Tot nu toe zijn er vrijwel geen negatieve geluiden naar voren gekomen over de PlayStation 4 onder de ontwikkelaars en Ubisoft zal zeker niet de eerste zijn om dit te doen, zo blijkt vandaag.
Ubisoft Montreal CEO Yannis Mallat noemt de PlayStation 4 zelfs een zeer aangename verrassing, waarbij hij voornamelijk doelt op de radicale verandering in de hardware strategie van Sony. Omdat de PlayStation 4 een zelfde structuur vasthoudt als een PC is de transitie veel minder complex dan voorheen. Om dit duidelijk te maken komt hij met het volgende verhaal:
quote: "I'll tell you an anecdote: When I was the producer on Prince of Persia: Sands of Time we managed to get our hands on a very good programmer who's still on the Assassin's Creed core team.
One day on his desk he had a black book all written in Japanese, and I was like, 'what is that?' It was the documentation support for coding for PS2. 'That's why I wanted to have Japanese lessons,' he said - to understand and make the most out of the machine."
Zijn PlayStation 2 ervaring was dus niet al te positief en bij de PlayStation 3 veranderde dit niet, zo vond hij de architectuur alleen maar complexer geworden. Nu zal hier eindelijk verandering in komen, waardoor ze titels als Watch Dogs en Assassin's Creed IV: Black Flag eerst op een high-end PC kunnen ontwikkelen en dit vervolgens over kunnen zetten naar de PlayStation 4.
|