Gedurende de E3 van 2009 maakten we kennis met Milo & Kate, een project dat moest laten zien waartoe Kinect in staat was. Nu, drie jaar later, is het project geannuleerd en heeft geestelijk vader Peter Molyneux de ontwikkelstudio Lionhead verlaten.
De ontwikkelaar blikt in een interview terug op de periode en laat weten dat de industrie simpelweg niet klaar was voor een emotioneel project als Milo & Kate, wat dan ook de reden is dat de game nooit is uitgebracht.
quote: "Het probleem met Milo was niet de ambitie en het was ook niet de technologie. Ik denk niet dat de industrie klaar was voor een project dat zo'n emotionele binding kent. Het echte probleem met Milo was, en dit probleem is meermaals bij meetings aan bod gekomen, dat het op een plank komt te liggen naast computergames. Het was simpelweg een verkeerd ding ... een verkeerd concept voor waar de industrie momenteel staat."
Vele gamers vroegen zich al eerder af wat Milo & Kate precies was; betrof het een game of een simulatie? Molyneux geeft geen direct antwoord op de vraag, maar zegt wel dat het draaide om een connectie, een inspiratie.
|