Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Feature:

Top 10 - Beste Laadschermen


Door Joni Philips op 22-03-2014 om 09:40
Bron: Gamed

Momenteel minimaliseren ontwikkelaars de laadtijden van hun videospellen, maar de technische capaciteiten beperken de mogelijkheden. Gelukkig bestaan er andere manieren om ons tevreden te houden terwijl de game laadt.

5. Bayonetta
De klassieke hack & slash game Bayonetta had eveneens een eigen blik op laadschermen. De laadschermen werden vervangen door een trainingmode waarbij de game je een overzicht geeft van alle potentiële combo's. Deze ideale introductie tot de mogelijkheden van Bayonetta moet niet eindigen wanneer de game geladen is, je kunt kiezen om op het laadscherm te blijven. Een andere klassieke hack & slash had al een aanzet gegeven tot dit systeem. In Devil May Cry 3 kon je namelijk het woord 'Loading' aanvallen met de verschillende aanvallen. Je kon zowel je zwaard als je wapens gebruiken om je combo's te oefenen. Je kunt het woord 'Loading' zelfs compleet vernietigen. Ook enkele FIFA games hebben een dergelijk systeem, zij laten je oefenen met schieten op doel.

4. Ghostbusters
De Commodore 64 werd geplaagd door een ontzettend trage cassettelezer wat het opstartte van de game een helse klus maakte. Uitgever Mastertronic – de ontwikkelaar van onder andere Ghostbusters - had echter de ideale oplossing voor hun games, zij vulden de game namelijk aan met een Space Invaders kloon. Het opstarten van een Commodore 64 game kon vaak vijf tot tien minuten duren, zodat de toevoeging van Space Invaders zeker een welkom vermaak was. Het spelen van Space Invaders ging dan ook zeer simpel op de Commodore 64, je nam gewoon je game met de langste laadtijden. De succesvolle strategie werd gekopieerd door verschillende Commodore 64-uitgevers, maar geen enkele was zo leuk als de Space Invaders-kloon van Mastertronic.


3. Test Drive
Space Invaders was niet de enige iconische arcadegame die we konden beleven terwijl we wachten op het laden van een spel. De 2002-versie van Test Drive laat ons namelijk de echte Pong spelen, een zet waarin Test Drive zeker niet uniek is. De vechtgame Mortal Kombat II liet je ook bijvoorbeeld Pong spelen, maar dan alleen met een interval. Je kreeg de minigame niet op elk laadscherm te zien, maar alleen om de zoveel tijd. Ook Strike Commander maakte gebruik van Pong terwijl je wachtte op het laden van de volgende missie. Deze versie eindigde echter wanneer je een tegengoal kreeg zodat je weer moest wachten. De beste versie zit dan ook in Test Drive.

2. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi
De originele Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi en Budokai Tenkaichi 2 hadden dan weer eigen, unieke minigames tijdens de laadschermen, waarbij de minigames eveneens in multiplayermode speelbaar zijn bij het inladen van de VS mode. De minigames hierbij waren bijvoorbeeld het zoeken van het juiste zwaard met Gohan, net zoals hij in de anime moet doen. De minigames werden echter verwijderd in Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 door een rechtszaak omdat de minigames indruisten tegen het patent van Namco, dat de meester is van minigames in laadschermen. De fusie van Namco en Bandai betekende dan ook de terugkeer van de minigames bij Dragon Ball Z: Raging Blast.

1. Ridge Racer
Uitgever Namco Bandai heeft momenteel een patent dat toelaat om minigames te spelen op het laadscherm. Het zal je dan ook niet verbazen dat hun games vaak gebruikmaken van deze technologie, iets wat vooral opvalt bij Ridge Racer en Tekken. Deze games laten je namelijk respectievelijk aan de slag gaan met de shooters Galaxian en Galaga terwijl je wacht. Het uitspelen van de shooters leverde je ook extra content op. In Ridge Racer kreeg je enkele wagens en in Tekken een nieuw personage. Galaga maakte ook een verschijning in Mortal Kombat 3, maar het verscheen niet op elk laadscherm en had geen effect op de gameplay, wat toch spijtig was. Het maakte de uitwerking in Ridge Racer en Tekken namelijk echt uniek.

Pagina: 1 | 2


14:04  Death Note Movie
09:40  Team Colorblind komt met Aztez
 Reacties (8)
 Pagina: 1
elemeNt op 22-03-2014 om 10:22 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Firefall beta had altijd een heel mooi muziekje bij het login/laad scherm http://www.youtube.com/watch?v=B7fLTYhiRwM


Gast (84.107.252.xxx) op 22-03-2014 om 12:24
Leuk lijstje!
Ik vind dat Shaun White Snowboarding ook een heel leuk laadscherm had, een hele lange super pipe waar je tricks in kon doen terwijl de berg geladen werd.

Gast (83.163.152.xxx) op 22-03-2014 om 16:47
Ik denk dat het bij de Namco games (Ace Combat, Tekken en Ridge Racer) meer een aanvulling was dan iets om de laadtijden mee uit te zitten. Een level laden in een AC game duurt slechts enkele seconden, als het al niet direct is. Ridge Racer opstarten gaat ook supersnel. Het duurt iig niet langer of zelfs korter dan het opstarten van de gemiddelde game.

Dresje op 22-03-2014 om 19:42 [Niv: 18 / Exp: 902]
Met Rayman Legends kun je ook in het laadscherm bewegen met je personage
Is dan wel geen minigame, maar wel bestuurbaar tijdens het laden.

Gast (185.26.182.xxx) op 23-03-2014 om 00:49
En Fifa?

Gast (92.69.245.xxx) op 23-03-2014 om 12:16
Haha dat slaat echt nergens op.. een patent hebben op spelletjes in een laadscherm

Snakesonic op 24-03-2014 om 08:51 [Niv: 57 / Exp: 2832]
Resident Evil met de deur animaties

Gast (213.127.164.xxx) op 25-03-2014 om 01:32
@Gast (185.26.182.xxx)

Waarschijnlijk kan je niet echt heel goed lezen want die wordt genoemd bij Bayonetta


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Top 10
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:








Meer media