Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

[E3] Rage 2 sequel mogelijk, niet voor WiiU


Door Rene Groen op 09-06-2011 om 14:42
Bron: Eurogamer

Hoewel Rage nog niet eens op de markt is, daarvoor moeten we nog wat maandjes geduld hebben, gaat de ontwikkelaar nu al in op een sequel.

Id Software geeft aan dat Rage 2 er vrijwel zeker van komen, echter sluiten ze tegelijkertijd een release op de WiiU uit. Creative Director Tim Willits geeft aan dat de Nintendo markt erg lastig is om in binnen te geraken, ondanks dat hij hoopt dat dit met Nintendo's nieuwste console zal veranderen.

Rage verschijnt in september op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.


14:49  [E3] Ubisoft: 'WiiU zonder friend codes'
14:18  [E3] Video-Interview Uncharted 3
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (62.193.225.xxx) op 09-06-2011 om 14:49
Nintendo heeft eigenlijk al geen Core succes meer gehad sinds de n64, dus dat wordt goed hun best doen, het beste zou natuurlijk zijn als ze casuals converten tot core.

Dit klinkt eigenlijk weer een beetje net als NGC tijdperk, NGC kon alle PS2 en Xbox titels ook wel draaien maar vaak kwam er geen NGC versie vanwege de beperkte markt.
Maar hoop, dat er nu wel een markt voor er.

Games als GTA op DS gingen ookal grandioos af. En GTA is al een uber grote core naam.

Cain op 09-06-2011 om 15:54 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Dat ligt gewoon aan het feit dat de gamers die bijvoorbeeld GTA 4 speelden niet zaten te wachten op een top down GTA. De PSP versie kende nog minder succes dan de DS versie. En daar zitten enkel core gamers op toch?

Developers zijn een beetje hypocriet. Ze zijn niet bereid om echte games naar Nintendo consoles te brengen, enkel domme spin-offs waar niemand op zit te wachten. Die verkopen vervolgens voor geen meter en dan komt dat omdat er geen core gamers een Nintendo console kopen...

Als we dan kijken naar Resi 4 Wii en Monster Hunter 3 dan zien we dat die games weldegelijk goed verkopen. Als de dev's nu eerst in plaats van domme onrail shooters of party games eens proberen echte games uit te brengen dan mogen ze daarna oordelen.

Gast (94.212.135.xxx) op 09-06-2011 om 16:39
Ik ben bang dat een hele hoop gamers sinds de Wii zijn overgestapt naar een andere console.

Nintendo heeft die gamers namelijk aardig in de kou laten staan met de Wii.
Ze hebben misschien een hele hoop casuals aangetrokken maar de vraag is of die eigenlijk wel extra games kopen. Waarschijnlijk zijn de meesten nu al weer aan het farm villen.

Gast (62.193.225.xxx) op 09-06-2011 om 16:42
@Cain
Op de DS had je geen 3d GTA's en dat zou die ook niet kunnen draaien, voor de DS was CW juist een hele goede spel. Op de PSP had je al superieure delen GTA delen, vanwege de betere hardware, dus een DS poort valt natuurlijk niet in smaak.

Wat wou je dan GTA IV in HD en 3D spelen op de ds? GTA CW was een Triple A core titel voor de DS, met gelimiteerde hardware die je hebt hebben ze iets moois gemaakt met goed gebruik van touchscreen.

Dan komen we bij het volgende punt, als niemand zit te wachten voor een GTA op DS waarom wel op een GTA op de WII.. of een mindere bekende core game.

MH en RE(beiden Lastgen en Handheld ports) verkopen zijn ook redelijk mager voor een console waar er nauwelijks concurrentie is van andere core games. En je kan natuurlijk ook niet verwachten dat de niet zo krachtige WII 360 Games ging draaien.


konnichiwa op 09-06-2011 om 16:52 [Niv: 153 / Exp: 7652]
@Cain: Flauwe reactie hoor, nu probeer je natuurlijk iets slim te zeggen en mensen om de tuin te leiden. Maar de meeste zullen wel weten dat GTA China town wars een half jaar vroeger op DS uitkwam dan de PSP versie en dat natuurlijk heeft geleid tot minder sales...dat normaal is in de 99% van de gevallen.

Developpers waren niet bereid om echte games uit te brengen? Het eerste jaar hadden ze er best wel wat moeite ingestoken maar als games zoals Red steel, ssx blur etc moeten onderdoen qua verkopen aan Rayman raving rabbids dan weet je genoeg.

1) Developpers moesten eerst al proberen hun games speelbaar te maken met motion controls iets wat zelf Nintendo niet altijd goed in slaagde (remember de rush naar de stores van gamers om een gamecube controller te kopen voor Brawl)

2) Gamers wouden niet met die motion controls spelen wat tot zwakke verkpopen leidde in de meeste gevallen daaroom ook dat Nintendo Monster Hunter 3 bundelde met de classic controller.

Gast (195.240.188.xxx) op 09-06-2011 om 22:34
Ik vind het jammer dat ze bij voorbaat al een on-par Nintendo platform weigeren vanwege diens vorige console terwijl Nintendo zo goed zijn best doet om gelijkwaardig te worden aan MS plus wat eigen features. Ik denk dat ze als het eenmaal gereleased is nog wel terugkomen op hun woorden want het is immers toch extra inkomsten dat je misloopt als multiplatform ontwikkelaar.

Cain op 09-06-2011 om 22:52 [Niv: 147 / Exp: 7344]
"Maar de meeste zullen wel weten dat GTA China town wars een half jaar vroeger op DS uitkwam dan de PSP versie en dat natuurlijk heeft geleid tot minder sales...dat normaal is in de 99% van de gevallen."

Dat is mijn punt helemaal niet.

"Developpers waren niet bereid om echte games uit te brengen? Het eerste jaar hadden ze er best wel wat moeite ingestoken maar als games zoals Red steel, ssx blur etc moeten onderdoen qua verkopen aan Rayman raving rabbids dan weet je genoeg."

Red Steel en SSX Blur noem ik ook geen topgames... Resident Evil 4 Wii was dat wel en verkocht ook meer dan de GC versie. Monster Hunter 3 is de best verkochte Monster Hunter op een console tot nu toe. Ik kan dat moeilijk een flop noemen.
Ter vergelijking, Monster hunter 2 op de PS2 verkocht slechts 600.000 keer in Japan. En dat op een userbase van zo'n 23 miljoen...

Dan doet Monster Hunter 3 het met meer dan een miljoen niet slecht op een user base van 11 miljoen.

Laat ik het anders zeggen, waarom waren 3rd party dev's ten tijden van de N64 en GC wel in staat om games van hetzelfde kaliber als Nintendo te maken en met de Wii niet? Was het dat Nintendo ineens zoveel meer hun best ging doen of was het omdat de 3rd party dev's ineens zoveel minder hun best gingen doen?..

Gewijzigd door Cain op 09-06-2011 om 22:56

konnichiwa op 09-06-2011 om 23:21 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Wat is jouw punt dan met ' De PSP versie kende nog minder succes dan de DS versie. En daar zitten enkel core gamers op toch'


Red steel en Ssx blur zijn mss geen topgames maar moeten zeker niet onderdoen qua kwaliteit met Rayman rabbids. Res 4 werd geadverteerd als de beste game voor Wii die je kon spelen met de Wii remote controllers en welk spel neem je dan als je een Wii komt?


Monster Hunter Wii's succes op Wii tegover de PS2 versie kotm door:

1) Het was nog geen grote franchise op de PS2

2) De online gebeuren was niet zo geweldig op PS2 en daar ligt net de succes van de PSP versies.

3) De games was ook gebundeld met de Wii en veel namen natuurlijk die bundel als ze een Wii kochten.

4) De weinig aantal grote exclusives zorgde ervoor dat meer mensen MH 3 haalde.

Gast (77.250.192.xxx) op 09-06-2011 om 23:47
tja als je niet probeerd dan zal je nooit success krijgen, en hoeveel moeite kost het om een evt 360 en ps3 game te poorten. De makers van darksiders 2 hebben de game in 4 maanden werkend gekregen op de wiiu.


Gast (62.193.225.xxx) op 10-06-2011 om 00:48
MH is super populair in Japan, en Resident Evil heeft ook grote naamsbekendheid ondere andere door de vele games en films... en had altijd al succes op Nintendo Platoforms. Mario en Pokemon's verkopen ook vanwege hun grote naamsbekendheid op Nintendo en niet per se vanwege de kwaliteit.

Rage of Id Software doet vaak geen belletje rinkelen bij de doorsnee gamer, zelfs op PS3 en 360 zouden de doorsnee Fifa, NFS, Cod en GTA spelers Rage waarschijnlijk niet kennen en waarschijnlijk ook niet kopen wat de publiek al gelimiteerd maakt. Natuurlijk is er dan twijfel om zo'n spel te brengen naar een Console van een merk met een Casual en Kiddy Imago.

Als je een mainstream titel als FIFA en NFS maakt zoals EA kun je die risico's eerder nemen. Met minder bekende titels als Rage wordt het dus automatisch moeilijker.

Je hebt het wel over domme onrail shooters en party games, maar gezien de controller, verleden en imago van de console en merk passen zulke games perfect op zo'n platorm.


Nintendo komt nu ook met een nieuwe Tablet achtige controller, en games als Rage zijn niet met de nieuwe controller in mind gemaakt, wat ook weer de vraag wekt of de game erop past. Aangezien de controller een van de grote features is op de console.

Perfecte voorbeeld Kinect, omdat Kinect op 360 is, zien we ook niet elke 360 game overgezet worden naar Kinect, omdat het simpelweg niet altijd passend is met nieuwe soort controllers zoals Kinect, WIImote, Move, of WII U controller.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Rage
Type:
Game
Releasedatum:
07-10-2011
Ontwikkelaar:
id Software
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media