Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Insiders bespreken Irrational sluiting?


Door Rene Groen op 10-03-2014 om 15:51
Bron: Polygon

Het grootste gamenieuws kwam vorige week van Ken Levine, hij kondigde de sluiting van Irrational Games aan, zodat hij zich met enkele ontwikkelaars kon richten op een geheel nieuwe, kleinschalige studio. Het nieuws was niet voorzien en liet velen met vraagtekens achter.

De website Polygon heeft op haar website een omschrijving van de laatste dagen van de studio, naar eigen zeggen verteld door enkele anonieme medewerkers. Te lezen is dat het sluiten van Irrational Games het resultaat was van te weinig creatieve vrijheid, verkopen die lager waren dan verwacht, een ontstane clash tussen Levine en zijn medewerkers en de onrealistische resultaten van een game met een groots budget.

In totaal werden er door de sluiting zeventig medewerkers overbodig, alsmede een kleine groep die niet in vaste dienst waren. Intern waren er al zorgen over de geringe activiteit bij de studio na het voltooien van de BioShock Infinite DLC, toch waren de medewerkers geschokt toen Ken Levine de sluiting officieel maakte. Enkele medewerkers waren zelfs in de veronderstelling dat het bedrijf voor altijd voort kon bestaan omdat ze BioShock gemaakt hadden, waardoor de klap alleen nog maar harder aan kwam.

Aan de grond van de problemen lag het perfectionisme van Ken Levine. Hij eiste een eindeloze inzet van zijn medewerkers en verwachte dat ze hun werk regelmatig opnieuw deden om te voldoen aan zijn laatste visie. Eén van de oud-medewerkers vertelt hierover: "I realized that he's not someone you bullshit. Because he cares about that detail so much and really loves it when other people do too."

In het verslag is verder te lezen dat BioShock Infinite nooit had worden uitgebracht als Rod Fergusson (ex-Epic Games) was binnengebracht. Als Jordan Thomas, Creative Director van BioShock 2 ontwikkelaar 2K Marin, gezien kon worden als degene die de map tekende, dan kan Fergusson worden gezien als degene die de eindbestemming bepaalde. Toen de game uiteindelijk niet verkocht zoals verwacht legde Levine zijn focus elders en betekende dit het einde van de studio.

Het gehele verslag is hier te lezen, Levine wil zich nu richten op verhaalgedreven, digitale games met een hoge herspeelbaarheid. Om dit mogelijk te maken heeft hij een klein team samengesteld met vijftien ex-Irrational Games medewerkers.


16:00  Bus Gamer
15:39  Eerste Tales from the Borderlands details
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.