Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
08 Maart 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2021 
(2) 
06 Maart 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Maart 2021 
(1) 
(13) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2021 
(9) 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
03 Maart 2021 
(30) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Maart 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(4) 
01 Maart 2021 
(4) 
(0) 
(4) 
(1) 
(5) 
(5) 
28 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
27 Februari 2021 
(8) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
26 Februari 2021 
(1) 
(2) 
(6) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(15) 
(1) 
25 Februari 2021 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Februari 2021 
(6) 
(1) 
(0) 
(2) 
(5) 
(1) 
23 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Februari 2021 
(0) 
(0) 
21 Februari 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Februari 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
19 Februari 2021 
(7) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Februari 2021 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
17 Februari 2021 
(2) 
(2) 
(2) 
Gamed Gamekalender Maart 2021
Little Nightmares II
Werewolf: The Apocalypse – Earthblood
Gamed Gamekalender Februari 2021
Preview:

Project CARS


Door Joni Philips op 12-08-2014 om 09:19
Bron: Gamed

Met Need for Speed: Shift kende Slightly Mad Studios een spetterende start, maar hun latere racegames waaronder Test Drive Ferrari Racing Legends kenden een kleinere impact. Het bedrijf wil zich nu echter opnieuw op de kaart zetten met Project CARS.

Het bedrijf werkte oorspronkelijk steeds samen met een uitgever, maar ze kozen voor een andere aanpak met Project CARS. Slightly Mad Studios opende een eigen crowdfunding platform om de ontwikkeling te ondersteunen zodat men de simulatiegame kon maken die ze zelf wilden. Project CARS wordt zodoende een ambitieuze simulatiegame die één van de meest levensechte race-ervaringen wordt. Slightly Mad Studios heeft zelfs professionele hulp ingehuurd om te verzekeren dat het racen zo realistisch mogelijk is. Het bedrijf kreeg namelijk hulp van Ben Collins, de eerste witte Stig voor Top Gear; Nicola Hamilton, een jonge racekampioen die hoopt te concurreren met zijn oudere broer Lewis; en Oli Webb, voormalig Formula Renault 3.5L rijder. Zij moeten ervoor zorgen dat Project CARS alle subtiliteit van het racen opneemt. Het wordt eigenlijk een game voor iedereen die genoot van GTR, een serie waaraan werknemers van Slightly Mad Studios werkten in een vorig leven. Je moet echter niet wanhopen indien je minder ervaren bent, de game voorziet ook een serie van optionele hulpmiddelen die de ervaring iets toegankelijk maken.


De meeste spelers zullen die hulpmiddelen nodig hebben want de game geeft je anders geen seconde rust. Je hebt zelfs je concentratie nodig om op topsnelheid in een rechte lijn te rijden. Er zijn nu eenmaal wagens die hun wegligging niet optimaal bewaren wanneer je aan 300 per uur rijdt, iets wat de game perfect wil demonstreren. Het wordt een kwestie van continu bijsturen zodat je geen moment de ideale rijlijn verlaat. De minste fout – even rijden door de grindbak bijvoorbeeld – zal ook zwaar worden afgestraft. Je lichtjes versleten banden waren geen probleem op het asfalt, maar ze gooien je meteen in een ernstige spin wanneer je het grind raakt. De ontwikkelaar heeft namelijk een nieuw dynamisch bandensysteem – onder de naam SETA – voorzien dat ervoor zorgt dat de impact van bandenimpact beter wordt berekend. Hun oude spellen gebruikten generieke opzoekingstabellen, maar dat was simpelweg niet accuraat genoeg, zeker niet in combinatie met het dynamische weersysteem. De combinatie van bandentype, bandendruk, slijtage en weer wordt één van de sleutels voor de overwinning.

Er is ook realisme in de andere elementen inclusief algemene wegligging die verschilt per wagen, en eventuele ongelukken. Het ongeluk wordt niet alleen zichtbaar in het uiterlijk, maar eveneens in de rijvaardigheid. Je moet zelfs tijdens de races rekening houden met eventuele technische schade. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de motor op te blazen door continu hoog in de toeren te gaan. Het spel gaat dus veel verder dan gelijkaardige games, zodat je continu moet leren om te verbeteren om als eerste over de meet te komen. Het winnen van een race is een proces dat gedurende het volledige raceweekend een opperste concentratie vergt. Je moet top zijn tijdens oefensessies, kwalificatie en race terwijl je ook intelligente beslissingen neemt in de garage waar je zelfs ruitenwissers kunt kiezen. Je kunt elementen als oefensessies en kwalificaties overslaan, maar de gemiddelde Project CARS koper moet natuurlijk het volledige raceweekend doorlopen. Je kunt je overwinning ook beter beleven dankzij de ondersteuning van de Oculus Rift en Project Morpheus zodat PC en PlayStation 4 bezitters voelen alsof ze in de cockpit zitten.


De game wordt eveneens een uitgebreide ervaring met meer dan vijftig tracks en een zeventigtal wagens, maar dit aantal kan verder oplopen naarmate de ontwikkeling vordert. Het aantal officiële licenties is wegens geldgebrek echter beperkt, wat vooral zichtbaar wordt binnen de tracks. Hockenheim, Spa, Suzuka en Silverstone zijn wel allemaal netjes nagebouwd, maar ze heten nu Badenring, Belgian Forest, Sakitto en Northamption. Het maakt geen verschil in het racen, maar het speelt misschien wel een rol voor de authenticiteit. Er is gelukkig meer geld vrijgemaakt voor het bemachtigen van de officiële wagens die ook allemaal perfect werden nagebootst inclusief wegligging. Het spel bevat een gevarieerd aanbod aan wagens met onder andere de BMW Z4, de Lotus 49, de Pagani Zonda R, de Ariel Atom en de Gumpert Apollo als mogelijkheden. Het aanbod wordt niet zo hoog als binnen Gran Turismo en Forza Motorsport, maar er komt wel veel variatie. Men belooft onder andere wagens uit het DTM kampioenschap, de Formula-reeksen en wagens uit 24-uurraces als Le Mans. Er zullen zelfs karts aanwezig zijn.

Project CARS lijkt dus een stevige racegame te worden die vele harten kan veroveren. Ontwikkelaar Slightly Mad Studios heeft duidelijk hard gewerkt om ervoor te zorgen dat de game een succes wordt. Het is dan ook uitkijken naar november 2014 wanneer de game verschijnt op de PC, de PlayStation 4 en de Xbox One; of naar 2015 wanneer het spel verschijnt op de Wii U. Het bedrijf heeft eveneens een stevige dosis geluk. Er verschenen ooit jaarlijks vele racegames, maar het genre is ondertussen gekalmeerd. Het wordt zelfs extreem kalm wanneer Project CARS verschijnt. De enige grote concurrenten zijn DriveClub en Forza Horizon 2, maar zij kiezen voor een luchtigere aanpak dan Project CARS. Codemaster's GRID Autosport is een rechtstreekse concurrent, maar die game is dan al enkele maanden beschikbaar zodat de fans klaar zullen zijn voor een nieuwe racegame. Het ontbreken van een nieuwe Need for Speed, Forza Motorsport en Gran Turismo is eveneens een stevige bonus. Slightly Mad Studios kan dus meteen een plaatsje veroveren op de markt mits de kwaliteit voldoende hoog is.


09:20  Zijn Erfenis: Bill Roper
08:19  Komiek Robin Williams is overleden
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (46.144.153.xxx) op 12-08-2014 om 11:49
ziet er geweldig uit....als het nu ook nog net zo speelt.... The Crew komt trouwens ook nog.

SuperSaiyen4 op 12-08-2014 om 13:10 [Niv: 12 / Exp: 604]
Zelfs als GRID Autosport uitkwam ten tijde van CARS,
Zou de échte autosportliefhebber toch moeten zien dat Project CARS ver boven GRID uitstijgt

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Project CARS
Type:
Game
Releasedatum:
07-05-2015
Ontwikkelaar:
Slightly Mad Studios
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media