid hebt, zodat er een verhoogde focus is op ontwijken. Het betekent ook dat je wel eens je vijand voorbij durft te schieten als je de aanval simpelweg in de verkeerde richting lanceert. Die grote open arena’s zijn echter geen groots succes, het zijn simplistisch ontworpen omgevingen met weinig gedetailleerde texturen en het feit dat ze zo groot zijn staat in schril contrast met het feit dat sommige aanvallen eigenlijk onvermijdbaar zijn, zelfs als je aan de andere kant van de arena loopt. De keuze om de camera achter de schouder van een personage te plaatsen is dan weer niets nieuws, dat zagen we al eerder in games met deze stijl maar in deze game leek de camera zich soms te bevinden achter de schouder van de tegenstander, wat voor mij persoonlijk voor de nodige verwarring zorgde aangezien je zo een slechter overzicht hebt.


Soldiers’ Soul beschikt over een divers maar doorsnee aanbod aan singleplayermodes waarin de verhalende Legend of Cosmo mode de hoofdbrok vormt. Het betreft een avontuur dat een tiental uur duurt, een periode waarin de belangrijkste elementen uit het bronmateriaal opnieuw worden aangehaald. Het verhaal is weinig coherent aan elkaar gehecht met onduidelijke filmpjes en herhalende gevechten zodat alleen trouwe kijkers van de serie het echt kunnen volgen, een probleem dat in de eerste plaats voelbaar wordt voor fans uit de jaren ’80 die hoopten de schade in te halen via Soldiers’ Soul. Het tegenstrijdige van het verhaal – je moet bijvoorbeeld soms een gevecht winnen waarna je in het tussenfilmpje alsnog wordt verslagen – is een groter probleem, zeker als je met de hakken over de sloot in een moeilijk gevecht bent geraakt om daarna met zoiets geconfronteerd te worden. De mode inspireert tegelijkertijd om te blijven spelen door vele unlockables, die je toch regelmatig belonen.

De game beschikt ook over meer standaard modes – die je deels moet vrijspelen – die toelaten te experimenteren met verscheidene regels en karakters, zodat deze modes voornamelijk voorbereiding vormen voor de multiplayer waar de game – in navolging van zovele vechtgames – het leukst kan zijn. Soldiers’ Soul heeft zowel offline als online mogelijkheden, waarbij voornamelijk de offline multiplayer het leukst blijkt. Online geeft je weliswaar toegang tot meer tegenstanders, maar heeft te frequent last van lag om echt amusant te zijn. Je wil nu eenmaal niet winnen of verliezen omdat het internet iemand saboteert. Je gaat niet elk gevecht last hebben van dit probleem zodat je toch enkele goede potjes kunt beleven, maar het duikt iets te veel op om een toevalligheid te zijn. Wel een leuke extra is de mogelijkheid om andere matches te bekijken terwijl je wacht op de jouwe, een goede manier om bij te leren. In combinatie met een interessanter vechtsysteem is dat zeker een interessant recept.
Beoordeling
60
Saint Seiya: Soldiers' Soul is een onopmerkelijke game die geen onderdeel gaat vormen van het gemeenschappelijke geheugen. Dimps zorgde voor een game die op audiovisueel gebied geen uitstekende indruk nalaat, maar die wel het gevoel geeft terug te zijn in de anime met de karakterontwerpen, de Japanse stemmen en de leuke deuntjes. Het achterliggende vechtsysteem biedt echter eenvoudigweg te weinig inhoud om langer dan enkele uurtjes mee te gaan, zodat de game dan terug in de kast verdwijnt. Er is dan ook weinig reden om deze game in huis te halen wanneer er tegenwoordig zoveel animegames verschijnen.


07:10  Achievements Fallout 4
09:00  Helldivers naar PC
 Reacties (1)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 08-11-2015 om 18:28 [Niv: 472 / Exp: 23593]
Eindelijk eens een PC versie voor een Saint Seiya game

Vroeger was ik een grote fan van de serie. De PC versie is helaas nog niet uit

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Saint Seiya: Soldiers’ Soul
Type:
Game
Releasedatum:
25-09-2015
Ontwikkelaar:
Dimps
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media