Possession is een van de eerste aangekondigde next-gen games. De game wordt gemaakt door Blitz Games en wordt ontwikkeld voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de PC. Deze zou rond de tijd van de PS3 launch verschijnen, lente 2006 dus.
De Endorphin 2.5 animation software zal gebruikt worden om snellere, betere 3D characteranimaties toe te voegen aan de game. Dit zou positieve gevolgen hebben voor de ontwikkeltijd en de kwaliteit van de game. Het duurt maar enkele minuten meer om motion capture footage te laden en het is niet eens nodig om ze te verbeteren, hopelijk draait dat goed uit voor de game.
Het verhaal begint met het hoofdpersonage die ontdekt dat een Amerikaans bedrijf experimenten uitvoert op de lijken van dode soldaten. Als ex-soldaat vindt hij dit natuurlijk een schande en wil het bedrijf neerhalen. Hij wordt echter gevangen en in een monster dat The Enslaver noemt, veranderd.
Met de nieuwe krachten die hij heeft, kan hij uit het lab ontsnappen en begint met zijn wandeling naar het hoofdkwartier van het bedrijf dat aan de andere kant van de stad ligt. Daarvoor zal hij wel zijn krachten om de doden tot leven te wekken moeten gebruiken. Je zult hem echter nooit vuurwapens zien gebruiken, hij heeft er een afkeer van. Hij is echter geen pacifist meer zoals vroeger, hij wil alle inwoners van de stad bevrijden, dit doet hij door ze te doden en hen in zombies te veranderen.
|