Nieuws: Ontwikkelaars over de kracht van de Revolution
Door Rene Groen op 06-12-2005 om 10:09
|
Bron: IGN
|
Nintendo geeft slechts mondjesmaat informatie vrij over de Nintendo Revolution. Hierdoor weten we wel iets, maar nog steeds niet alles. Gelukkig wilden enkele ontwikkelaars wel wat kwijt over de console.
IGN heeft namelijk verschillende ontwikkelaars gesproken over de technische kant van de Nintendo Revolution. Er moet echter wel rekening worden gehouden met twee dingen.
Ten eerste worden de games nog ontwikkeld op een incomplete Revolution hardware. De meeste studio's ontwikkelen zelfs nog op een kit die gebaseerd is op de GameCube.
Verder zitten de ontwikkelaars ook nog steeds zonder uiteindelijke details over de Hollywood, de naam voor de grafische chip van ATI.
Veel third party ontwikkelaars zijn geïnformeerd door Nintendo over de hardware, de rekenkracht en de plannen van Nintendo voor de console. Ze wisten dan ook aan te geven dat de Revolution zich richt op een andere markt dan Microsoft en Sony met haar next-gen consoles doen. Nintendo zal simpelweg niet dezelfde grafische kwaliteit afleveren als hun concurrenten. De Revolution is bedoelt voor de controller en de nieuwe game ervaringen.
Nintendo zei ten tijde van de onthulling van de Revolution dat deze twee tot drie keer zo krachtig zou worden als een GameCube. Hoewel hier later niet meer op in is gegaan wisten ontwikkelaars aan te geven dat deze beschrijving de kracht van de Revolution opsomt. Eén third party ontwikkelaar gaf aan dat de Revolution niet veel krachtiger is dan een Xbox. Een andere voegde hieraan toe dat de controller het verschil maakt en dat deze zeer fijn is.
De rekenkracht is dan ook niet de prioriteit bij Nintendo. Liever maken ze de console klein, stil en betaalbaar. Hierdoor zal de Revolution zich waarschijnlijk niet richten op high-definition TV's, waaronder 720p, 1080i en 1080p. De reden is dat de Revolution niet voldoende RAM zal hebben om dit soort beelden te laten zien. De third party ontwikkelaars lieten weten dat de Revolution met maximaal 128 MB gaat werken en misschien nog wel minder. Eén van de ontwikkelaars gaf aan dat het dezelfde RAM kracht heeft als een GameCube, met 64 MB Ram extra. In vergelijking; de Xbox 360 maakt gebruik van 512 MB.
Toch is er meer RAM in de console aanwezig, maar Nintendo gebruikt dit voor het algemene geheugen. Hierdoner vallen zaken als het opslaan van spellen. Het is wel te gebruiken voor je game, maar je kan er niet echt op vertrouwen.
Een grote ontwikkelaar gaf aan dat ze al voorbij de experimentele fase waren en nu aan het kijken zijn welke games ze willen gaan maken. Ze geven aan dat het een andere huidige generatie console lijkt, maar dat de controller voor veel mogelijkheden zorgt. Het is heel verschillend, en heel precies.
Veel ontwikkelaars lijken geïnteresseerd te zijn in de Revolution, maar nog niet heel happig om er meteen mee te werken. Ze zijn er echter zeker van dat Nintendo genoeg support krijgt. Bedrijven zullen eerst kijken naar hun bestaande franchises, en hoe ze deze binnen de Revolution toe kunnen passen. Toch is het noodzaak om ook naar iets compleet nieuws te kijken. Dit kan echter duur zijn, hoewel het niet zo duur is als een PlayStation 3 of Xbox 360 game. Deze games kunnen echter wel op beide platforms verschijnen, en zelfs op een PC, wat bij de Revolution minder snel nodig is.
Nintendo heeft de grafische kracht van de Revolution vaak naar beneden gestelt als het gaat om prioriteit. Het punt van tevredenheid voor games is volgens hen al bereikt. Miyamoto heeft hierbij aangegeven dat gamers het verschil waarschijnlijk amper kunnen zien tussen een next-gen game en The Legend of Zelda: Twilight Princess.
Volgens insiders zal Nintendo haar eerst Revolution games laten zien tijdens de E3 van 2006 in Los Angeles. Meer details over de Revolution zelf zullen dan ook volgend jaar volgen.
|
|
|
|
14:58 Jim Merrick naar Nintendo of America
08:13 Release datum voor de Revolution?
|
Reacties (26) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
N Stone
op 06-12-2005 om 10:24
[Niv: 4 / Exp: 176]
|
staat bij mijn toch nog steeds als bij-consoletje.(dit bedoel ik niet neer buigend) maar dan moeten ze wel eerst laaten zien dat ze daadwerkelijk een vernieuwende gameplay brengen. en niet allen een controler in twee delen hebben gehakt.
|
|
Cubic X
op 06-12-2005 om 12:37
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
heel mooi dat die zo sterk is
|
|
Gast (213.93.222.xxx)
op 06-12-2005 om 12:40
|
waarom zouden ze hd-tv ondersteunen, die dingen kosten 2000 euri. beter voor de gewone mens dan voor de rijken. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
|
|
Gast (81.207.38.xxx)
op 06-12-2005 om 14:39
|
ik koop hem toch en jullie ?
|
|
Gast (85.147.72.xxx)
op 06-12-2005 om 14:57
|
wat denk jij dan,de revo is een echte revolutie _O_
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 06-12-2005 om 15:00
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Kans wordt hiermee niet groter dat ik hem koop.
|
|
Gast (82.173.39.xxx)
op 06-12-2005 om 15:21
|
xbox360 blijft de beste tot nu toe:Pde ps3 kan de pot op kt ding en de revo kan een plaatsje krijgen naast mijn xbox360;) allen het prbleem van de controller is dat als je met zijn 2 een spel doet je perongeluk je vriend voor zijn kop slaat:P:P
|
|
The_Gamer
op 06-12-2005 om 15:27
[Niv: 26 / Exp: 1323]
|
Ja, ik koop hem hoe dan ook, omdat een Nintendo-console me nog nooit teleurgesteld heeft en om de spellen, en iets van 3 keer zo mooi als RE4 vind ik ook wel goed genoeg.
Het is trouwens niet waar dat 'een HDTV' 2000 euro kost. Ja, je hebt ze wel voor 2000 euro, maar dan heb je wel de duurste, vetste, grootste plasma-tv die er is zo ongeveer. Ik heb pas een HDTV gekocht (720p), breedbeeld en 26" (vind ik zeker groot genoeg), en dat kostte me 830 euro.
|
|
NL|MegaMika
op 06-12-2005 om 15:56
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
"allen het prbleem van de controller is dat als je met zijn 2 een spel doet je perongeluk je vriend voor zijn kop slaat"
Bij games waar je het tegen elkaar opneemt lijkt me dat juist dé uitgelezen kans om je tegenstander "per ongeluk" terug te pakken ^^
|
|
moonboer
op 06-12-2005 om 16:45
[Niv: 63 / Exp: 3160]
|
Revolution koop ik zeker weten. Ik zou voor geen goud de Nintendo spellen willen missen. Daarnaast hou ik wel van wat vernieuwing. De grafische kracht mag van mij gelijk zijn aan die van de gamecube, daar ben ik dik tevreden mee. Scheelt ook weer wat geld. En een spel wordt voor mij niet veel leuker als het er grafisch wat beter uitziet. Nieuw soort gameplay maakt het echter wel leuker  Laatst heb ik nog duckhunt gedaan.. Tijden niet zo'n leuke game gespeeld
|
|
thabomb
op 06-12-2005 om 17:01
[Niv: 24 / Exp: 1195]
|
oei, oei, oei! Ik wist dat de revo zich niet op hd zal concentreren maar op gameplay. Al had ik toch wel verwacht dat de revolution vrijwel evenmooie graphica als bv kameo op het beeld zou kunnen toveren. Dit zou met mindere hardware bereikt kunnen worden omdat het dus geen hoge reoluties ondersteunt.
Ik betaal liever bij de launc een 300/400 euro en dat ik daar dan én hoogstaande graphics én geweldige gameplay inplaats van voor 200 euro voor enkel geweldige gameplay(dit moet trouwens nog maar blijken.
|
|
Arrie
op 06-12-2005 om 17:52
[Niv: 23 / Exp: 1168]
|
Bijna goed, hieronder.
|
|
moonboer
op 06-12-2005 om 17:55
[Niv: 63 / Exp: 3160]
|
Even mooie grfx als Kameo gaat denk ik wel lukken hoor. Vergeet niet dat dat één van de eerste Xbox360 spellen is, dus waarschijnlijk minder mooi zal zijn dan de spellen die nog gaan komen. Daarnaast is Nintendo één van de weinigen die het maximale uit een console kunnen halen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 06-12-2005 om 18:55
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Het maximale uit een console? Ik heb op de GC nog niets gezien van Nintendo dat het maximale uit een console haalt Ja, die trailer van een realistische Zelda voor de release van de GC maar sindsdien niets meer. Ook op GBA en alle oudere consoles is het meestal niet Nintendo dat het maximale uit een console haalt.
Gewijzigd door Joni Philips op 06-12-2005 om 20:12
|
|
Gast (83.85.68.xxx)
op 06-12-2005 om 20:09
|
Resident evil 4 haalde wel het maximale uit de GC volgens de ontwikkelaars ;)
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 06-12-2005 om 20:12
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ja, ik bedoelde van Nintendo.
|
|
Kenneth
op 06-12-2005 om 20:29
[Niv: 2 / Exp: 116]
|
In ieder geval leg ik nu alvast geld opzij om dat ding te kopen. Of Nintendo nu al het vermogen uit de console haalt of niet, het wordt zeker een klassebak.
|
|
NL|MegaMika
op 06-12-2005 om 22:57
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Metroid Prime 2 doet ook goed werk. Ja, ook niet van Nintendo, maar die hebben het veel te druk met het uitmelken van de Mario-franchise om zich om mooie graphics te bekommeren ^^
|
|
Gast (80.115.179.xxx)
op 07-12-2005 om 11:32
|
Metroid Prime 1 en 2 komen denk ik heel dichtbij, ja ik weet het, dat is niet Nintendo zelf. Maar wel van Retro Studios, en die staan heel dicht bij Nintendo. De nieuwe Zelda gaat waarschijnlijk ook heel dichtbij komen. Ik reken er zelfs op dat het t mooiste spel van deze generatie wordt.
En bedenk eens even wat de Xbox aan hoort te kunnen.. Dan is het toch jammer dat er zo weinig verschil is tussen gamecube en xbox. Het ligt er gewoon aan dat het de eigen hardware van Nintendo is en ze er dan ook erg goed mee om kunnen gaan.
|
|
moonboer
op 07-12-2005 om 11:33
[Niv: 63 / Exp: 3160]
|
groeten moonboer
|
|
Gast (84.26.138.xxx)
op 08-12-2005 om 19:33
|
ik koop der revo zekers ben al jaren nintendo fan al komtie
eind 2006 zal ik hem nog steeds halen zekers _O_ 8) :9 :P *D :) ;) 8)
|
|
Gast (80.100.214.xxx)
op 10-12-2005 om 09:06
|
ja ik heb hem oook als bij consoltje als i kde xbox 360 hebt koop ik later als er zo'n revolution pakket is de revolution erbij dus
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 10-12-2005 om 09:17
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ja, maar Gast, Nintendo zelf heeft dus tot nu toe geen indrukwekkende game gemaakt. En van TP denk ik voorlopig niet dat het de knapste game wordt. MP2 en RE4 blijven koplopers na de demo die ik gespeeld heb.
|
|
Gast (86.84.8.xxx)
op 29-12-2005 om 14:33
|
hoe lang blijven de gamecube spellen
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|