Watch Dog is één van de vele titels die dit najaar naar zowel de current- als de next-gen consoles komt. Grote vraag is natuurlijk voor welke versie je dan moet gaan en lead game designer Danny Belanger legt in een interview uit dat je bij de next-gen versie in ieder geval meer diepte krijgt aangeboden.
In een interview laat Belanger zich positief uit over de PlayStation 4 versie, zo noemt hij dit 'echte next-gen' omdat het een simulatie is waarvoor de huidige generatie spelcomputers de kracht niet voor heeft. Hij doelt hierbij onder andere op veranderende weersomstandigheden en zwevende blaadjes op een dynamische wind. Toch beperkt het zich niet alleen tot het weer, zo voegen ze ook diepte toe aan andere gebieden, denk aan de simulatie van mensen die rondlopen, het verkeer dat je ziet rijden, etc.
Ondanks zijn enthousiasme over de PlayStation 4 versie zullen ze de PlayStation 3 versie niet negeren:
quote: "We can talk about density. We can talk about the amount of animations it allows us to do. We can talk about making scenes look better because of the lighting we can do. But even then, we've developed systems that literally optimise current-gen as well. It wouldn't be fair to everyone if not."
|