Nieuws: PS4 passeert ook de 7 miljoen
Door Mafusto op 17-04-2014 om 08:33
|
Bron: PlayStation Blog
|
Nog geen half jaar geleden werd de PlayStation 4 gelanceerd en Sony's nieuwste spelcomputer mag zeker een succes genoemd worden. Een maand geleden maakte Sony namelijk bekend dat de PS4 meer dan zes miljoen keer verkocht is.
Iets meer dan een maand later komt het bedrijf met nieuwe cijfers. Zij weten te melden dat de PlayStation 4 sinds 6 april meer dan zeven miljoen keer verkocht is. Ook op softwaregebied is er geen reden tot klagen want er zijn meer dan 20.5 miljoen games wereldwijd over de fysieke en digitale toonbank gegaan.
|
|
|
|
15:37 The Flock naar Steam en met gameplay
08:19 The Elder Scrolls Online
|
Reacties (41) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Sympharion
op 20-04-2014 om 00:32
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
De Wii U heeft al meer dan 6 miljoen keer verkocht in 1,2 jaar. De Xbox One zit nu nog tussen de 4 en 5 miljoen. De PS4, zoals ik al zei, verkoopt waanzinnig goed voor een console die weinig games heeft en software droogte. De eerste lading games voor de PS4 kwam op de launch uit. De tweede lading pas in maart. Dat noem ik software droogte. En wanneer krijgen we de volgende game voor de PS4 waarvoor je een PS4 moet halen? Voor zover is de release date voor die game nog niet eens aangekondigd.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 20-04-2014 om 00:51
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Sympharion:
5 miljoen in 4 maanden tegen 6 miljoen in 1.2 jaar. Wie heeft er nu last van lage verkopen?
De PS4 heeft juist ontzettend veel games, ik weet niet hoe je erbij komt dat deze weinig games heeft. Ja, veel games zijn ports, maar desalniettemin liggen ze gewoon fysiek in de winkel. In de tussentijd zijn er ook games als Thief en Tomb Raider verschijnen. Dat valt ook onder software droogte?
Persoonlijk is de enige 2 games waar ik een Wii U voor wil respectievelijk een port en een titel die pas eind dit jaar komt. Wat staat daar dan tegenover? Mario, Mario, Mario en Mario. Eenheidsworst. Ik prefereer liever verschillende titels dan constant titels met dezelfde lui aan het stuur. Want ook al zijn Mario Kart 8 (De enige Nintendo titel waar ik echt naar uitkijk), Super Smash Bros Nintendo games, het zijn weer met dezelfde figuren in het midden. En Bayonetta 2? Dat moet maar net je smaak zijn.
Als je een Wii U wilt, prima. Ik wil hem ook wel. Al is het alleen maar omdat Watch Dogs ongetwijfeld goed zal wezen met de Gamepad. Maar voor iemand die constant propageert dat het een kwestie van smaak is zit je akelig hard Sony aan te vallen, gebaseerd op non-existente redenaties.
|
|
masterninja
op 20-04-2014 om 14:40
[Niv: 33 / Exp: 1645]
|
Ondertussen komen de ene na de andere indiegames ervoor uit...En zit ik al wekenlang in de ban van Mercenary kings, 25 uur ondertussen.Maar ja er komen geen games uit hoor...
Must haves komen/zijn er wel maar we kunnen moeilijk verwachtten dat ze allemaal nu uitkomen het is gewoon redelijk dat dat tot september duurt. En dat is gewoon niet slecht voor een console in zijn eerste jaar zo lang er nog games blijven uitkomen.Waarom denk je dat Sony al die indiestudio's aangetrokken heeft? Dat het geen triple A games stuk voor stuk zijn klopt maar velen hebben verniewendere ideeën dan Nintendo in de laatste 10 jaar gehad heeft.
Je maakt je erg druk om een console die je niet lijkt te hebben maar waar een hoop eigenaren zoals ik erg van genieten. Wees niet zo verbitterd en geniet van die overvloed aan games op Wii U waarvan jij beslist dat we daarom een Wii U moeten halen.Ondertussen wacht ik op de volgende Nintendo console waarbij Nintendo zich weer richt op de gamer en zo kan ik nu al voorspellen dat daar geen Wii in de naam voor zal komen.
|
|
Sympharion
op 20-04-2014 om 23:20
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
@Redneckerz
Ik praat ook niet over de verkochte consoles binnen een bepaalde tijd, maar over de totaal aantal verkochte consoles. Als je nu puur naar de games kijkt die er aan aan het komen zijn, dan ziet het er naar uit dat er meer Wii U's verkocht gaan worden dan Xbox Ones. Er zijn nog niet echte system-sellers voor de Xbox One die binnenkort uitkomen, voor de Wii U wel, denk bijvoorbeeld aan Mario Kart 8, die ongetwijfeld vele nieuwe consoles gaat verkopen.
Daarnaast praat ik al de hele tijd over "games die ik nergens anders kan ervaren". Natuurlijk de PS4 heeft veel games (ports), maar dat heeft de Xbox One, Vita en Wii U ook. Ik praat over game-ervaringen die nergens anders te ervaren zijn. In dat geval staat de PS4 en de Xbox One voorlopig nog zwaar achter de Wii U. Zo niet, noem dan maar de games op die dat volgens jou wel leveren.
Daarnaast moet je leren verder te kijken dan wat je wil lezen. Er zijn tot nu toe maar 2 Mario-games op de Wii U uitgekomen, met Mario Kart 8, wat een heel ander soort spel is dan alle andere Mario-games, in het vooruitzicht. Heb je nooit gehoord van Pikmin, The Legend of Zelda, Wario, LEGO City Undercover, ZombiU, Nintendo Land en Nintendo's nieuwste IP: The Wonderful 101?
En dan kijkend naar de toekomst, geen, ik herhaal "geen", Mario-game te bekennen voor de Wii U (op Mario Kart 8 na, maar die had ik al behandeld). Ik zie een nieuwe The Legend of Zelda, X van Monolith Soft, nieuwe Fire Emblem, Super Smash Bros., Yarn Yoshi, Bayonetta 2 en nog andere unieke exclusives.
En waar haal je het vandaan dat ik Sony probeer aan te vallen, ik ben juist een groot fan van Sony en heb Sony juist mijn complimenten gegeven met mijn eerste reactie op dit bericht. Ik vind het daadwerkelijk knap dat je zonder veel goede exclusieve games, toch zo'n hoog aantal verkopen kan hebben. Als je kijkt naar de Xbox One, die heeft meer exclusives en die heeft 2 miljoen minder verkopen.
@masterninja
Ik had het ook over "grote" exclusives, system-sellers. Dus spellen waarvoor je een PS4 zou kopen. Ik koop geen PS4 voor alleen maar indie-games. Ik koop een PS4 voor spellen zoals inFamous, Uncharted en The Last Guardian.
Daarnaast heeft de Wii U ook ontzettend veel indie-games en is die console ook ultra indie-vriendelijk. Ook daarvoor komen veel exclusieve indie-titels uit. Dit geld overigens ook (in mindere mate) voor de Xbox One.
Wat je zegt over die must-have titels die pas in september uitkomen, dat is mijn punt.  Ik zeg dat er nu nog weinig van die titels beschikbaar zijn en het mij dus verbaasd dat het systeem al zoveel verkocht is, ondanks dat er niet veel must-have titels beschikbaar zijn. Met mijn aanschaf wacht ik dus ook nog een jaartje, als het systeem wat goedkoper is en er meer must-have titels zijn.
Daarnaast kun je indie-studio's moeilijk vergelijken met AAA-studio's. Het is algemeen bekend dat indie-ontwikkelaars innovatiever met hun games en ideeën zijn dan AAA-studio's. Dit komt vanwege de lagere drang naar winst en minder man die aan een spel werkt. Zelf zit ik ook in de game-industrie en heb al wel wat meegemaakt.
Ik maak mij overigens niet echt druk, het is de discussie die is gestart die dat doet lijken. Het enige wat ik zei is dat ik Sony mijn complimenten gaf voor de hoge verkopen, ondanks dat de console weinig must-have's heeft.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 21-04-2014 om 00:18
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Sympharion:
Ik zou graag je optimisme willen delen. Maar een Mario Kart 8 gaat de Wii U niet de super verkopen geven die Sony heeft op dit moment (En dat terwijl ze volgens jou geen noemenswaardige games hebben) Stel dat Wii U tot 2018 wordt gesupport, dan heb je dus nog 4 jaar aan sales. Zal ze dat met alleen Mario lukken? Time will tell.
Overigens praat je niet echt over ''game-ervaringen.'' Daar kom je in deze reactie nu voor het eerst mee. Ik erken wel dat de Gamepad gigantisch potentieel heeft. Het feit alleen al dat sommige gebruikers de OffTV play gebruiken om te gamen in een vliegtuig of ergens anders de Wii U als een soort portable console gebruiken spreekt mij zeer aan.
''Daarnaast moet je leren verder te kijken dan wat je wil lezen. Er zijn tot nu toe maar 2 Mario-games op de Wii U uitgekomen, met Mario Kart 8, wat een heel ander soort spel is dan alle andere Mario-games, in het vooruitzicht. Heb je nooit gehoord van Pikmin, The Legend of Zelda, Wario, LEGO City Undercover, ZombiU, Nintendo Land en Nintendo's nieuwste IP: The Wonderful 101?''
Undercover lijkt mij leuk, evenals Zombi U. De rest van de genoemde titels spreekt mij gewoonweg niet aan, omdat er teveel stigma van een kiddie game aan kleeft. Bovendien zijn de 2 titels die ik noem al uit, niet games die nog uit moeten komen.
''En dan kijkend naar de toekomst, geen, ik herhaal "geen", Mario-game te bekennen voor de Wii U (op Mario Kart 8 na, maar die had ik al behandeld). Ik zie een nieuwe The Legend of Zelda, X van Monolith Soft, nieuwe Fire Emblem, Super Smash Bros., Yarn Yoshi, Bayonetta 2 en nog andere unieke exclusives.''
Op X na, Eenheidsworst. Nieuwe titels in bestaande franchises. Dan neem ik liever een Rime. Ik vind dat niet vernieuwend en de consument duidelijk ook niet. Alleen een Mario Kart of een Super Smash Bros kunnen een significante boost in sales voortbrengen.
''En waar haal je het vandaan dat ik Sony probeer aan te vallen, ik ben juist een groot fan van Sony en heb Sony juist mijn complimenten gegeven met mijn eerste reactie op dit bericht. Ik vind het daadwerkelijk knap dat je zonder veel goede exclusieve games, toch zo'n hoog aantal verkopen kan hebben. Als je kijkt naar de Xbox One, die heeft meer exclusives en die heeft 2 miljoen minder verkopen.''
Ga nou eens een eind heen met dat ''PS4 heeft vrijwel geen goede exclusives.'' argument. Ze hebben zat exclusives, ze hebben 1080p remasters en de beste console ports zijn technisch op de PS4. Dat zal gelden voor Watch Dogs, dat zal gelden voor Arkham Knight, dat zal gelden voor TLOU: Remastered (Maar ja, die is al PS exclusive) Waar zijn de serieuze AAA Wii U titels dan? Van het kaliber InFamous? Jij vindt de games niet ''goed'' dat betekent nog niet dat ze ook daadwerkelijk niet goed zijn. Je verkondigt het net alsof de PS exclusives gewoon bagger zijn en daar kan ik het gewoonweg niet mee eens zijn.
Ik zou zelf als console een PS4 en Wii U willen. Want ik vind de Gamepad en de Wii U zelf hele interessante hardware. Maar Nintendo zal echt zijn strategie moeten aanpassen om zijn sales te boosten.
|
|
masterninja
op 21-04-2014 om 10:32
[Niv: 33 / Exp: 1645]
|
@Sympharion Maar jij bedoelt met spellen waarvoor je een PS4 koopt eerder spellen waarvoor jij een PS4 zou kopen.
Als 7 miljoen mensen een PS4 kopen moeten er voor een groot aantal toch wel spellen uit zijn gekomen die voor hun op dat moment must haves waren. Net zoals dat er voor jou games uitkwamen op de Wii u waarvoor jij een Wii U kocht.Traditioneel gezien waren dat AAA exclusives maar we leven wel in een tijdperk waarbij dat niet meer zomaar op gaat.
Wat voor 1 een must have is is dat voor een ander niet, Wii fit was ooit voor velen een must have exclusive systemseller bijvoorbeeld.Toch zouden we dat hopelijk niet tot must have voor wij als oldschool gamers rekenen? Dus sowieso zitten we over een grijs gebied te discusiëren want toch was dat een must have voor velen.Dus wat voor de 1 een must have exclusive is, is dat voor de ander niet.
Zo heeft Nintendo tussen dat rijtje wat jij noemt voor mij nog steeds geen must have exclusive en toch kan ik tegelijk niet ontkennen dat er veel kwaliteit tussen zit. Zitten daar games tussen die terecht systemen verkopen? Ja die zitten ertussen alleen er is niks dat dat systeem aan mij verkoopt.  Zouden ze nou met een complete 3D Pokemon RPG gebaseerd op eerste generatie komen op de Wii U nou dan hebben ze mijn aandacht en mijn sale!
Btw als je iets zegt op zo'n manier als dit "Ik vind het daadwerkelijk knap dat je zonder veel goede exclusieve games, toch zo'n hoog aantal verkopen kan hebben." Dan klinkt dat niet bepaald als compliment...Dat is iets als zeggen wauw jij hebt een mooie vriendin ondanks dat je dik/lelijk/dom bent. Een oprecht compliment is als je die negatieve spin erop achterwege laat terwijl je het geeft. Als je ooit onbedoeld in een ruzie kwam nadat je dacht iemand een compliment te hebben gegeven weet je nu waarom. Ik dacht ik laat het effe weten want dat we het in deze discussie niet met elkaar eens zijn betekent natuurlijk niet dat we elkaar niet kunnen helpen.
Geloof me vooral met vrouwen is dat advies echt goud waard als ze je vraagt of ze er goed uitziet in haar nieuwe broek...Onthoud dan hoe korter het compliment hoe beter!
|
|
Sympharion
op 21-04-2014 om 20:48
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
@Redneckerz
"Ik zou graag je optimisme willen delen. Maar een Mario Kart 8 gaat de Wii U niet de super verkopen geven die Sony heeft op dit moment (En dat terwijl ze volgens jou geen noemenswaardige games hebben) Stel dat Wii U tot 2018 wordt gesupport, dan heb je dus nog 4 jaar aan sales. Zal ze dat met alleen Mario lukken? Time will tell."
Ik heb nergens beweerd dat de Wii U beter zal gaan verkopen dan de PS4, dat denk ik overigens ook helemaal niet. En zoals ik al gezegd had doen ze dat niet alleen met Mario. Er zijn genoeg andere games buiten Mario die Nintendo heeft om meer verkoopaantallen te genereren.
"Overigens praat je niet echt over ''game-ervaringen.'' Daar kom je in deze reactie nu voor het eerst mee. Ik erken wel dat de Gamepad gigantisch potentieel heeft. Het feit alleen al dat sommige gebruikers de OffTV play gebruiken om te gamen in een vliegtuig of ergens anders de Wii U als een soort portable console gebruiken spreekt mij zeer aan."
Ik heb het vaak genoeg gehad over games die niet op een andere console mogelijk zijn. Games zijn naar mijn idee ook gewoon nieuwe ervaringen (op een aantal herhalende games na). De functies als Off-TV Play en asynchroon gamen is een ervaring die de Wii U biedt, niet zozeer de spellen (al moeten de spellen het ook ondersteunen).
"Undercover lijkt mij leuk, evenals Zombi U. De rest van de genoemde titels spreekt mij gewoonweg niet aan, omdat er teveel stigma van een kiddie game aan kleeft. Bovendien zijn de 2 titels die ik noem al uit, niet games die nog uit moeten komen."
Wat maakt het uit of een game een kiddie-imago heeft? Het brengt de waarde van het spel toch niet eronderuit? Nintendo Land is een van de meest innovatieve multiplayer games van de afgelopen tijd, ik heb tenminste niet veel andere games gezien die op zo'n verfrissende manier overweg gaat met multiplayer games, hetzelfde geld voor Wario Ware, dankzij a-synchrone multiplayer. Daarnaast is Pikmin een ijzersterke strategie-game die echt niet alleen bedoeld is voor kinderen en The Legend of Zelda: The Wind Waker HD een prachtige remake is van een episch spel, dat ook zeker niet voor kinderen bedoeld is. Al begrijp ik van die laatste wel dat het je minder interesseert als je het origineel op de GameCube al gespeeld hebt. Daarnaast is Nintendo's nieuwste IP: The Wonderful 101 ook zeker niet voor kinderen. Het oogt misschien niet fotorealistisch, maar dat hoeft de pret niet te drukken, Okami, Journey, The Legend of Zelda: Skyward Sword/Wind Waker, Ratchet & Clank etc. ogen ook niet realistisch, maar zijn wel ijzersterke games.
"Op X na, Eenheidsworst. Nieuwe titels in bestaande franchises. Dan neem ik liever een Rime. Ik vind dat niet vernieuwend en de consument duidelijk ook niet. Alleen een Mario Kart of een Super Smash Bros kunnen een significante boost in sales voortbrengen."
Dus? Wat maakt het uit of het nieuwe titels in bestaande franchises zijn? Het zijn ijzersterke en kwalitatieve games, daar gaat het om. Ik kan mij bekoren of ik een splinternieuw IP speel of een nieuwe titel in een bestaande franchise. Als het spel zelf maar goed is. En juist Nintendo bewijst dat het constant kan vernieuwen binnen haar main-franchises. Daarnaast is het niet alleen eenheidsworst op X na. The Wonderful 101 is bijvoorbeeld een volledig nieuw IP van Nintendo en ook de nieuwe IP van Miyamoto schijnt een opwachting te maken op de E3.
Als je kijkt naar elke Zelda, in elke nieuwe Zelda zit er wel vernieuwing en is het spel totaal anders (op de basis-opzet en het genre na). De arty-style veranderd, de besturing veranderd, het verhaal veranderd, de personages veranderen, de wereld veranderd, de levels veranderen, de dungeons veranderen, de wapens veranderen, de muziek veranderd, de tijd veranderd, de mechanics veranderen, de mounts veranderen, de voorwerpen veranderen. Als ze een andere protagonist en antagonist en de titel anders zouden noemen zou het goed een nieuw IP kunnen zijn.
Hetzelfde geld voor de main-mario serie. Op Super Mario Galaxy 2 (welke extreem goed was) na is elke main-Mario weer drastisch veranderd ten opzichte van haar voorganger. Super Mario 64 bracht een totaal nieuwe wereld, een 3D wereld, nieuwe levels, springen in schilderijen etc. en was drastisch anders van haar voorgangers op de SNES en NES. Super Mario Sunshine was weer drastisch anders dan Super Mario 64. Je had nu FLUDD, die drie verschillende nieuwe hoofd-mechanics met zich meebracht. De hele wereld was anders, het verhaal was anders, levels waren gebaseerd op FLUDD, je had zelfs een andere antagonist. Daarna kwam Super Mario Galaxy, welke weer anders was dan Super Mario Sunshine vanwege het gebruik van de zwaartekracht, ander verhaal, andere personages, andere wereld, nieuwe levels, nieuwe mechanics etc. Dus wat is jouw probleem met nieuwe ijzersterke titels binnen een franchise?
"Ga nou eens een eind heen met dat ''PS4 heeft vrijwel geen goede exclusives.'' argument. Ze hebben zat exclusives, ze hebben 1080p remasters en de beste console ports zijn technisch op de PS4. Dat zal gelden voor Watch Dogs, dat zal gelden voor Arkham Knight, dat zal gelden voor TLOU: Remastered (Maar ja, die is al PS exclusive) Waar zijn de serieuze AAA Wii U titels dan? Van het kaliber InFamous? Jij vindt de games niet ''goed'' dat betekent nog niet dat ze ook daadwerkelijk niet goed zijn. Je verkondigt het net alsof de PS exclusives gewoon bagger zijn en daar kan ik het gewoonweg niet mee eens zijn."
De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.
Over superieure console ports hoor je mij dan ook nog niet klagen, maar die zijn er ook weinig. Alleen Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Assassin's Creed: IV, Thief, Need for Speed en LEGO Marvel Superheroes komen zo 1, 2, 3 in mijn hoofd die ik wel op de PS4 zou willen spelen. Maar voor deze games heb ik niet perse een PS4 nodig om ze te kunnen spelen aangezien ze allemaal ook de vorige generatie en de Wii U zijn uitgekomen. Voor de rest is het verschil zo marginaal of zijn de gameplay-extra's die andere versies met zich meebrengen beter dan de betere graphics die je anderzijds krijgt. (Spellen die nu uit zijn).
Daarnaast heeft de Wii U ook een prachtige 1080p remake gekregen. Denk aan The Legend of Zelda: The Wind Waker HD, welke naast een native 1080p resolutie ook nog een andere prachtige HD-makeover heeft gehad. Op de Xbox 360 had je Halo: Comabat Evolved Anniversary Edition, welke naast een hogere resolutie ook nog in een HD engine gemaakt is. Hetzelfde geld voor Fable: Anniversary Edition.
Nogmaals, de exclusives die de PS4 heeft zijn zeker niet slecht. Ik ben persoonlijk een erg groot fan van de inFamous-serie en wil die nieuwste dan ook zeker in huis halen. Killzone: Shadow Fall lijkt mij ook erg goed en wil ik ook in huis halen. Knack leek mij wel leuk, maar heeft erg lage cijfers gehad en vind ik zelf ook bij nader inzien weinig spectaculair. Verder zijn er gewoon weinig exclusives die mij bekoren. Welke exclusives vind jij dan wel goed voor de PS4, naast Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son?
Nogmaals, de exclusives die de PS4 heeft zijn alles behalve bagger, het zijn er gewoon niet veel, klaar.
Wat denk je van ZombiU, Pimin 3, Super Mario 3D World en The Legend of Zelda: The Wind Waker HD (al is die laatste een remake). Het valt misschien niet in hetzelfde genre als inFamous maar het zijn zeker triple A games. De serieuzere AAA Wii U titels komen voornamelijk later dit jaar of volgend jaar. Daar moet ik toegeven dat Nintendo daar ook laat mee is. Beginnend met Mario Kart 8, wat een AAA-titel is, in mei, vervolgens komen Bayonetta 2, X van Monolith Soft en Super Smash Bros. ook nog dit jaar uit. Later verschijnen ook nog de nieuwe Zelda en Fire Emblem x Shin Megami Tensei. Dat zijn de grootste bekende titels die met een vrij grote zekerheid zullen komen.
Ik ben het daarnaast met je eens dat Nintendo haar strategie moet aanpassen om sales te boosten. Maar hoe willen ze dat doen? Als ze nu de Sony/Microsoft weg inslaan en meer op de hardcore gaan richten, minder op innovatie richten en meer op kracht, dan gaan ze nog meer financieel naar beneden. Dan is er niks wat Nintendo onderscheid van de rest (op de exclusives na). Mensen zijn te gehecht aan Microsoft/Sony en gaan dus weer de nieuwe PlayStation of Xbox kopen. Dit probleem heeft Nintendo al een paar keer onder ogen moeten zien. Eerst met de N64. De N64 was de krachtigste console op de markt, toch won de PS1 het dik van de N64, met name door de third-party support. Vervolgens met de GameCube, welke samen met de Xbox de krachtigste console was op de markt. Weer won Sony met de PS2. Ook al is een Nintendo-platform krachtig genoeg voor de next-gen multiplatform titels, er zijn altijd ontwikkelaars die hun games niet op de Nintendo-patformen uitbrengen. Dit doen ze overigens meestal niet omdat de kracht er niet is, maar omdat de doelgroep niet bij Nintendo zit. Wat Nintendo dus moet doen is de doelgroep terugwinnen. Maar dat is extreem lastig.
Wat Nintendo nu met de Wii U moet doen is veel kwalitatieve games erop releasen, die ongetwijfeld gaan komen en het apparaat dik gaan marketen. Er is geen tot weinig reclame voor de Wii U, Nintendo richt zich te veel op de 3DS. Als Nintendo nu meer reclame gaat maken moet het een stuk beter gaan.
@masterninja
Bedankt voor je reactie! Ik ben het ook grotendeels met je eens hoor. Dat er nog niks tussenzit waarvoor ik een PS4 voor zou kopen. Ik ben wel benieuwd voor welke titels jij een PS4 hebt gekocht!
Ik wil ook aan jou dezelfde vraag als aan Redneckerz stellen. Welke goede exclusives zijn er volgens jou op de PS4 beschikbaar, op Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son na? Ik zie dan alleen indie-games, die over het algemeen geen system-sellers zijn.
Daarnaast is mijn reactie blijkbaar op verschillende manieren op te vatten.
"Ik vind het daadwerkelijk knap dat je zonder veel goede exclusieve games, toch zo'n hoog aantal verkopen kan hebben."
Ik vind die vergelijking die jij hebt gemaakt ook geniaal. 
Ik bedoelde het meer als dit:
"Ik heb veel respect voor jou, omdat je zoveel geld hebt weten op te halen in zo'n korte tijd. Maar ja, jouw originele schilderijen zijn ook waanzinnig goed! Blijkbaar vinden mensen je naam ook erg bijzonder aangezien ze de kopieën niet bij de concurrent halen, maar bij jou."
Ik bedoelde er niks negatiefs mee. Wat ik ermee bedoelde was dat ik het goed vind van Sony dat ze in een korte tijd als dit, zoveel systemen hebben weten te verkopen. Dit, ondanks dat de exclusieve titels van de PS4, die erg goed zijn (op een uitzondering na), niet veel in getallen zijn. Dit vind ik juist een hele prestatie. Hoe je met weinig veel kan bereiken.
Als ik mijn reactie naar jouw voorbeeld zou bekijken en behandelen dan weet ik ook nog wel het een en ander uit te leggen.  Als ik jouw voorbeeld in mijn reactie zou verwerken dan zou mijn reactie dit zijn:
"Ik vind het daadwerkelijk knap dat je zulke hoge verkoopcijfers kan hebben, terwijl je games zo slecht zijn."
Maar dat bedoel ik dus niet.
En ja, ik zal er aan denken als er weer eens een vrouw mij om een mening vraagt, hoe korter hoe beter.
Tot slot @Redneckerz en @masterninja
Welke goede exclusives (die systemen verkopen) zijn er volgens jullie op de PS4 beschikbaar, op Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son na?
[/WallofText]
Gewijzigd door Sympharion op 21-04-2014 om 20:50
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 21-04-2014 om 22:00
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Sympharion.
Dafuq. Wall of text incoming.
''Ik heb nergens beweerd dat de Wii U beter zal gaan verkopen dan de PS4, dat denk ik overigens ook helemaal niet. En zoals ik al gezegd had doen ze dat niet alleen met Mario. Er zijn genoeg andere games buiten Mario die Nintendo heeft om meer verkoopaantallen te genereren.''
Welke dan? Bayonetta 2/X?
''Ik heb het vaak genoeg gehad over games die niet op een andere console mogelijk zijn. Games zijn naar mijn idee ook gewoon nieuwe ervaringen (op een aantal herhalende games na). De functies als Off-TV Play en asynchroon gamen is een ervaring die de Wii U biedt, niet zozeer de spellen (al moeten de spellen het ook ondersteunen).''
1 keer in dit nieuwtje. Voor de rest eensch.
''Wat maakt het uit of een game een kiddie-imago heeft? Het brengt de waarde van het spel toch niet eronderuit? Nintendo Land is een van de meest innovatieve multiplayer games van de afgelopen tijd, ik heb tenminste niet veel andere games gezien die op zo'n verfrissende manier overweg gaat met multiplayer games, hetzelfde geld voor Wario Ware, dankzij a-synchrone multiplayer. Daarnaast is Pikmin een ijzersterke strategie-game die echt niet alleen bedoeld is voor kinderen en The Legend of Zelda: The Wind Waker HD een prachtige remake is van een episch spel, dat ook zeker niet voor kinderen bedoeld is. Al begrijp ik van die laatste wel dat het je minder interesseert als je het origineel op de GameCube al gespeeld hebt. Daarnaast is Nintendo's nieuwste IP: The Wonderful 101 ook zeker niet voor kinderen. Het oogt misschien niet fotorealistisch, maar dat hoeft de pret niet te drukken, Okami, Journey, The Legend of Zelda: Skyward Sword/Wind Waker, Ratchet & Clank etc. ogen ook niet realistisch, maar zijn wel ijzersterke games.''
Wind Waker HD was een remaster, geen nieuwe game. Ik vind het juist tegenvallend dat Nintendo geen hardcore games uitbrengt en net als met de Wii weer voor Jan en alleman gaat. Dat werkte prima bij de Wii met zijn dito controllers, maar dat is niet het geval bij de Wii U. Ik zou op zn minst willen zien dat Nintendo de core-gamer ook eens wat aandacht geeft. Nu is de Wii U nog steeds een machine voor Nintendo games en niets anders.
''Dus? Wat maakt het uit of het nieuwe titels in bestaande franchises zijn? Het zijn ijzersterke en kwalitatieve games, daar gaat het om. Ik kan mij bekoren of ik een splinternieuw IP speel of een nieuwe titel in een bestaande franchise. Als het spel zelf maar goed is. En juist Nintendo bewijst dat het constant kan vernieuwen binnen haar main-franchises. Daarnaast is het niet alleen eenheidsworst op X na. The Wonderful 101 is bijvoorbeeld een volledig nieuw IP van Nintendo en ook de nieuwe IP van Miyamoto schijnt een opwachting te maken op de E3.''
Omdat het binnen de lijntjes denken is. En die ene nieuwe IP die ze dan maken... Ook weer met kiddie kleuren. Dat is uiteraard Nintendo eigen, maar kom gewoon eens met een hardcore titel uit. Kwalitatief ontken ik Nintendo games niet, wel een gebrek aan durf.
''Als je kijkt naar elke Zelda, in elke nieuwe Zelda zit er wel vernieuwing en is het spel totaal anders (op de basis-opzet en het genre na). De arty-style veranderd, de besturing veranderd, het verhaal veranderd, de personages veranderen, de wereld veranderd, de levels veranderen, de dungeons veranderen, de wapens veranderen, de muziek veranderd, de tijd veranderd, de mechanics veranderen, de mounts veranderen, de voorwerpen veranderen. Als ze een andere protagonist en antagonist en de titel anders zouden noemen zou het goed een nieuw IP kunnen zijn.''
Maar het probleem is dus dat het geen nieuwe IP is, maar een Zelda game. Ik wil durf, nieuwe IP's. Niet constant voortborduren op bestaande personages.
'' Dus wat is jouw probleem met nieuwe ijzersterke titels binnen een franchise?''
Je loopt nu allerlei Mario titels van het verleden op te noemen. Ik bedoel dus de Mario' titels die er recent verschenen.
''De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.''
PlanetSide 2, Daylight.. console exclusive telt ook, toch? Als dat niet telt: The Order 1886, TLOU: Remastered, Uncharted 4... Driveclub, Everybodys Gone To The Rapture.. Rime, Lily Bergamo.. Deep Down. Niet goed genoeg? Allemaal AAA exclusive titels. Over technisch superieure console ports (1080p ipv nauwelijks 720p op Wii U) hoef ik denk niet te beginnen zo. Het enige geweldige pluspunt wat de Wii U heeft is zijn Gamepad. Daar zit zoveel potentieel in.
''Verder zijn er gewoon weinig exclusives die mij bekoren. Welke exclusives vind jij dan wel goed voor de PS4, naast Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Nogmaals, de exclusives die de PS4 heeft zijn alles behalve bagger, het zijn er gewoon niet veel, klaar.''
Zie bovenstaande. En allemaal nieuwe IP's. Toch iets anders dat een nieuwe game in een bestaande franchise.
''Wat denk je van ZombiU, Pimin 3, Super Mario 3D World en The Legend of Zelda: The Wind Waker HD (al is die laatste een remake). Het valt misschien niet in hetzelfde genre als inFamous maar het zijn zeker triple A games. De serieuzere AAA Wii U titels komen voornamelijk later dit jaar of volgend jaar. Daar moet ik toegeven dat Nintendo daar ook laat mee is. Beginnend met Mario Kart 8, wat een AAA-titel is, in mei, vervolgens komen Bayonetta 2, X van Monolith Soft en Super Smash Bros. ook nog dit jaar uit. Later verschijnen ook nog de nieuwe Zelda en Fire Emblem x Shin Megami Tensei. Dat zijn de grootste bekende titels die met een vrij grote zekerheid zullen komen.''
ZombiU lijkt mij dan ook een geweldige game. Pikmin en Mario World dan weer niet, en WW HD zou ik kunnen overwegen. En als de serieuzere Wii U titels volgend jaar komen, noem ze maar op dan. Alleen Mario Kart 8 en X lijken mij leuk, maar een Fire Emblem x Shin Megami Tensei is uiteraard geen AAA game. Er komen dus, op basis van je nu zegt, 4 AAA Nintendo titels uit (en geen console ports) Vergelijk dat nu eens met de line up van de PS4. Misschien minder exclusives, maar wel meer ports, en allemaal niet op de Wii U.
''Eerst met de N64. De N64 was de krachtigste console op de markt, toch won de PS1 het dik van de N64, met name door de third-party support.''
Het hielp ook niet veel dat de N64 games ook een pak duurder waren door het cartridge systeem.
''Vervolgens met de GameCube, welke samen met de Xbox de krachtigste console was op de markt. Weer won Sony met de PS2.''
Gamecube was 2de in kracht.
''Wat Nintendo dus moet doen is de doelgroep terugwinnen. Maar dat is extreem lastig.''
AAA hardcore IP's. Maak die console dan aantrekkelijk. Maak dan een Watch Dogs achtige titel alleen voor Wii U.
''Wat Nintendo nu met de Wii U moet doen is veel kwalitatieve games erop releasen, die ongetwijfeld gaan komen en het apparaat dik gaan marketen. Er is geen tot weinig reclame voor de Wii U, Nintendo richt zich te veel op de 3DS. Als Nintendo nu meer reclame gaat maken moet het een stuk beter gaan.''
Ongetwijfeld gaan komen. Ik doe niet aan well wishing, ik kijk eerder naar wat er is aangekondigd voor de Wii U. Dat is niet veel wat mij zou bekoren.
''Ik zie dan alleen indie-games, die over het algemeen geen system-sellers zijn.''
Ik zou zeggen, lees je eens in over de PS4 line up.
''Welke goede exclusives (die systemen verkopen) zijn er volgens jullie op de PS4 beschikbaar, op Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son na?''
Je bedoelt eerder welke eraan komen? - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games Alstublieft
Gewijzigd door Redneckerz op 21-04-2014 om 22:22
|
|
Sympharion
op 21-04-2014 om 23:58
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
@Redneckerz
"Welke dan? Bayonetta 2/X?"
Dat heb ik al eerder aangegeven. Wat denk je van de nieuwe The Legend of Zelda, Super Smash Bros., Bayonetta 2, X, Shin Megami Tensei x Fire Emblem, Yarn Yoshi (mits het goed gemarkt is) en Hyrule Warriors (voor de Dynasty Warriors-fans).
"Wind Waker HD was een remaster, geen nieuwe game. Ik vind het juist tegenvallend dat Nintendo geen hardcore games uitbrengt en net als met de Wii weer voor Jan en alleman gaat. Dat werkte prima bij de Wii met zijn dito controllers, maar dat is niet het geval bij de Wii U. Ik zou op zn minst willen zien dat Nintendo de core-gamer ook eens wat aandacht geeft. Nu is de Wii U nog steeds een machine voor Nintendo games en niets anders."
Dat zeg ik. Ik heb al diverse keren aangegeven achter The Wind Waker HD "(als is dit een remake)". Daarnaast denk ik dat je met hardcore games, games zoals Geist en Eternal Darkness bedoeld, zoals Nintendo bedacht tijdens het GameCube-tijdperk. Tijdens het Wii tijdperk hadden ze Disaster: Day of Crisis, Xenoblade Chronicles, Pandora's Tower en The Last Story. Als je daarnaast meer core games op de Wii U wil zien kan ik je blij maken. Spellen die al aangekondigd zijn zijn bijvoorbeeld Bayonetta 2, X, Super Smash Bros., de nieuwe The Legend of Zelda, Shin Megami Tensei x Fire Emblem en Hyrule Warriors. Daar zullen ongetwijfeld nog meer core games bij komen, zoals een mogelijke Metroid waar al vele hints over zijn gegeven.
"Omdat het binnen de lijntjes denken is. En die ene nieuwe IP die ze dan maken... Ook weer met kiddie kleuren. Dat is uiteraard Nintendo eigen, maar kom gewoon eens met een hardcore titel uit. Kwalitatief ontken ik Nintendo games niet, wel een gebrek aan durf."
Gebrek aan durf? Nintendo is juist degene die het lef heeft om nieuw manieren van gamen te bedenken. Waar Microsoft en Sony hun kracht op de zekerheid werpen van overstappende hardcore-gamers, maakt Nintendo juist onderscheid van de rest door anders te durven zijn. Nintendo heeft bijvoorbeeld touch-screen gaming grootgebracht en het bedrijf heeft een erg grote rol gespeeld in motion gaming. Microsoft en Sony zeiden er geen heil in te zien en geen interesse te hebben, maar na Nintendo's succes besloten ze toch ook mee in de boot te stappen (met de Move en Kinect). Voor Nintendo was dit echter een enorm risico en dat wisten ze. Bewegingsgevoelig gamen kon of een dramatische afgang betekenen, of een immens succes. Gelukkig voor Nintendo bleek dit een immens succes te zijn, en dat vanwege de durf die ze hadden.
"Maar het probleem is dus dat het geen nieuwe IP is, maar een Zelda game. Ik wil durf, nieuwe IP's. Niet constant voortborduren op bestaande personages."
Zegt The Wonderful 101 je misschien iets? Dat is toch ook wel een "durf"-IP. Het is geen standaard titel die veel zou verkopen, verre van zelfs. Het heeft ook nieuwe personages met zich meegebracht, zoals Wonder Red.
Daarnaast weet ik nog steeds jouw probleem met een bestaand IP niet. Wat maakt het uit of je nu een extreem goede game speelt binnen een bepaalde franchise, die op vrijwel elk vlak vernieuwd is? Daarnaast, als Nintendo een nieuw IP maakt, en het lijkt te veel op een bestaande franchise dan gaan mensen weer kritiek leveren op dat nieuwe IP dat het teveel op een bestaande franchise lijkt, puur omdat het Nintendo is die het maakt, ik zie dat nu al voor me. Zoals Reggie al zei: "Het is nooit goed".
"Je loopt nu allerlei Mario titels van het verleden op te noemen. Ik bedoel dus de Mario' titels die er recent verschenen."
Mario-titels die recent zijn verschenen. Super Mario 3D World is totaal anders dan zijn voorgangers, nieuwe gameplay, nieuwe camerahoek, nieuw verhaal, nieuwe personages waarmee je kan spelen, nieuwe opzet, nieuwe muziek, nieuwe power-ups etc. Of bedoel je de New Super Mario Bros.-serie? Dat is gewoon een snel incashertje met een gegarandeerd succes, zoals elk bedrijf dat wel heeft (EA met FIFA en Battlefield, Activision met Call of Duty, Ubisoft met Just Dance etc.).
"PlanetSide 2, Daylight.. console exclusive telt ook, toch? Als dat niet telt: The Order 1886, TLOU: Remastered, Uncharted 4... Driveclub, Everybodys Gone To The Rapture.. Rime, Lily Bergamo.. Deep Down. Niet goed genoeg? Allemaal AAA exclusive titels. Over technisch superieure console ports (1080p ipv nauwelijks 720p op Wii U) hoef ik denk niet te beginnen zo. Het enige geweldige pluspunt wat de Wii U heeft is zijn Gamepad. Daar zit zoveel potentieel in."
PlanetSide 2 en Daylighy zijn niet exclusive voor de PS4. Dat zijn dus ook geen redenen om een PS4 te kopen aangezien ik die ook op de PC kan spelen. Alle andere titels die je noemt zijn nog niet uitgekomen. Dus dat geeft mij ook geen reden om op dit moment een PS4 te kopen. Daarnaast zijn er inderdaad technisch superieure versies op de PS4, maar dat geeft mij ook geen reden om er specifiek een PS4 voor te kopen. Ten eerste is de PC versie nog altijd beter, daarnaast verschilt de Xbox One versie vaak niet zo heel veel van de PS4-versie. Persoonlijk heb ik meer interesse in een game die qua gameplay superieur is aan de andere ports, dan aan graphics. Rayman Legends speel ik bijvoorbeeld ook liever op de Wii U met de GamePad i.p.v. op de PS4 met ongecomprimeerde texturen en geen laadtijden. Met Watch Dogs wacht ik ook op de Wii U-versie vanwege de GamePad. Daar zit erg veel potentie in, daar ben ik het met je eens.
"Zie bovenstaande. En allemaal nieuwe IP's. Toch iets anders dat een nieuwe game in een bestaande franchise."
Dat zijn wel nieuwe IP's, maar geen zijn exclusive of al verkrijgbaar. Wat mij tot nu toe dus nog geen reden geeft om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Pas als al die andere IP's of een deel ervan uitgekomen zijn, dan pas heb ik een PS4 nodig, niet nu. Dat is ook juist mijn punt. Ik ga het systeem ongetwijfeld halen, maar op dit moment zie ik nog geen reden om het nu al te doen. Er zitten voor mij meer voordelen aan om het later te doen, ten eerste een groter aanbod aan games en ten tweede waarschijnlijk een lagere prijs. Daarnaast zal het dan ook beter beschikbaar zijn.
"ZombiU lijkt mij dan ook een geweldige game. Pikmin en Mario World dan weer niet, en WW HD zou ik kunnen overwegen. En als de serieuzere Wii U titels volgend jaar komen, noem ze maar op dan. Alleen Mario Kart 8 en X lijken mij leuk, maar een Fire Emblem x Shin Megami Tensei is uiteraard geen AAA game. Er komen dus, op basis van je nu zegt, 4 AAA Nintendo titels uit (en geen console ports) Vergelijk dat nu eens met de line up van de PS4. Misschien minder exclusives, maar wel meer ports, en allemaal niet op de Wii U."
Dat is dan een kwestie van smaak. Titels die volgend jaar komen? De nieuwe The Legend of Zelda misschien. Het is ongetwijfeld AAA, er wordt zelfs gesuggereerd dat het Nintendo's grootste en duurste project tot nu toe is. Daarnaast is er nog vrij weinig over het budget van Shin Megami Tensei x Fire Emblem bekend. Het is bekend dat het wordt ontwikkeld door Atlus, wat voor J-TRPG fans erg goed nieuws is. Ik denk zelf dat het wel AAA wordt, dat er een paar miljoen in wordt gestoken. Maar een groot AAA-project zal het wel niet zijn, bij nader inzien misschien toch een AA-project.
Die ports waar je het over hebt zijn, zoals je zelf al zegt, geen exclusives. Wat zou dan mijn reden zijn om niet een Xbox One of een nieuwe video-kaart te kopen voor die games? Het is nog geen specifieke reden om een PS4 te kopen. Ik ga die PS4 wel halen, daar niet van :p, maar ik wil exclusives zien. Spellen die ik nergens anders kan ervaren dan op de PS4. Iets wat Nintendo mij tot nu toe wel al diverse keren heeft geleverd.
"Het hielp ook niet veel dat de N64 games ook een pak duurder waren door het cartridge systeem."
Net als de verhouding tussen de PS4 en de Wii U dus. PS4-games zijn gemiddeld, als ik in de winkel kijk, 60,- tot 65,- euro. Wii U games zijn gemiddeld 45,- tot 50,- euro. Dat is een vrij groot verschil als je het mij vraagt.
Door het cartridge-systeem had de N64 daarnaast wel iets waardoor zowel multiplatform titels als exclusives superieur waren. Geen laadtijden. Daardoor bleef Nintendo dat systeem hanteren. Daarnaast waren de graphics bij veel games beter op de N64 dan op de PlayStation of Saturn.
"Gamecube was 2de in kracht."
In theorie was de GameCube ongeveer even krachtig als de Xbox. Er waren aspecten op de Xbox die beter waren dan op de GameCube, maar de GameCube had weer andere hardware-aspecten die krachtiger waren dan die in de Xbox. Spellen zagen er echter vaak mooier uit op de Xbox vanwege het ontwikkelingsgemak. Het was erg lastig om voor de GameCube te ontwikkelen, terwijl dat voor de Xbox en PlayStation 2 juist erg makkelijk was. De GameCube kreeg daarom ook vaak verbeterde PS2-ports. De Xbox kreeg vaak de beste technische versie van de 4. De Dreamcast was al vrij snel gestopt, maar had ook niet geweldige hardware tegenover de Xbox en GameCube.
"AAA hardcore IP's. Maak die console dan aantrekkelijk. Maak dan een Watch Dogs achtige titel alleen voor Wii U."
En als Nintendo zo'n Watch Dogs-achtige IP maakt zijn er weer mensen die gaan zeggen dat Nintendo ideeën jat. Dat zie ik nu al gebeuren. Ik ben het er wel mee eens dat nieuwe AAA hardcore IP's ala Watch Dogs, Eternal Darkness, Geist, Xenoblade Chronicles en Uncharted geen kwaad kunnen. Maar dan zal Nintendo eerst nieuwe studio's/teams moeten creëren. Of Nintendo moet het door externe studio's laten maken, zoals ze deden met The Wonderful 101. Een van die nieuwe hardcore AAA-IP's die ze maken is X, wat weer gebaseerd is op Xenoblade Chronicles. Ik ben dus reuze benieuwd wat ze daarvan maken. Ik ben ook benieuwd wat die Project: S.T.E.A.M. is waar Nintendo mee bezig is. Zou het een soort Project H.A.M.M.E.R. zijn?, die nieuwe IP voor de Wii, waarbij je op een hack&slash manier (alien-)robots moet neerslaan? Het was destijds in de ijskast gezet, misschien reviven ze het op de Wii U? Ook ben ik benieuwd naar Miyamoto's nieuwe IP. Ik hoop op een Uncharted/Tomb Raider-achtige adventure game met de schaal van The Legend of Zelda, maar dat zal wel niet.
"Ongetwijfeld gaan komen. Ik doe niet aan well wishing, ik kijk eerder naar wat er is aangekondigd voor de Wii U. Dat is niet veel wat mij zou bekoren."
Je moet weten dat de Wii U pas iets langer dan een jaar op de markt is. Het lijkt mij niet dat ze nu al alle games gaan aankondigen die in het hele levensjaar van de Wii U (die naar mijn verwachting 5-6 jaar gaat duren) uitkomen.
"Ik zou zeggen, lees je eens in over de PS4 line up."
Zoals ik al zei, ik heb het over titels die nu, op dit moment, uit zijn en exclusive zijn. Dat zijn er niet veel.
"Je bedoelt eerder welke eraan komen? - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games Alstublieft "
Nee, ik bedoel welke er nu al uit zijn. 
Dat is mijn hele punt. Niet welke er nog uit gaan komen, dat geloof ik wel dat dat goed zit. Ik moet echter een reden hebben om nu een PS4 te kopen en niet over een half jaar.
Dus ik stel de vraag nogmaals: "Welke goede exclusives (die systemen verkopen) zijn er volgens jullie op de PS4 beschikbaar, op Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son na?"
Gewijzigd door Sympharion op 21-04-2014 om 23:59
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 22-04-2014 om 00:55
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Sympharion:
''Dat heb ik al eerder aangegeven. Wat denk je van de nieuwe The Legend of Zelda, Super Smash Bros., Bayonetta 2, X, Shin Megami Tensei x Fire Emblem, Yarn Yoshi (mits het goed gemarkt is) en Hyrule Warriors (voor de Dynasty Warriors-fans).''
En ik vertel je dat alleen Mario Kart 8 en X mij interesseren. En de andere games zijn AAA titels die veel PR en marketing zullen krijgen want Nintendo richt zich op dit moment tot de 3DS.
''Dat zeg ik. Ik heb al diverse keren aangegeven achter The Wind Waker HD "(als is dit een remake)". Daarnaast denk ik dat je met hardcore games, games zoals Geist en Eternal Darkness bedoeld, zoals Nintendo bedacht tijdens het GameCube-tijdperk. Tijdens het Wii tijdperk hadden ze Disaster: Day of Crisis, Xenoblade Chronicles, Pandora's Tower en The Last Story. Als je daarnaast meer core games op de Wii U wil zien kan ik je blij maken. Spellen die al aangekondigd zijn zijn bijvoorbeeld Bayonetta 2, X, Super Smash Bros., de nieuwe The Legend of Zelda, Shin Megami Tensei x Fire Emblem en Hyrule Warriors. Daar zullen ongetwijfeld nog meer core games bij komen, zoals een mogelijke Metroid waar al vele hints over zijn gegeven.''
Geist is inderdaad daar 1 van, ja. The Last Story is dan weer een niche game. En de games die je maar blijft noemen zijn voor mij niet bijzonder. Ja, een Metroid Prime U, dat zou voor mij absoluut het einde wezen, maar zolang Retro alleen maar DK gerelateerde games maakt zie ik dat niet gauw gebeuren.
''Gebrek aan durf? Nintendo is juist degene die het lef heeft om nieuw manieren van gamen te bedenken. Waar Microsoft en Sony hun kracht op de zekerheid werpen van overstappende hardcore-gamers, maakt Nintendo juist onderscheid van de rest door anders te durven zijn. Nintendo heeft bijvoorbeeld touch-screen gaming grootgebracht en het bedrijf heeft een erg grote rol gespeeld in motion gaming. Microsoft en Sony zeiden er geen heil in te zien en geen interesse te hebben, maar na Nintendo's succes besloten ze toch ook mee in de boot te stappen (met de Move en Kinect). Voor Nintendo was dit echter een enorm risico en dat wisten ze. Bewegingsgevoelig gamen kon of een dramatische afgang betekenen, of een immens succes. Gelukkig voor Nintendo bleek dit een immens succes te zijn, en dat vanwege de durf die ze hadden.''
Kom nou. Je weet heus wel dat ik het over de games heb, niet over de hardware. Waar ze innoveren in hardware falen ze in de software.
''Zegt The Wonderful 101 je misschien iets? Dat is toch ook wel een "durf"-IP. Het is geen standaard titel die veel zou verkopen, verre van zelfs. Het heeft ook nieuwe personages met zich meegebracht, zoals Wonder Red.''
Het heeft nog steeds dat kiddie imago wat blijkbaar Nintendo eigen is aan zich plakken. Zombi U, dat was nou een titel waarvan ik dacht: Zo moet het Nintendo. Een non kiddie Nintendo exclusive. Doodzonde dat die titel zo teleurstellend heeft verkocht. Echt een juweeltje.
''Mario-titels die recent zijn verschenen. Super Mario 3D World is totaal anders dan zijn voorgangers, nieuwe gameplay, nieuwe camerahoek, nieuw verhaal, nieuwe personages waarmee je kan spelen, nieuwe opzet, nieuwe muziek, nieuwe power-ups etc. Of bedoel je de New Super Mario Bros.-serie? Dat is gewoon een snel incashertje met een gegarandeerd succes, zoals elk bedrijf dat wel heeft (EA met FIFA en Battlefield, Activision met Call of Duty, Ubisoft met Just Dance etc.).''
Het zijn nog steeds Mario games. Het is dus hoe dan ook niet origineel.
''PlanetSide 2 en Daylighy zijn niet exclusive voor de PS4. Dat zijn dus ook geen redenen om een PS4 te kopen aangezien ik die ook op de PC kan spelen. Alle andere titels die je noemt zijn nog niet uitgekomen. Dus dat geeft mij ook geen reden om op dit moment een PS4 te kopen. Daarnaast zijn er inderdaad technisch superieure versies op de PS4, maar dat geeft mij ook geen reden om er specifiek een PS4 voor te kopen.''
En selectief lezen, om vervolgens te roepen ''Die zijn nog niet uit.'' Als je telkens nieuwe criteria gaat opleggen aan waar ik op moet reageren dan zijn we over een maand nog bezig. Jij zei: ''Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Die geef ik je, en nu kom je met het argument ''Ja maar die zijn nog niet uit dus derp.'' Dat is niet netjes van je.
''Ten eerste is de PC versie nog altijd beter, daarnaast verschilt de Xbox One versie vaak niet zo heel veel van de PS4-versie. Persoonlijk heb ik meer interesse in een game die qua gameplay superieur is aan de andere ports, dan aan graphics. Rayman Legends speel ik bijvoorbeeld ook liever op de Wii U met de GamePad i.p.v. op de PS4 met ongecomprimeerde texturen en geen laadtijden. Met Watch Dogs wacht ik ook op de Wii U-versie vanwege de GamePad. Daar zit erg veel potentie in, daar ben ik het met je eens.''
De PC is natuurlijk geen fixed platform dus dat argument gaat niet op. We hebben het hier over de PS4, niet over de PC. Er zitten vaak resolutie verschillen tussen de Xbox One en PS4 versies. Zoals ik al zei, het enige grote voordeel dat een Wii U heeft is de Gamepad. En juist hier wordt geen reclame gemaakt door Nintendo.
''Dat zijn wel nieuwe IP's, maar geen zijn exclusive of al verkrijgbaar. Wat mij tot nu toe dus nog geen reden geeft om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Pas als al die andere IP's of een deel ervan uitgekomen zijn, dan pas heb ik een PS4 nodig, niet nu. Dat is ook juist mijn punt. Ik ga het systeem ongetwijfeld halen, maar op dit moment zie ik nog geen reden om het nu al te doen. Er zitten voor mij meer voordelen aan om het later te doen, ten eerste een groter aanbod aan games en ten tweede waarschijnlijk een lagere prijs. Daarnaast zal het dan ook beter beschikbaar zijn.''
Zoals jezelf kan lezen zijn ze weldegelijk exclusief. Jij zegt ''Nogmaals, de exclusives die de PS4 heeft zijn alles behalve bagger, het zijn er gewoon niet veel, klaar.'' - en ik bewijs dat dit niet zo is. Nu roep je ''Ja, maar die zijn niet exclusief of niet verkrijgbaar.'' Wat ik al stelde, je blijft nieuwe criteria toevoegen om je eigen argumenten te ondersteunen en waaraan ik zogenaamd moet voldoen en dat is gewoon niet netjes. Op dit moment zou ik een PS4 kopen, maar het is slimmer af te wachten tot de rest uitkomt zodat de launch games voor een zacht prijsje te vinden zijn.
''Dat is dan een kwestie van smaak. Titels die volgend jaar komen? De nieuwe The Legend of Zelda misschien. Het is ongetwijfeld AAA, er wordt zelfs gesuggereerd dat het Nintendo's grootste en duurste project tot nu toe is. Daarnaast is er nog vrij weinig over het budget van Shin Megami Tensei x Fire Emblem bekend. Het is bekend dat het wordt ontwikkeld door Atlus, wat voor J-TRPG fans erg goed nieuws is. Ik denk zelf dat het wel AAA wordt, dat er een paar miljoen in wordt gestoken. Maar een groot AAA-project zal het wel niet zijn, bij nader inzien misschien toch een AA-project.''
Je kan dus geen serieuze Wii U AAA titel opnoemen. Legend of Zelda is nog geen releasedatum bekend en Shin Megami Tensei is voor RPG fans leuk. Dat is dus geen sterke reactie.
''Die ports waar je het over hebt zijn, zoals je zelf al zegt, geen exclusives. Wat zou dan mijn reden zijn om niet een Xbox One of een nieuwe video-kaart te kopen voor die games? Het is nog geen specifieke reden om een PS4 te kopen. Ik ga die PS4 wel halen, daar niet van :p, maar ik wil exclusives zien. Spellen die ik nergens anders kan ervaren dan op de PS4. Iets wat Nintendo mij tot nu toe wel al diverse keren heeft geleverd.''
En die zijn er ook, nu en later in het jaar. Maar ja, als je meerdere serieuze nieuwe IP's ''te weinig'' vindt en vervolgens meerdere kiddie games in dezelfde franchise wel toejuicht dan kijk je erg anders tegen de dingen aan dan ik.
''Net als de verhouding tussen de PS4 en de Wii U dus. PS4-games zijn gemiddeld, als ik in de winkel kijk, 60,- tot 65,- euro. Wii U games zijn gemiddeld 45,- tot 50,- euro. Dat is een vrij groot verschil als je het mij vraagt.''
Ik vind eerder 99 gulden voor een PSX game tegenover 129 gulden voor een N64 game een wat significanter verschil. Ik heb PS4 games gezien van 55 euro, dus zoveel scheelt dat dus niet.
''Door het cartridge-systeem had de N64 daarnaast wel iets waardoor zowel multiplatform titels als exclusives superieur waren. Geen laadtijden. Daardoor bleef Nintendo dat systeem hanteren. Daarnaast waren de graphics bij veel games beter op de N64 dan op de PlayStation of Saturn.''
En door datzelfde systeem waren ze ook een pak duurder en konden ze geen FMV video of andere grote bestanden erin proppen wat met een CD wel gewoon kon. Daarnaast is het verhaal van de graphics compleet subjectief. De 1 kan aanvoeren dat de pixelgraphics van de PSX beter zijn dan de gladde graphics van de N64. Daarnaast had de N64 ontzettend weinig texture ruimte waardoor alles er erg uitgewassen uitzag.
''In theorie was de GameCube ongeveer even krachtig als de Xbox. Er waren aspecten op de Xbox die beter waren dan op de GameCube, maar de GameCube had weer andere hardware-aspecten die krachtiger waren dan die in de Xbox. Spellen zagen er echter vaak mooier uit op de Xbox vanwege het ontwikkelingsgemak. Het was erg lastig om voor de GameCube te ontwikkelen, terwijl dat voor de Xbox en PlayStation 2 juist erg makkelijk was. De GameCube kreeg daarom ook vaak verbeterde PS2-ports. De Xbox kreeg vaak de beste technische versie van de 4. De Dreamcast was al vrij snel gestopt, maar had ook niet geweldige hardware tegenover de Xbox en GameCube.''
En de PS2 had ook weer snufjes die de anderen niet konden. Zo is de fillrate van de PS2 nog steeds niet geëvenaard. Ook de Dreamcast had bepaalde snufjes die helaas nooit zijn gebruikt.
''En als Nintendo zo'n Watch Dogs-achtige IP maakt zijn er weer mensen die gaan zeggen dat Nintendo ideeën jat. Dat zie ik nu al gebeuren. Ik ben het er wel mee eens dat nieuwe AAA hardcore IP's ala Watch Dogs, Eternal Darkness, Geist, Xenoblade Chronicles en Uncharted geen kwaad kunnen. Maar dan zal Nintendo eerst nieuwe studio's/teams moeten creëren. Of Nintendo moet het door externe studio's laten maken, zoals ze deden met The Wonderful 101. Een van die nieuwe hardcore AAA-IP's die ze maken is X, wat weer gebaseerd is op Xenoblade Chronicles. Ik ben dus reuze benieuwd wat ze daarvan maken. Ik ben ook benieuwd wat die Project: S.T.E.A.M. is waar Nintendo mee bezig is. Zou het een soort Project H.A.M.M.E.R. zijn?, die nieuwe IP voor de Wii, waarbij je op een hack&slash manier (alien-)robots moet neerslaan? Het was destijds in de ijskast gezet, misschien reviven ze het op de Wii U? Ook ben ik benieuwd naar Miyamoto's nieuwe IP. Ik hoop op een Uncharted/Tomb Raider-achtige adventure game met de schaal van The Legend of Zelda, maar dat zal wel niet.''
Dat hou je altijd. En het was maar een voorbeeld. Met de Gamepad kunnen ze vast iets unieks maken. Als ze Zombi U kunnen releasen dan kunnen ze vast iets bijzonders verzinnen voor de Wii U.
''Je moet weten dat de Wii U pas iets langer dan een jaar op de markt is. Het lijkt mij niet dat ze nu al alle games gaan aankondigen die in het hele levensjaar van de Wii U (die naar mijn verwachting 5-6 jaar gaat duren) uitkomen.''
Exact hetzelfde waarom ik je argument van ''PS4 heeft weinig exclusives'' onzin vind. Je verwachtte zeker dat ze met 20 exclusives launchden?
''Zoals ik al zei, ik heb het over titels die nu, op dit moment, uit zijn en exclusive zijn. Dat zijn er niet veel.''
Nee, dat maak jij ervan. Jij maakt er ''Nu, op dit moment'' van. Jij stelde oorspronkelijk dit: ''De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Daar rep je geen woord over ''Nu, op dit moment.'' En dat bedoel ik dus. Je gooit er gewoon een nieuwe criteria bij en doet dan net alsof ik op mijn achterhoofd gevallen ben. En dat moet je dus niet doen.
''Nee, ik bedoel welke er nu al uit zijn.
Dat is mijn hele punt. Niet welke er nog uit gaan komen, dat geloof ik wel dat dat goed zit. Ik moet echter een reden hebben om nu een PS4 te kopen en niet over een half jaar. Dus ik stel de vraag nogmaals: "Welke goede exclusives (die systemen verkopen) zijn er volgens jullie op de PS4 beschikbaar, op Knack, Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son na?"
Tja, nu is het antwoord dan ook anders omdat je er een nieuwe criteria bij hebt gelegd. Op dit moment zijn dat dus de genoemde titels, met andere die later in het jaar komen.
Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk antwoorden als we gemakshalve nieuwe criteria op gaan leggen. Niet netjes en dat weet je.
Gewijzigd door Redneckerz op 22-04-2014 om 01:08
|
|
masterninja
op 22-04-2014 om 13:18
[Niv: 33 / Exp: 1645]
|
Ik ga mijn antwoord wat korter houden dus ik sla wat dingen over en op mijn phone is quoten niet zo makkelijk. Maar ik heb de console gekocht omdat al die games als geheel een system seller waren voor mij, dat en vertrouwen in de toekomst.Sony is de enigste die me nieuwe ervaringen continue bleef bieden vorige generaties. En ja daar bedoel ik ook software mee en niet hardware, ze brengen games als journey, unfinished swan en heavy rain uit.
Nintendo is in staat tot veel meer dan ze nu doen en hoewel ik games in hun oude ip's zeker een plaats ook gun ben ik al lang zat dat dat het enigste is dat we daar kunnen verwachtten. Nintendo had ten tijden van Gamecube, N64 en eerder genoeg van dat soort titels toen durfden ze wel te gokken en mooie deals met capcom te sluiten.Bayonetta 2 vind ik niet eens echt proberen daar gaan geen systemen verkocht door worden.Ik wil variatie want hoewel games als Mario gameplaytechnisch altijd wel goed zitten zijn er ook limieten op andere vlakken.
Verhaalvertelling bijvoorbeeld, thema's en diepgang in characters.Het feit dat je Mario In 1000 en 1 sportten kan laten startten en het verkoopt wel is gewoon erg safe. En dat is wat Nintendo voor mij is...het bedrijf dat geen risico's meer durft te nemen en alleen daarom nu niet de verkopen heeft die het had kunnen hebben.
Als Nintendo met E3 een trailer debuteert mysterieus en zonder bekende Nintendo characters maar er wel staat from the mind of Shigeru Myiamoto. Steek je hand maar op als je hart niet gelijk sneller zou kloppen! De hele pers zou het erover hebben! want wie weet wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn als hij buiten zijn comfort zone iets nieuws mag bedenken. Zouden we met zijn allen dat Nintendo niet een stuk meer kunnen waarderen? Los van of de games in hun oude ip goed zijn of niet want dat zijn ze wel. Maar wat ze ook zeker zijn is safe en wat dat betreft niet anders dan een activision die jaar na jaar Call of duty maakt...
|
|
Sympharion
op 22-04-2014 om 14:36
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
@Redneckerz
"Het heeft nog steeds dat kiddie imago wat blijkbaar Nintendo eigen is aan zich plakken. Zombi U, dat was nou een titel waarvan ik dacht: Zo moet het Nintendo. Een non kiddie Nintendo exclusive. Doodzonde dat die titel zo teleurstellend heeft verkocht. Echt een juweeltje."
Wat bedoel je met kiddie-imago? The Wonderful 101 heeft juist geen kiddie-imago. Ik heb nog nooit gehoord dat kinderen graag The Wonderful 101 willen spelen, het is ook niet op kinderen gericht meer op de wat "volwassenere" gamer. Dat het er misschien kiddie uitziet kan ik je enigszins nog gelijk in geven, maar een kiddie uiterlijk hoeft nog niet te zeggen dat de game ook een kiddie-imago heeft.
"Het zijn nog steeds Mario games. Het is dus hoe dan ook niet origineel."
Nogmaals, het is wel origineel. Een spel hoeft geen andere protagonist te hebben, in een ander universum af te spelen en een andere naam te hebben om origineel te zijn. Het gaat er tenslotte niet om hoe een spel heet of hoe de protagonist eruit ziet, maar hoe origineel de gameplay is en daar weet Nintendo met de main 3D Super Mario-serie genoeg te innoveren en origineel te zijn.
"En selectief lezen, om vervolgens te roepen ''Die zijn nog niet uit.'' Als je telkens nieuwe criteria gaat opleggen aan waar ik op moet reageren dan zijn we over een maand nog bezig. Jij zei: ''Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Die geef ik je, en nu kom je met het argument ''Ja maar die zijn nog niet uit dus derp.'' Dat is niet netjes van je."
Dat selectief lezen zal bij jou van toepassing zijn. Ik heb in al mijn comments waar ik deze vraag stelde om PS4 exclusives gevraagd die op dit moment uit zijn. Ik heb daarnaast ook in al mijn comments gezegd dat ik games zoek voor de PS4 welke exclusive zijn en een reden voor mij zijn om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Dus lees vervolgens iets beter, ja?
"De PC is natuurlijk geen fixed platform dus dat argument gaat niet op. We hebben het hier over de PS4, niet over de PC. Er zitten vaak resolutie verschillen tussen de Xbox One en PS4 versies. Zoals ik al zei, het enige grote voordeel dat een Wii U heeft is de Gamepad. En juist hier wordt geen reclame gemaakt door Nintendo."
Maar het is wel een platform die ik al heb en dus geen reden voor mij geven om een PS4 te kopen.
"Zoals jezelf kan lezen zijn ze weldegelijk exclusief. Jij zegt ''Nogmaals, de exclusives die de PS4 heeft zijn alles behalve bagger, het zijn er gewoon niet veel, klaar.'' - en ik bewijs dat dit niet zo is. Nu roep je ''Ja, maar die zijn niet exclusief of niet verkrijgbaar.'' Wat ik al stelde, je blijft nieuwe criteria toevoegen om je eigen argumenten te ondersteunen en waaraan ik zogenaamd moet voldoen en dat is gewoon niet netjes. Op dit moment zou ik een PS4 kopen, maar het is slimmer af te wachten tot de rest uitkomt zodat de launch games voor een zacht prijsje te vinden zijn"
Mijn criteria zijn altijd al hetzelfde gebleven. Ik wacht ook nog steeds op een antwoord op mijn vraag. Noem PS4 exclusives die mogelijke system sellers zijn en op dit moment uit zijn. Dat is mijn hele punt. Ik zoek een reden om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Die is er namelijk nog helemaal niet aangezien ik vele games ook op platformen kan spelen die ik nu al heb en de exclusives niet bijzonder speciaal zijn of het zijn er niet veel. Lees eens goed terug.
Waarom zou jij op dit moment een PS4 kopen? Wat is voor jou de trigger om dat te doen?
"Je kan dus geen serieuze Wii U AAA titel opnoemen. Legend of Zelda is nog geen releasedatum bekend en Shin Megami Tensei is voor RPG fans leuk. Dat is dus geen sterke reactie."
Voor alle toekomstige PS4 exclusives zijn ook nog geen releasedata bekend, dus ook geen sterke reactie.
"En die zijn er ook, nu en later in het jaar. Maar ja, als je meerdere serieuze nieuwe IP's ''te weinig'' vindt en vervolgens meerdere kiddie games in dezelfde franchise wel toejuicht dan kijk je erg anders tegen de dingen aan dan ik."
Nogmaals, het zijn niet alleen kiddie-games. De enige grote kiddie-games van Nintendo die op de Wii U die zijn verschenen zijn Game & Wario, Nintendo Land, Wii Fit U en SiNG Party. Voor de rest zijn het games die leuk zijn voor kinderen en volwassenen. Zoals Super Mario 3D World, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, New Super Mario Bros. U, Pikmin 3 en The Wonderful 101. Volgens mij kijk jij anders tegen dingen aan, je denkt dat alleen nieuwe IP's goed kunnen zijn, hoewel nieuwe games in bestaande franchises net zo vernieuwend en goed kunnen zijn.
"k vind eerder 99 gulden voor een PSX game tegenover 129 gulden voor een N64 game een wat significanter verschil. Ik heb PS4 games gezien van 55 euro, dus zoveel scheelt dat dus niet."
Ik heb ook Wii U-games gezien van 30 euro, dus dat verklaart weinig.
"En door datzelfde systeem waren ze ook een pak duurder en konden ze geen FMV video of andere grote bestanden erin proppen wat met een CD wel gewoon kon. Daarnaast is het verhaal van de graphics compleet subjectief. De 1 kan aanvoeren dat de pixelgraphics van de PSX beter zijn dan de gladde graphics van de N64. Daarnaast had de N64 ontzettend weinig texture ruimte waardoor alles er erg uitgewassen uitzag."
Op 2D gebied was de PS1 inderdaad beter, die kon betere 2D texturen laten zien, hetzelfde geld voor CD-kwaliteit muziek. De N64 was echter een stuk beter in 3D. Er waren ook nagenoeg geen 2D-games op de N64 te bekennen.
"En de PS2 had ook weer snufjes die de anderen niet konden. Zo is de fillrate van de PS2 nog steeds niet geëvenaard. Ook de Dreamcast had bepaalde snufjes die helaas nooit zijn gebruikt."
Dan nog was de PS2, ondanks die snufjes, overall niet net zo krachtig als de GameCube/Xbox. Als je naar de verhoudingen tussen de Xbox en GameCube kijkt was dat daar wel het geval.
"Dat hou je altijd. En het was maar een voorbeeld. Met de Gamepad kunnen ze vast iets unieks maken. Als ze Zombi U kunnen releasen dan kunnen ze vast iets bijzonders verzinnen voor de Wii U."
Kijk deze E3 maar naar Nintendo's presentatie. Nintendo heeft zelf al toegegeven dat ze meer met de GamePad moeten doen, de eerste games die daar echt goed gebruik van gaan maken zullen ze op de E3 tonen. Ik verwacht in ieder geval dat de nieuwe Zelda er wel goed gebruik van gaan maken. Ik hoop zelf nog op een eventueel vervolg op ZombiU, of dat Nintendo het ZombiU-IP heeft gekocht.
"Exact hetzelfde waarom ik je argument van ''PS4 heeft weinig exclusives'' onzin vind. Je verwachtte zeker dat ze met 20 exclusives launchden?"
Nee natuurlijk niet. Ik zeg ook niet dat de PS4 slecht is omdat ze weinig goede exclusives hebben. Ik zeg dat omdat het een feit is. Daar valt echt niet over te twisten. Om dingen duidelijker te maken zeg ik het nogmaals: Voor mij zijn er tot nu toe nog niet genoeg goede exclusives om NU een PS4 te kopen.
"Nee, dat maak jij ervan. Jij maakt er ''Nu, op dit moment'' van. Jij stelde oorspronkelijk dit: ''De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Daar rep je geen woord over ''Nu, op dit moment.'' En dat bedoel ik dus. Je gooit er gewoon een nieuwe criteria bij en doet dan net alsof ik op mijn achterhoofd gevallen ben. En dat moet je dus niet doen."
Nee, dat bedoel ik al de hele tijd. In mijn eerste comment geef ik Sony mijn complimenten omdat ze met zo weinig goede exclusives, zoveel verkopen hebben weten te bereiken. Ik zie persoonlijk geen reden om NU, op dit moment, een PS4 te kopen. Als jij vind dat die er wel is, prima, maar dan zou ik het graag van je horen.
"Tja, nu is het antwoord dan ook anders omdat je er een nieuwe criteria bij hebt gelegd. Op dit moment zijn dat dus de genoemde titels, met andere die later in het jaar komen.
Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk antwoorden als we gemakshalve nieuwe criteria op gaan leggen. Niet netjes en dat weet je."
Als je goed gelezen zou hebben dan zou je weten dat ik het al de hele tijd heb over exclusives die NU uit zijn. Ik zoek namelijk een reden om NU, op dit moment, een PS4 te kopen. Maar die zijn er dus blijkbaar niet. 
Zo wel, geef me die redenen dan maar.
@masterninja
"Verhaalvertelling bijvoorbeeld, thema's en diepgang in characters.Het feit dat je Mario In 1000 en 1 sportten kan laten startten en het verkoopt wel is gewoon erg safe. En dat is wat Nintendo voor mij is...het bedrijf dat geen risico's meer durft te nemen en alleen daarom nu niet de verkopen heeft die het had kunnen hebben."
Mario Sports enzo zijn dan ook niet echte titels van Nintendo die erg veel aandacht/budget krijgen. Binnen de grote series zoals de main Mario-serie en de The Legend of Zelda-serie zit er weldegelijk veel vernieuwing in en ook dingen die risico's kunnen vormen. Ook met The Wonderful 101 heeft Nintendo een risico genomen, aangezien dat niet een titel is die standaard goed verkoopt.
Gewijzigd door Sympharion op 22-04-2014 om 14:36
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 22-04-2014 om 15:36
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
''Wat bedoel je met kiddie-imago? The Wonderful 101 heeft juist geen kiddie-imago. Ik heb nog nooit gehoord dat kinderen graag The Wonderful 101 willen spelen, het is ook niet op kinderen gericht meer op de wat "volwassenere" gamer. Dat het er misschien kiddie uitziet kan ik je enigszins nog gelijk in geven, maar een kiddie uiterlijk hoeft nog niet te zeggen dat de game ook een kiddie-imago heeft.''
Kiddie-uiterlijk, excuus. Ik haal ze altijd door elkaar. Ja, W101 heeft imo een kiddie-uiterlijk.
''Nogmaals, het is wel origineel. Een spel hoeft geen andere protagonist te hebben, in een ander universum af te spelen en een andere naam te hebben om origineel te zijn. Het gaat er tenslotte niet om hoe een spel heet of hoe de protagonist eruit ziet, maar hoe origineel de gameplay is en daar weet Nintendo met de main 3D Super Mario-serie genoeg te innoveren en origineel te zijn.''
Dat vertaalt zich ook duidelijk in de verkopen..
''Dat selectief lezen zal bij jou van toepassing zijn. Ik heb in al mijn comments waar ik deze vraag stelde om PS4 exclusives gevraagd die op dit moment uit zijn. Ik heb daarnaast ook in al mijn comments gezegd dat ik games zoek voor de PS4 welke exclusive zijn en een reden voor mij zijn om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Dus lees vervolgens iets beter, ja?''
Nee, dat ''op dit moment'' heb je er pas later aan toegevoegd.Ik heb net al je comments teruggelezen en op 1 summiere verwijzing hiernaar op de eerste pagina heb je altijd iets anders beweerd. Pas vanaf je 3de comment maak je de opmerking: ''maar ik zie op dit moment nog geen reden om een PS4 te kopen op inFamous na.'', vervolgens heb je het niet meer aangestipt. Jij stelde oorspronkelijk dit: ''De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Daar rep je geen woord over ''Nu, op dit moment.'' In mijn vorige reactie geef ik je dit letterlijk citaat van jou kant af.
''Maar het is wel een platform die ik al heb en dus geen reden voor mij geven om een PS4 te kopen.''
Jij haalt de PC er ineens bij. Het ging over PS4 exclusives en Wii U games.
''Mijn criteria zijn altijd al hetzelfde gebleven. Ik wacht ook nog steeds op een antwoord op mijn vraag. Noem PS4 exclusives die mogelijke system sellers zijn en op dit moment uit zijn. Dat is mijn hele punt. Ik zoek een reden om nu, op dit moment, een PS4 te kopen. Die is er namelijk nog helemaal niet aangezien ik vele games ook op platformen kan spelen die ik nu al heb en de exclusives niet bijzonder speciaal zijn of het zijn er niet veel. Lees eens goed terug.''
Nou ja, Infamous, Killzone... TLOU Remastered binnenkort. Dat jij de games niets vind betekent niet dat het geen system sellers zijn of geen aanlokkelijke games waar je een PS4 voor zou aanschaffen. Jij vindt ze niet bijzonder, een ander wel. Je vraag is al talloze keren beantwoord maar je blijft deze herhalen omdat je de huidige exclusives niets vind.
''Waarom zou jij op dit moment een PS4 kopen? Wat is voor jou de trigger om dat te doen?''
De huidige exclusives en superieure console ports. Ik heb geen zware game PC om PC masterrace te spelen, dus zou een PS4 voor mij een prachtige aanschaf zijn.
''Voor alle toekomstige PS4 exclusives zijn ook nog geen releasedata bekend, dus ook geen sterke reactie.''
The Order, 1886 en Driveclub verschijnen sowieso dit jaar (uit mijn hoofd). Maar je kan dus geen serieuze AAA Wii U titel opnoemen en gaat dan maar zo reageren. Sterk!
''Nogmaals, het zijn niet alleen kiddie-games. De enige grote kiddie-games van Nintendo die op de Wii U die zijn verschenen zijn Game & Wario, Nintendo Land, Wii Fit U en SiNG Party. Voor de rest zijn het games die leuk zijn voor kinderen en volwassenen. Zoals Super Mario 3D World, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, New Super Mario Bros. U, Pikmin 3 en The Wonderful 101. Volgens mij kijk jij anders tegen dingen aan, je denkt dat alleen nieuwe IP's goed kunnen zijn, hoewel nieuwe games in bestaande franchises net zo vernieuwend en goed kunnen zijn.''
Nee hoor, ik juich een nieuwe Assasins Creed, Infamous of Killzone prima toe. Met als het enigste verschil dat dit titels met een serieuze inslag zijn en niet een bewust kiddie uiterlijk hebben om ala Nintendo alle doelgroepen aan te willen spreken. Ik ben het dan ook met Masterninja's opmerking eens, er moet meer variatie komen. Als je zoveel games kan maken met kleurrijk uiterlijk dan moet Nintendo toch ook iets serieus kunnen maken. Ik haal Zombi U nog maar weer eens aan, een titel die naar mijn optiek alles goed deed.
''Ik heb ook Wii U-games gezien van 30 euro, dus dat verklaart weinig.''
Je zegt zelf dat er een groot verschil is in de prijzen tussen Wii U en PS4 games. Ik geef aan dat dit wel meevalt, en dan roep jij dat je ook wel Wii U games ziet van 30 euro. Tja, en er zijn ook PS4 games van 20 euro. Zo kan je alles wel gaan verdedigen.
''Op 2D gebied was de PS1 inderdaad beter, die kon betere 2D texturen laten zien, hetzelfde geld voor CD-kwaliteit muziek. De N64 was echter een stuk beter in 3D. Er waren ook nagenoeg geen 2D-games op de N64 te bekennen.''
Subjectief. De 1 waardeert 3d pixel graphics, de ander het gefilterde 3d van de N64. Voor beide valt wat te zeggen.
''Dan nog was de PS2, ondanks die snufjes, overall niet net zo krachtig als de GameCube/Xbox. Als je naar de verhoudingen tussen de Xbox en GameCube kijkt was dat daar wel het geval.''
Nee. De PS2 kan zelfs technieken die op de PS3 worden gebruikt aan door zijn gigantische fillrate. De reden dat dit nooit gebeurd is omdat het een totaal andere manier van werken vereist die op de Gamecube en Xbox niet hoefden (Die overigens ook niet even krachtig waren).
''Kijk deze E3 maar naar Nintendo's presentatie. Nintendo heeft zelf al toegegeven dat ze meer met de GamePad moeten doen, de eerste games die daar echt goed gebruik van gaan maken zullen ze op de E3 tonen. Ik verwacht in ieder geval dat de nieuwe Zelda er wel goed gebruik van gaan maken. Ik hoop zelf nog op een eventueel vervolg op ZombiU, of dat Nintendo het ZombiU-IP heeft gekocht.''
Je praat dus nu over 1 titel (Zelda U) die volgens jou goed gebruik gaat maken van de Gamepad?
''Nee natuurlijk niet. Ik zeg ook niet dat de PS4 slecht is omdat ze weinig goede exclusives hebben. Ik zeg dat omdat het een feit is.''
Al die hoge cijfers over diezelfde exclusives spreken je ''feit'' anders nogal hard tegen.
''Daar valt echt niet over te twisten. Om dingen duidelijker te maken zeg ik het nogmaals: Voor mij zijn er tot nu toe nog niet genoeg goede exclusives om NU een PS4 te kopen.''
Leuk dat je die nuance nu ineens blijft maken, dat is uiteraard niet wat je in het begin hebt gezegd. Maar als er voor jou op dit moment geen reden is om NU een PS4 te kopen: Prima toch?
''Nee, dat bedoel ik al de hele tijd. In mijn eerste comment geef ik Sony mijn complimenten omdat ze met zo weinig goede exclusives, zoveel verkopen hebben weten te bereiken. Ik zie persoonlijk geen reden om NU, op dit moment, een PS4 te kopen. Als jij vind dat die er wel is, prima, maar dan zou ik het graag van je horen.''
Laten we dan eens naar je eerste comment kijken of je inderdaad aangeeft dat je persoonlijk geen reden ziet om NU een PS4 te kopen:
''Dat is knap voor een console waar misschien maar 2 fatsoenlijke (exclusieve) games op verschenen zijn.''
Ik lees hier nergens in terug dat je het over exclusives op dit moment hebt. Die nuance komt pas in je 3rde comment, en dat is ook niet klip en klaar verteld, want je refereert er later niet meer naar, terwijl je wel veel vaker het over ''PS4 heeft weinig exclusives'' hebt. De nuance ''Op dit moment'' is weg. Overigens heb ik al antwoord gegeven op je vraag waarom ik nu een PS4 zou willen kopen, dus ik ga dat niet herhalen.
''Als je goed gelezen zou hebben dan zou je weten dat ik het al de hele tijd heb over exclusives die NU uit zijn. Ik zoek namelijk een reden om NU, op dit moment, een PS4 te kopen. Maar die zijn er dus blijkbaar niet.
Zo wel, geef me die redenen dan maar.''
Aangezien je je eigen vraag blijft herhalen is mijn antwoord dan ook:
Jij maakt er ''Nu, op dit moment'' van. Jij stelde oorspronkelijk dit: ''De reden dat ik zeg dat de PS4 bijna geen exclusives heeft is omdat dat ook zo is. Noem dan eens een paar goede exclusives op naast Knack (welke niet zo goed is), Killzone: Shadow Fall en inFamous: Second Son? Succes, die zijn er namelijk niet/weinig.'' - Daar rep je geen woord over ''Nu, op dit moment.'' En dat bedoel ik dus. Je gooit er gewoon een nieuwe criteria bij en doet dan net alsof ik op mijn achterhoofd gevallen ben. En dat moet je dus niet doen.
Dat ''Nu, dit moment'' nuance zat niet in je eerste comment. Dat is pas later toegevoegd, en ook daar rep je niet over ''Nu'', maar alleen over ''dit moment'' en in je daaropvolgende comments refereer je daar al niet meer naar. En ja, dan is het antwoord ook anders. Voor jou zijn er op dit moment geen redenen om een PS4 te kopen. Ik vind van wel, het waarom heb ik al eerder aangegeven.
Trouwens ook mijn laatste uitgebreide reactie. Dus ter conclusie:
Jij ziet geen reden om een PS4 te kopen terwijl ik dit wel zie. Daarmee is het verhaal dan ook klaar.
|
|
masterninja
op 22-04-2014 om 15:46
[Niv: 33 / Exp: 1645]
|
Ik zie anders de risico's en vernieuwing daar niet zo in die titels. Bovendien hoe een risico vormt dat als je het in die franchises stopt? De enige laatste Mario waarvan ik vind dat er een risico aan vast zat was Sunshine en die vond ik btw erg underrated.Maar ik blijf erbij dat gewaagde ideeën in een zelda of mario game stoppen verder niet een risico zijn.
Dat is iets als karts in Gran turismo stoppen en zeggen kijk hoeveel risico we durven te lopen! Dat verkoopt op naam alleen al dus telt het niet.
Alleen the Wonderfull 101 was een risico maar dat is maar 1 titel die lang niet het budget/marketing van een mario game had. Plus ik heb gewoon het idee dat Nintendo die game uitbracht om te laten sterven en dan konden staan en wijzen van kijk dat verkoopt niet! Daarom brengen we dus alleen nog mario en zelda 182 uit!
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 22-04-2014 om 15:53
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Masterninja:
En wederom eens met je reactie. Dit is precies wat ik dus bedoel met dat Nintendo meer moet durven doen. Je kan elke Mario fundamenteel anders maken, maar het blijft een Mario game, met Mario in de hoofdrol.
|
|
masterninja
op 22-04-2014 om 16:25
[Niv: 33 / Exp: 1645]
|
Ja het zit me gewoon erg hoog! Het probleem is dat als je in de jaren 80 en 90 opgroeide je altijd iets met Nintendo gaat hebben. Diep van binnen zijn we allemaal fans toch? Maar het is niet het Nintendo van toen en dat is op zich goed want bedrijven veranderen. Maar Nintendo veranderde door het succes van de Wii in een bedrijf waarbij de durf weg is.Krampachtig vasthouden aan wat de Wii een succes maakte zorgt nu voor het tegenovergestelde.Een gimmick, Wii in de naam hebben en marketing naar hetzelfde publiek. Dat is precies zoals ze hun games maken! Zorgen dat je de naam hebt van een succesvol product en daar een game ombouwen.Vervolgens marketten naar hetzelfde publiek en instant succes verwachtten.
Creativiteit lijkt er dood te zijn, stel dat we sinds het eerste geschreven verhaal in de historie van de mensheid besloten dat elk verhaal wat daarna verteld werd dezelfde characters had moeten gebruiken. Zit je dan niet vast aan de limitaties van je characters qua thema's?
Crash Bandicoot was ook ooit een fantastisch karakter maar had Naughty Dog besloten alleen hem in toekomstige games te gebruiken hadden we games als Jak, Uncharted en TLOU nooit gehad. Hoe zou het zijn om een grootheid als Shigeru Myiamoto de kans te geven om iets nieuws te laten creeëren? Natuurlijk hij kan een paar keer falen maar hoe zonde is het dat ie daarvoor de kans waarschijnlijk nooit zal krijgen.
Gewijzigd door masterninja op 22-04-2014 om 16:26
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|