Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Hideo was origineel niet van plan om deze game te maken maar in Europa waren er veel mensen die om dit soort vervolg vroegen. Daarom besloot hij toch maar zijn tijd te spenderen aan het project. De camera in MGS3 was al verouderd omdat hij de camera in de hele trilogie hetzelfde wou houden maar met MGS4 schakelt hij over naar een echte 3D camera. Kojima wordt echter nogal snel 3D ziek dus wil hij met Subsistence experimenteren om een goede 3D camera te vinden.
Ook voor het online gedeelte was dit het perfecte moment om hun kans te wagen. Die ervaring zal wel anders zijn dan de offline mode als je niet als Snake moet spelen. Je wordt namelijk voor het eerst in de huid van de slechterik geplaatst in MGS. Het is ook mogelijk dat Snake zich dan in een kartonnen doos verbergt zoals je zelf ooit deed in de offline mode en dan krijg je schrik omdat je dat van ver niet kan zien en als je dichtbij komt, hij plotseling kan aanvallen.
Er zullen vijf modes zijn die elk speelbaar zijn voor acht personen, dit zijn Sneaking Missions, Capture Missions, Rescue Missions, Deathmatches en Team Deathmatches. De twee laatste klinken natuurlijk bekend in de horen maar de andere zijn wat vernieuwender. Bij Sneaking Missions zal één iemand waarschijnlijk voorbij zeven terroristeren moeten sluipen, Capture Missions laat dan waarschijnlijk terroristen achter Snake aanzitten en Rescue Missions werkt met gijzelaars zoals in Rainbow Six.















|