Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Mei 2025 
(0) 
(5) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Charts Japan: Zwak debuut voor Dragon Quest X


Door Joni Philips op 11-08-2012 om 14:06
Bron: Gamekyo

Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde vandaag de verkoop-cijfers van 30 juli tot 5 augustus 2012.

Het was de week van Dragon Quest X, typisch goed voor enkele miljoenen. Zowel Dragon Quest VIII als Dragon Quest IX gingen in hun eerste week over 2 miljoen. De online versie Dragon Quest X doet het duidelijk minder, hoewel het beter gaat dan Final Fantasy XI dat 70.000 keer verkocht werd bij zijn release. Wachten de Japanners op de Wii U versie of is er minder interesse in deze versie? De toekomst wijst het uit. Tegelijk zal de winst waarschijnlijk wel hoger komen te liggen dan bij de vorige delen gezien de maandelijkse kosten, panikeren zal Square-Enix dus absoluut niet doen.
    1. Dragon Quest X - Wii – 367.148 - (NEW)
    2. New Super Mario Bros. 2 - 3DS – 213.547 – (621.050)
    3. Pokémon Black & White 2 - DS – 66.758 – (2.521.764)
    4. Brain Training 3DS - 3DS – 31.792 – (72.064)
    5. Just Dance Wii 2 - Wii – 29.602 – (89.723)
    6. Kirby's Dream Collection - Wii – 21.001 – (150.655)
    7. Persona 4 Arena - PS3 – 20.477 – (148.961)
    8. All Kamen Rider 2 - DS – 20.459 - (NEW)
    9. Digimon World Re:Digitize - PSP – 17.508 – (134.362)
    10. Wii Sports Resort (+ Wiimote Plus) – Wii – 15.706 – (1.012.372)
    11. Kobitodzukan - 3DS – 14.653 – (35.278)
    12. Taiko no Tatsujin 3D - 3DS – 14.321 – (131.794)
    13. Super Dangan-Ronpa 2 - PSP – 13.646 – (82.646)
    14. All Kamen Rider 2 - PSP – 12.928 – (NEW)
    15. Rune Factory 4 - 3DS – 11.467 – (118.439)
    16. Powerful Pro Baseball 2012 - PS3 – 11.292 – (94.980)
    17. Dragon Quest Monsters 3D - 3DS – 11.056 – (848.725)
    18. Nayuta no Kiseki - PSP – 10.998 – (85.858)
    19. Smile PreCure! - 3DS – 8.786 - (NEW)
    20. Mario Party 9 - Wii – 8.718 – (510.638)
Echt spectaculair deed Dragon Quest X het dus niet, maar het zorgde wel voor een boost van de Wii zelf. Die kon de 3DS, dankzij de launch van de 3DS XL eerder, echter niet bijbenen.
    1. Nintendo 3DS – 124.415 – 2.634.778 – (6.916.921)
    2. Nintendo Wii – 41.415 – 329.378 – (12.492.599)
    3. PlayStation 3 – 13.944 – 710.992 – (8.347.377)
    4. PlayStation Portable – 11.824 – 503.556 – (19.232.940)
    5. PlayStation Vita – 9.038 – 423.754 – (863.740)
    6. PlayStation 2 – 1.154 – 36.199 – (21.810.306)
    7. Nintendo DS – 1.042 – 51.730 – (32.860.216)
    8. Xbox 360 – 981 – 43.983 – (1.580.028)


14:37  Charts Amerika: NCAA Football 13 aan de leiding
13:59  Devil Summoner: Soul Hackers met trailer
 Reacties (13)
 Pagina: 1
GrimHeroAce op 11-08-2012 om 15:51 [Niv: 41 / Exp: 2028]
vindt het spel maar raar in elkaar gezet, vindt het het niet waard om het in bezit te hebben.. was nooit echt een fan van DQ

Mafusto op 11-08-2012 om 16:46 [Niv: 115 / Exp: 5756]
DQX heeft relatief goed verkocht aangezien het een MMO is ipv van een echte JRPG. Natuurlijk kan deze game nooit concureren met de andere DQ titels. De winst zal daarom ook uit de maandelijkse lidmaatschapbedragen worden gehaald.

Onna76 op 11-08-2012 om 17:32 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Goed zo laat het maar flink floppen, leer SE eens te kappen met alles uit te melken en geld uit te willen slaan. Vind FF Teatrhytm een briliant idee en super leuk spel maar dat is ook de enige in de afgelopen 6 jaar van wat ik van SE gezien heb.

asianck op 11-08-2012 om 17:41 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Laten we het vergelijken met FF XI, die andere MMO van SE: 70k in de launchweek en dit was de FF die bakken met geld binnen bracht voor SE. Zulke games hebben meer baat bij langdurige abonnees, dan eenmalige first day sales.

Man de 3DS verkoopt nog steeds als een trein. Goed om te zien.



AltairJack op 11-08-2012 om 18:21 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Na de geweldige FF 14 komt SE met een nieuwe MMO DQ X....

Slechte cijfers zoals verwacht, in japan lopen ze nog paar generaties achter, Online multiplayer is daar niet echt doorgebroken.

Hoop dat SE wijs wordt, en hun prioriteiten naar Eidos gaan verplaatsen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-08-2012 om 18:45 [Niv: 1183 / Exp: 59168]
Langs de andere kant, we hebben alleen de first-day sales van de PS2 versie van Final Fantasy XI en niet die van de PC versie. Daarom eerder gekozen voor de DQ vergelijking dan de MMO vergelijking, SE mag volgende maand komen zeggen dat de game op die maand meer opbracht dan DQ9 op dezelfde tijd

Gewijzigd door Joni Philips op 11-08-2012 om 18:46

Boogieboyz op 11-08-2012 om 19:45 [Niv: 303 / Exp: 15154]
"Online multiplayer is daar niet echt doorgebroken"

Niet praten over dingen waar je niks vanaf weet.

dantekloon op 11-08-2012 om 20:01 [Niv: 189 / Exp: 9429]
Ach SE is raar bezig, FFXI en XIV zijn ook slecht verkocht op zijn release, omdat ze online zijn.
online games zijn waardeloos(mijn mening), en dat vinden de Japanners blijkbaar ook.

GrimHeroAce op 11-08-2012 om 20:14 [Niv: 41 / Exp: 2028]
ik ben nu meer geïnteresseerd in die digimon game in deze lijst =p

asianck op 11-08-2012 om 22:29 [Niv: 380 / Exp: 19012]
@dantekloon
Toch raar dat FF XI een van de meest winstgevende FF titels van SE is geweest.

http://www.dualshockers.com/2012/06/24/final-fantasy-xi-crushes-the-franchises-profit-records/

Wat stom van ze om zo'n game uit te brengen!

dantekloon op 11-08-2012 om 22:54 [Niv: 189 / Exp: 9429]
tja, elke game waar je maandelijks voor moet betalen kan 10 jaar later veel opleveren.

AltairJack op 11-08-2012 om 23:17 [Niv: 55 / Exp: 2767]
FF 11 was een redelijk goede en populaire MMO, en niet alleen in japan maar ook in het westen. Maar of FF 14 uitbrengen wel zo stom was, waarschijnlijk wel. DQ is verder een console exclusive rpg,die ik ook niet echt zie aanslaan in het westen net als de ps3 versie van FF 14.

Boogieboyz op 12-08-2012 om 00:09 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Een andere reden is ook dat er daar veel meer (veelal gratis) mmo's zijn die, iig in mijn ogen, veel interessanter zijn dan DQ. Die er vaak ook beter/leuker uitzien e.d.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.