Tijdens de E3 kregen we een vernieuwde kennismaking met Ryse: Son of Rome, een titel van ontwikkelaar Crytek die nu als launchgame voor de Xbox One zal verschijnen. Het was echter niet de aankondiging die de gemoederen deed bezig houden.
Vorige week werd namelijk bekend dat de Quick-Time Events uit de game simpelweg overgeslagen konden worden. Zou een speler namelijk niets indrukken op deze momenten, dan zou het spel toch gewoon door lopen. Een opvallende keuze waarover de ontwikkelaar zei dat ze hiermee frustraties wilden beperken, maar naar nu blijkt ging dit vooral over de lagere moeilijkheidsgraden.
In een update op haar eerdere berichtgevingen laat Crytek weten dat gamers die de tijd leren om het spel te leren kennen deze daadwerkelijk kunnen masteren. Door je aanvallen goed te timen en op het juiste moment uit te voeren verdienen spelers health, goud en ervaringspunten, waarbij ze met laatstgenoemde weer nieuwe executies kunnen kopen die anders onbereikbaar blijven. Hoewel er in de E3 demo acht unieke executies te zien waren zullen er in de finale game ongeveer honderd zitten.
Gamers die het op het juiste moment een knop indrukken nog altijd niet als een uitdaging zien, zelfs niet wanneer dit zeer precies moet, kunnen altijd nog de hoogste moeilijkheidsgraad opstarten. Hierbij zul je niet langer een knop te zien krijgen die je in moet drukken, maar zul je aan de lichaamsbewegingen van hoofdrolspeler Marius af moeten lezen welke knop je in moet drukken. De ontwikkelaar laat hierover weten:
quote: "‘Ryse: Son of Rome’ was designed to be a visually breathtaking action-adventure experience, with a non-punitive combat system that’s approachable to more casual players and extremely rewarding to more skilled players. We look forward to showing more of the depth and breadth of the game in the months leading up to launch."
|