Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Hands-On:

Rage


Door MaartenL op 26-08-2011 om 06:16
Bron: Gamed.nl

Op GamesCom kreeg Gamed een uurtje de tijd om de Playstation 3 versie van Rage aan de tand te voelen. Deze post-apocalyptische shooter van id Software is een potentiële topper waar hoge verwachtingen voor onstaan zijn dus het is logisch dat we even onze bevindingen met jullie meedelen.

De demo start vanaf het begin van de game en toont dat een grote asteroďde de aarde nadert terwijl dat de speler in cryo-stasis wordt geplaatst in een zogenaamde ark. Van het moment dat je wakker wordt in de cryo kamer kan je de verwoesting al bemerken: je bent namelijk de enige overlevende van jouw ark. Aangezien een stel lijken niet meteen het leukste gezelschap zijn, openen we de deur van de ark en worden we verblind door de zon. Na gewend te raken aan het licht kunnen we het vernietigde landschap van de aarde in al zijn 'glorie' bewonderen. Er blijft niets meer over buiten ruines en woestijn. We nemen een paar stapjes in het wasteland en meteen worden we aangevallen door twee inwoners van de nieuwe aarde. Twee geweerschoten later liggen de belagers echter in een plasje bloed en maken we kennis met onze reddende engel: Dan Haggar, de leider van een kleine settlement niet ver weg van de ark. Eens in veiligheid vraagt hij ons om de bandieten uit te roeien want als ze eenmaal beseffen wat Dan heeft gedaan, komen ze naar de settlement voor een dosis wraak. Bandieten uitroeien is nu eenmaal onze specialiteit dus bewapend met een pistool en een quad-motor gaan we richting vijand.

Tijdens de heenreis krijgen we de mogelijkheid om even gewend te raken aan de controls van het voertuig, hetgeen zich erg arcade-achtig laat besturen (inclusief een boost knop). Voor we het goed en wel doorhebben zijn we echter al aan de vijandelijke basis. Vol vertrouwen stappen we binnen en krijgen we te maken met de eerste vijand die we zelf mogen omleggen. Helaas is de rakker erg lenig want hij maakt gebruikt van plafonds of muren om uit ons mikveld te blijven. Uiteindelijk gaat hij toch neer en kunnen we hem looten voor wat extra kogels. We lopen verder de basis in en plots staat het beeld op zijn kop. In de meeste games is dat geen goed teken en hier dus ook niet: we zijn gevangen en worden opgehesen! Eens we terug wakker worden zien we alweer een lelijkerd maar ongewapend kunnen we niets beginnen en met een grijns steekt hij zijn zwaard in ons lijf. Lap. Dood? Nee toch niet. Dankzij het ark suit kunnen we onszelf reanimeren en mr. Ugly tegelijkertijd trakteren op een ongezonde dosis electriciteit. Dat viel hem vast tegen. We grijpen ons pistool en roeien de rest van het ongedierte uit voor we terugkeren naar Dan.


Dan is natuurlijk blij dat de missie voltooid werd en beloont ons met wat geld. Terwijl we weg waren hadden de bandieten echter aangevallen en zijn er een hoop supplies gestolen. Je kan vast al raden wie voor de nieuwe supplies mag gaan zorgen? Gelukkig krijgen we een iets interessantere deal: een eigen buggy! Snel springen we op onze geleende quad en racen we richting een nabijgelegen outpost van outriggers alwaar we te horen krijgen dat we supplies kunnen krijgen als we een vermist lid van hun groep terugvinden. Goed dan, veel keuze hebben we niet en onderweg naar de uitgang worden we nog eens gestopt door een lid dat vraagt om een radiotoren te repareren in hetzelfde gebied. Mochten we dat succesvol uitvoeren, dan krijgen we van hem een shotgun. Alweer een goede deal! We lopen de straat over en roeien de weinige bendeleden uit, die toch een stuk sterker waren dan de voorgaande gekken, en vinden het lijk van de vermiste outrigger. Jammer voor hem maar voor ons is het weer een stapje dichter bij een persoonlijke buggy. We lopen iets verder en schakelen de radiotoren aan en nemen een ritje met een kabelbaan richting ingang, handig! Niet alleen krijgen we een fantastische shotgun en de beloofde supplies, we leren een blueprint om verband te maken waarmee we ons kunnen genezen in drukke momenten, het reanimeren met de ark suit kan namelijk niet constant achter elkaar gebruikt worden.

We gaan terug met de voorraden en met een grijns op mijn gezicht omdat ik zonet een eigen buggy heb verdiend. Hoera! "The buggy is yours... if you can make it work. Talk to Darur." U zegt? Heb ik net een eigen buggy en nou werkt die niet eens? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een nieuwe quest aan te pas komt. Met tranen in de ogen verlaten we Dan en besluiten we onze depressie op te lossen met te shoppen. Niets is beter om terug te lachen dan een gloednieuwe Assault Rifle. Ondertussen zien we ook een vrouw staan met een wingstick die we al vaak in de trailers mochten aanschouwen. Als we er een praatje mee slaan krijgen we een uitdaging. Als we met de wingstick een aantal doelwitten kunnen neerhalen, krijgen we er vijf als geschenk en de mogelijkheid om er meer te kopen bij de handelaar. Als een waardige aboriginal smijten we het boomerang-achtige wapen in het rond en ziezo, maar liefst het dubbele van de benodigde score. Tijd voor een veldtest! We spreken met Durar die waakt over mijn buggy. Er zullen heel wat onderdelen gevonden moeten worden voordat we het wasteland onveilig kunnen maken op vier wielen. Geen probleem voor een doorgewinterde wingstick-werper dus. We gaan richting vijandelijke basis en testen meteen de wingstick. Met een simpele worp schakel je een vijand onmiddelijk uit en zelfs achter dekking zijn ze niet veilig. Met een welgemikte worp tegen de muur achter onze vijand kaatst de wingstick terug om de lafaard toch uit te schakelen. Komt de wingstick ook nog succesvol terug, dan verlies je er ook geen. Helaas is dat niet altijd het geval.


Na de hele basis nagenoeg uitgeroeid te hebben (jawel, uitroeien is favoriete bezigheid nr. 1) komen we oog in oog met een boss in een buggy. Jaloers dat we zijn op het werkend vehikel gaan we compleet los op de onverlaat. Terwijl hij met een gemonteerd machinegeweer jou onder vuur neemt, stormen er enkele standaard vijanden binnen. Met mijn shotgun maak ik snel werk hiervan en tijdens het herladen neem ik de boss onder vuur met mijn pistool met nieuwe ammunitie: fat-boy bullets. Deze zware kogels doen aanzienlijk wat schade en al snel moet de boss het onderspit delven. Dat zal hem leren om op te scheppen met een rijdende buggy! Met een nog bredere grijns dan voorheen stap ik terug richting garage waar ik dan toch uiteindelijk een klein ritje kan nemen in de buggy. Ik besluit nog snel een quest aan te nemen en krijg een sniper rifle om de bewakers van een poort uit te schakelen. Na één vijand vanaf een mooie afstand uitgeschakeld te hebben krijg ik een klopje op mijn schouder. Helaas, mijn tijd met Rage zit er op. Net nou ik die verdomde buggy eindelijk in handen had!

Zoals je kan merken heeft Rage een goede indruk op me nagelaten. Het spel speelt fijn weg en biedt voldoende mogelijkheden om interessant te blijven. Over de wereld, tja, daar kan ik nog niet veel over zeggen. Het begin was namelijk een beetje lineair en compact. Verwacht je dus niet aan een uitgestrekt landschap zoals Fallout dat biedt. Echter zal er wel genoeg exploratie en vrijheid aanwezig zijn. Technisch gezien ben ik echter minder enthousiast over de PS3-versie. Er is namelijk veel texture pop-in en in het algemeen zijn de texturen van vrij lage kwaliteit. Ook het gebrek aan anti-aliasing hielp het geheel niet echt. De ontwikkelaars hebben nog maar beperkte tijd om deze problemen op te lossen. De PC versie, die links van me aan het draaien was, zag er dan weer zeer gelikt uit. De Xbox360 versie heb ik helaas niet kunnen aanschouwen. In ieder geval zit het met de gameplay alvast goed en laat dat nou net het belangrijkste zijn. Hoe de game het uiteindelijk zal doen, zullen we te weten komen in oktober. Nog eventjes geduld voordat ook jij je persoonlijke buggy hebt.


06:17  Locust jagen in Gears of War 3
06:16  PSOne - Deel 67
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (213.119.17.xxx) op 26-08-2011 om 09:29
Ik zal dus maar de 360 versie kopen, ook al wou ik de ps3 versie, ik haat multiplatform ontwikkelen

Gast (62.131.51.xxx) op 26-08-2011 om 17:10
360 versie day 1 buy!

Gast (81.243.48.xxx) op 26-08-2011 om 22:18
ik koop de Commodore 64 versie . De Atari 2600 versie gaat zwaar sucken !

Robert op 26-08-2011 om 22:51 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Het is een shooter en hij is gemaakt door Id = PC versie.

Gast (199.167.132.xxx) op 27-08-2011 om 21:26
PS3 versie is zoals gewoonlijk weer de matigste versie. What else is new.

MaartenL (Redacteur) op 28-08-2011 om 11:47 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ze hebben nog een maandje of 2 om alle problemen op te lossen. Een beetje de streaming optimaliseren en AA forceren en dan komt het alsnog helemaal goed met de PS3 versie.

De X360 versie werd niet gespeeld en stond enkel op het hoofdmenu te draaien, anders had ik die ook kunnen vermelden.

In ieder geval kan je gerust zijn dat de gameplay erg leuk is. In dat geval kan je een iets zwakkere technische kant er gemakkelijk bij nemen.

Maar inderdaad, wil je de volle kracht van id5 engine zien, dan moet je al opteren voor de PC versie.

Gast (199.167.132.xxx) op 28-08-2011 om 17:24
JC zei het al in zijn keynote. De PS3 heeft gewoon veel problemen door zijn crappy architecture.

Gast (145.222.110.xxx) op 30-08-2011 om 14:27
PC versie besteld. can't wait. :P

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Rage
Type:
Game
Releasedatum:
07-10-2011
Ontwikkelaar:
id Software
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media