Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
13 November 2019 
(1) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 November 2019 
(7) 
(4) 
(3) 
(3) 
(4) 
(2) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
31 Oktober 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
30 Oktober 2019 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Oktober 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(4) 
27 Oktober 2019 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
26 Oktober 2019 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
Bizerta: Silent Evil
Call of Duty: Modern Warfare
Gamed Interview: Rain of Reflections
Ice Age: Scrat's Nutty Adventure
Feature:

Top 10 - Beste Laadschermen


Door Joni Philips op 22-03-2014 om 09:40
Bron: Gamed

Momenteel minimaliseren ontwikkelaars de laadtijden van hun videospellen, maar de technische capaciteiten beperken de mogelijkheden. Gelukkig bestaan er andere manieren om ons tevreden te houden terwijl de game laadt.

Oorspronkelijk waren laadschermen puur zwarte schermen zonder enige aanduiding dat de game werkte, maar dit evolueerde later tot schermen waarop werd aangeduid dat de game laadde. Er zijn ondertussen vele jaren gepasseerd waarbij sommige ontwikkelaars wel heel leuke manieren gevonden hebben om ons bezig te houden tijdens die laadschermen. Onderstaand de tien leukste manieren om de speler betrokken te houden terwijl er gewacht wordt. Bij elk voorbeeld geven we de primaire titel waarin dit voorkomt, maar we proberen zoveel mogelijk voorbeelden te eren in onze nieuwste top 10.

10. Star Wars: Knights of the Old Republic
Een typisch laadscherm tegenwoordig toont handige tips, maar in het geval van Star Wars: Knights of the Old Republic en Neverwinter Nights kozen de ontwikkelaars een andere aanpak. Het laadscherm wordt gebruikt om meer informatie te delen over het universum waarop de game gebaseerd is. De teksten waren hierbij redelijk uitgebreid zodat het een ideale verfrissingcursus was van de verhaallijnen en dat je nooit verloren raakte in de grote verhaallijnen van beide spellen. De Ace Combat games Ace Combat 5 en Ace Combat Zero toonden dan weer verschillende poëtische teksten, waarbij de poëzie in het geval van Ace Combat specifiek voor de game werd geschreven. Dit soort games liet ons dan ook volop lezen om de laadschermen door te komen met zijn interessante lectuur.

9. Okami
De laadschermen van Okami worden op de PlayStation 2 – dit element werd geschrapt in de Wii-versie – gevuld door een tweetal rudimentaire videogames waarmee je Demon Fangs kunt verdienen voor het spel. De eerste minigame laat je simpelweg button mashen in het oneindige tot een Demon Fang verschijnt. Deze minigame was echter niet altijd te winnen, soms was het laadscherm gewoon te kort zodat je verliest buiten je schuld om. De andere minigame vereist dan weer dat je het kruisje indrukt op de maat van de pootafdrukken die verschijnen. Je moet het ritme dus perfect volgen. Met de Demon Fangs hadden de minigames wel effect op de gameplay, maar dit kan beter waardoor de game op de negende plek strandt.

8. Sid Meier's Civilization
Het laadproces van Sid Meier's Civilization is redelijk beperkt, maar het aanmaken van een wereld bij een nieuw spel durft wel wat tijd vragen. De eerste Civilization wordt daarom ingeleid door een interessante serie plaatjes die tonen hoe de wereld aangemaakt wordt. Deze smakelijke introductie werd een stapje verder gezet bij Sid Meier's Civilization IV. De game gebruikt nog altijd een serie plaatjes die het proces tonen, maar ze huurden de beroemde Star Trek acteur Leonard Nimoy in om het hele proces van een stem te voorzien. Spock kwam ons dus eigenlijk vertellen hoe de Aarde gecreëerd werd. Zijn epische stem zorgde meteen voor een aangename en verrassende ervaring nog voor het spel goed en wel begonnen was.



7. 3D Dot Game Heroes
De PlayStation 3 game 3D Dot Game Heroes is wat je krijgt wanneer je The Legend of Zelda: A Link to the Past mengt met LEGO, en er daarna nog een flinke dosis verwijzingen naar andere games bij propt. Die verwijzingen beginnen al op de laadschermen. Dit zijn namelijk nagemaakte versies van de boxarts van verschillende klassieke games uit de 8bit en 16bit tijdperken. Deze unieke afbeeldingen zijn ook allemaal verzamelbaar zodat je ze later nog opnieuw kunt kijken. Het betekent echter ook dat je gaat hopen op voldoende laadschermen om alle boxarts te verzamelen, en zodanig je collectie te vervolledigen. Het is een leuke strategie die perfect binnen de sfeer van de game past, iets wat we graag zien.

6. The Sims
Sommige spellen geven serieuze boodschappen over de elementen die ze aan het laden zijn op een specifiek moment. De spellen The Sims, SimCity en Spore lachen hiermee. Die spellen geven boodschappen mee zoals "hyper-activating children" en 'reticulating splines" waarbij zulke updates in Spore werden afgewisseld met serieuze updates. The Impossible Quiz 2 volgt het voorbeeld van The Sims en zegt eveneens letterlijk "reticulating splines" wat dan gevolgd wordt door "Stealing loading messages from The Sims…". Andere games volgen dan weer simpelweg de trend van The Sims, maar met hun eigen stem. World of Goo lacht bijvoorbeeld met het ontwikkelproces met boodschappen als "placating publishers" en "arguing games as art" terwijl Garry's Mod lacht met Valve met boodschappen als " Delaying Episode 3". Je bent dan te hard aan het lachen om te spelen!

Pagina: 1 | 2


14:04  Death Note Movie
09:40  Team Colorblind komt met Aztez
 Reacties (8)
 Pagina: 1
elemeNt op 22-03-2014 om 10:22 [Niv: 129 / Exp: 6435]
Firefall beta had altijd een heel mooi muziekje bij het login/laad scherm http://www.youtube.com/watch?v=B7fLTYhiRwM


Gast (84.107.252.xxx) op 22-03-2014 om 12:24
Leuk lijstje!
Ik vind dat Shaun White Snowboarding ook een heel leuk laadscherm had, een hele lange super pipe waar je tricks in kon doen terwijl de berg geladen werd.

Gast (83.163.152.xxx) op 22-03-2014 om 16:47
Ik denk dat het bij de Namco games (Ace Combat, Tekken en Ridge Racer) meer een aanvulling was dan iets om de laadtijden mee uit te zitten. Een level laden in een AC game duurt slechts enkele seconden, als het al niet direct is. Ridge Racer opstarten gaat ook supersnel. Het duurt iig niet langer of zelfs korter dan het opstarten van de gemiddelde game.

Dresje op 22-03-2014 om 19:42 [Niv: 18 / Exp: 898]
Met Rayman Legends kun je ook in het laadscherm bewegen met je personage
Is dan wel geen minigame, maar wel bestuurbaar tijdens het laden.

Gast (185.26.182.xxx) op 23-03-2014 om 00:49
En Fifa?

Gast (92.69.245.xxx) op 23-03-2014 om 12:16
Haha dat slaat echt nergens op.. een patent hebben op spelletjes in een laadscherm

Snakesonic op 24-03-2014 om 08:51 [Niv: 57 / Exp: 2832]
Resident Evil met de deur animaties

Gast (213.127.164.xxx) op 25-03-2014 om 01:32
@Gast (185.26.182.xxx)

Waarschijnlijk kan je niet echt heel goed lezen want die wordt genoemd bij Bayonetta


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Top 10
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:








Meer media