Tijdens de Tokyo Game Show nam Hideo Kojima 'zijn' nieuwste Metal Gear Solid mee om aan het publiek te tonen. Ook na deze demonstratie was er nog wat over de game te vertellen.
In gesprek met Eurogamer geeft Kojima aan dat de Xbox 360 en PlayStation 3 versies op dertig frames per seconde zullen lopen, terwijl de Xbox One en PlayStation 4 versies op zestig frames per seconde draaien. Sowieso kunnen we visuele verbeteringen verwachten wanneer we het spel op de nieuwe generatie spelcomputers in huis halen.
Kojima benadrukt dat de Fox Engine gemaakt is voor meerdere platformen en meerdere generaties in het achterhoofd, waarover hij het volgende vertelt:
quote: “This game was originally developed for multiple platforms, multiple devices and multiple generations. Fox Engine was created with the current generation in mind. Maybe with other games that are being created exclusively for next-gen it might look a little behind.”
Qua gameplay hoeven we overigens geen veranderingen te verwachten, deze verschillen gaan juist op voor zaken als belichting en de resolutie.
In ander Metal Gear Solid 5 nieuws leren we dat een martelscene, zoals eerder kort voorbij gekomen in een trailer, niet speelbaar zal zijn. Kojima zou het te ver vinden gaan wanneer spelers deze scene zelf moeten spelen.
|