Gedurende de E3 maakten we dan eindelijk kennis met Super Smash Bros. te verschijnen op de Nintendo Wii U en Nintendo 3DS. Werd eerder al bekend dat er geen connectiviteit tussen deze twee versies bestaat, daar is er nog meer over de game te vertellen.
- De snelheid en de stijl van de gameplay ligt tussen die van Brawl voor de Nintendo Wii en Melee voor de GameCube in. De ontwikkelaar vergelijkt Melee door diens snelheid als de titel voor de veteranen, terwijl Brawl juist een meer casual, Wii Fit of Wii Play publiek aanspreekt.
- De gameplay mechaniek Tripping keert niet terug, simpelweg omdat er te veel kritiek was vanuit de community.
- De features van de GamePad zullen niet worden gebruikt, dit om de game zijn balans te laten behouden.
- Eerder werd al bekend dat er geen cross-play is tussen de Nintendo Wii U en Nintendo 3DS versies. Reden is dat ieder platform zijn unieke stages bevat, waardoor het simpelweg niet mogelijk is. De bewegingen, karakters en items zijn 'vrijwel vergelijkbaar'.
- Het spel kent een singleplayer campagne, maar deze zal niet te vergelijken zijn met de Subspace Emissary mode uit Brawl. Ze kiezen ditmaal voor een andere benadering, zonder nu al aan te geven wat deze zal zijn.
- Er zijn momenteel geen plannen om downloadable content voor de game uit te brengen. Ze willen een complete game afleveren, pas daarna kijken ze of er DLC aan zal worden toegevoegd.
- Filmpjes die in eerdere delen nog vrijgespeeld dienden te worden zijn nu al direct te bekijken. Te denken valt aan een filmpjes voor Wii Fit Trainer, The Villager en Mega Man.
[Upd.] Naast het bovenstaande nieuws hebben we ook nog eens zeventien screenshots waarin Wii Fit Trainer centraal staat:

















|