Jason Schreier, één van de beste journalisten binnen de game-industrie, heeft in een nieuw artikel laten weten dat Naughty Dog hun medewerkers verplicht om overuren te maken, met het doel om een demo van hun nieuwste titel Intergalactic: The Heretic Prophet af te ronden.
Medewerkers overuren laten draaien is niet vreemd, alleen meestal is dit in de afrondende fase van de ontwikkeling, veelal om een beoogde releasedatum te halen. In het geval van Intergalactric: The Heretic Prophet is dit niet zo, de release laat namelijk nog lang op zich wachten en verschijnt mogelijk pas in 2027.
De creatie van een demo is overigens niet voor publieke doeleinden. Als gamers kunnen wij er dan ook niet mee aan de slag, in plaats daarvan maken ze deze vermoedelijk om aan Sony te presenteren zodat deze de huidige staat kunnen beoordelen.
Het overwerken zou eind oktober zijn begonnen en medewerkers moeten hierdoor acht uur extra werken in de week, hoewel ze niet gevraagd zou worden om meer dan zestig uur per week te werken. Hoewel de medewerkers eerder slechts drie dagen verplicht op kantoor moesten werken zou dit ook zijn aangepast en werd nu verwacht dat ze vijf dagen lang op kantoor zouden zijn.
De release zou momenteel vastgesteld zijn voor midden-2027, maar aangezien medewerkers nu al moeten crunchen om doelen te behalen geven ze tegenover Schreier aan zich zorgen te maken over de rest van de ontwikkeltijd. Wel zou de verplichting tot overuren sinds deze week zijn beëindigd en mogen de medewerkers weer volgens hun oude schema werken. Wanneer de studio terugkeert van de kerstvakantie zullen ze een nieuw schema bekendmaken, en het is de vraag over hier wederom overuren in verplicht worden.
Naughty Dog heeft niet gereageerd op het artikel van Jason Schreier.
|