Binnenkort verschijnt Need for Speed: Rivals, echter moeten Nintendo Wii U en PlayStation Vita eigenaren vanaf de zijlijn toekijken. Grote vraag is waarom Electronic Arts tot de beslissing kwam om deze twee systemen achterwege te laten bij de line-up voor de game.
In een interview geeft Creative Director Craig Sullivan antwoord op deze vraag. Volgens hem is de reden terug te voeren tot de release van Need for Speed: Most Wanted, een titel die vorig jaar wel op de Nintendo Wii U en PlayStation Vita verscheen. Op beide platformen vielen de verkopen echter tegen, waardoor besloten werd om Rivals niet voor deze systemen te ontwikkelen.
quote: "[Rivals] is going onto new hardware, and you have to work out where you focus your efforts. The 200 people working on this game are only capable of making so much, and doing so many different versions of the game, so we had to go with where we think the biggest audience will be for the game, and that’s where we are.
Not for lack of effort put in by the developers previously, it seems that any Wii U and PS Vita versions of Rivals has hung on their install base, on Most Wanted’s sales record, and also the demands of bringing the game to new platforms."
Meer over de game is te lezen in onze hands-on en preview.
|