Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Hands-On:

Dead Island


Door Joni Philips op 16-05-2011 om 09:19
Bron: Gamed

Het zal je maar overkomen. Op een rustige vakantie duiken er plots zombies op die de halve bevolking van je vakantie-oord in zombies veranderen en van plan zijn dat ook te doen met de rest van de bevolking. Vrezend voor je leven moet je nu terugslaan.

Mij overkwam het bijna vorige week donderdag, hoewel de zombies in dit geval acteurs waren die ingehuurd werden door uitgever Deep Silver en hun plaatselijke PR bedrijven. In plaats van een traditioneel persevenement in een saai zaaltje verkoos Deep Silver de tropische Antwerpse Club Cabane waar we ons meteen op een miniatuur Dead Island voelden. Het was op deze plek dat we de Benelux première van deze PC, PlayStation 3 en Xbox 360 game kregen, waarbij Deep Silver producer Thorsten Flügel en brand manager Peter Brolly meebracht om de game te demonstreren. Beide heren startten met een korte voorstelling van hun game en toonden daarna twee levels van de game, namelijk The City en The Resort. Later kregen we dan zelf de kans om de titel te spelen en eens te kijken of hij zo goed wordt als zijn eerste trailer beloofde.

Beginnen deden we dus met de presentatie en die was zeer handig om alle feiten nog eens op een rijtje te zetten: de speler kan kiezen uit vier personages met elk hun eigen sterke punten - zo konden wij spelen met een Aziatische die extreem goed om kon gaan met zwaarden en messen - en daarmee dient hij te overleven op een groot eiland met zombies. Ontwikkelaar Techland heeft hierbij gekozen om een openworld zombie-slasher Action RPG te ontwikkelen in plaats van een traditionele horrorgame. Het zorgt ervoor dat Dead Island meer 'Oblivion' dan 'Resident Evil' is. In deze open wereld kun je rondlopen en praten met andere overlevenden om missies te beginnen. In tegenstelling tot andere games kun je hier meerdere missies tegelijk starten; via een menu bepaal je welke je wil voltooien en je kan er naar toe gaan zoals je zelf wil.


Een typische singleplayer-ervaring dus, maar Techland maakt ook ruimte voor een uitgebreide coöperatieve multiplayer. Tot nu toe toonde men alleen maar de singleplayer, maar Thorsten Flügel wilde wel praten over de multiplayer. Hij verklapte dat jij en je vrienden op elk moment samen kunnen beginnen spelen. Jij zal je vriend dan zien in jouw spel en omgekeerd, waarbij je dan samen of onafhankelijk aan de slag kunt gaan. Zo is het mogelijk om apart missies te voltooien of om samen te gaan werken aan één missie. Je hoeft dus niet bij elkaar blijven. Als er iets misloopt en de connectie valt weg, ga je gewoon verder zonder elkaar. Je spelervaring wordt dus niet verstoord door het wegvallen van je vriend. Op dat moment hadden we genoeg gehoord, het was tijd om zelf aan de slag te gaan met het spel en eens volop te genieten van het tropische paradijs.

Dat genieten mag je letterlijk nemen; het duurt nog even eer de game verschijnt maar hij zag er met momenten al adembenemend uit. Dankzij het feit dat de game volledig uit de first person mode wordt gespeeld, kun je ook rustig staren naar de omgevingen van de rand van het eiland of van één van de bergen. Buiten de omgevingen zien ook de vijanden en de personages er goed uit, hoewel het geheel nog niet perfect was. Hier en daar waren de animaties nog wat stijf; en kon een tikkeltje meer anti-aliasing zeker geen kwaad; maar over het algemeen liet Dead Island een goede indruk na. De framerate was ook vlot en zelfs bij drukke momenten bleef de framerate vlot. Op het evenement werd enkel de Xbox 360 versie getoond, maar volgens de developers zit het ook met de PC en PS3 versie goed.

Eens het genieten voorbij was, kon het spelen beginnen. We begonnen in The Resort waar de speler in een veilige locatie zit en de missie krijgt om een antenne-onderdeel op te halen op een andere veilige locatie. Onderweg doken er echter de nodige zombies op en kon ik zien hoe goed de Aziatische Xian Mei overweg kan met messen. Van dichtbij kun je een vijand snel in de stukken snijden, maar het was veiliger om een mes te werpen. Zo kon ik een vijand aanvallen zonder zelf in de problemen te komen. Daarna moest ik dit natuurlijk weer oprapen, maar dat was een kleine moeite. Onderweg vond ik ook een wagen zodat ik naar de bestemming kon rijden. Een geluk want onderweg liepen er veel vijanden rond en anders had ik wel eens kunnen sterven.


Gemakkelijk is Dead Island namelijk niet. Dankzij een goede radar beweeg je moeiteloos door de wereld waardoor je niet zal verdwalen, maar de zombies daarentegen zorgen voor vele problemen. Door je stamina-meter ben je beperkt en zul je regelmatig moeten terugtrekken om even op adem te komen, wat geen probleem is voor je zombie-tegenstanders. Je zal ook rekening moeten houden met de kwaliteit van je wapens, welke snel achteruitgaat. Hier en daar staan werkbanken om je wapens beter te maken, wat gelukkig redelijk vlot gaat. Het zal nodig zijn want de moeilijkheid ligt in de vijanden. In de demo die we konden spelen, hadden we veel meer wapens en geld dan we zullen hebben in het spel op dit punt. Desondanks konden we niet door de game vliegen, de vijanden werkten goed samen en wisten me redelijk goed te besluipen.

Daarnaast bevat de game ook enkele geavanceerde zombies, zoals Infected die sneller zijn dan normale zombies. Zij zijn een echter lachtertje in vergelijking met de eerste vijand die we ontmoeten in The Resort. Daar kwam ik namelijk een grote zombie tegen die vastzat in een psychiaters-harnas. Dit hield hem echter niet tegen, langs voor aanvallen leverde hem geen schade op en hij schopte me zelfs gemakkelijk op de grond op deze manier. Iedereen stierf dan ook enkele keren in deze fase, inclusief Peter Brolly die aan Thorsten Flügel wilde bewijzen dat hij dit stuk wel kon halen zonder te sterven. Nochtans hadden we genoeg mogelijkheden om hem te verslaan. Zo konden we hem tegen een muur laten lopen en langs achter aanvallen, een olievat latten ontploffen of hem gewoon in het vuur laten lopen. Hierdoor veranderde hij een in vuurbal, maar verloor hij wel gezondheid.

Ondanks de problemen die ik had met deze vijand, heb ik me echter volop geamuseerd met deze zombie-slasher Action-RPG, met name met het zombie-slasher Action gedeelte. Het RPG gedeelte heb ik minder kunnen testen. Ze toonden ons wel de Skill Tree waarmee je je personage kunt verbeteren, en het wapen-upgrade systeem dat je nieuwe wapens laat maken; maar dit soort features vragen iets meer aandacht dan een korte speelsessie. Je moet nu eenmaal toch enkele uren met een game kunnen spelen om te zien welke impact deze hebben. Dat buiten beschouwing gelaten brengt deze eerste aanraking met Dead Island vooral goed nieuws. Het lijkt erop dat Deep Silver en Techland goud in handen hebben. Het is een kwestie van enkele kleine zaken te verbeteren en de game zou wel eens de verrassing van 2011 kunnen zijn. Ik geloof er alvast in.


13:25  CoD: Modern Warfare 3 met datum?
07:57  Wipeout In The Zone met screenshots
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Ivaniox op 16-05-2011 om 09:29 [Niv: 9 / Exp: 446]
Resident evil copycat.... Zijn precise beelden uit resident evil 5 met een tropisch achtergrond...

Zaphod Breeblebox op 16-05-2011 om 10:03 [Niv: 19 / Exp: 951]
klinkt een beetje als RE meets FC2

Weslii op 16-05-2011 om 10:11 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Het klinkt interessant. Vooral het open wereld rpg gedeelte.

Lijkt me ontzettend gaaf. Maar leuke ideeen is 1, om het compleet te maken hebben we nog een goede uitwerking nodig.

Nickdhnick op 16-05-2011 om 10:40 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Voor het eerst dat een multiplayer mij echt aan spreekt. Het concept hebben wel al 100 keer gezien. Denk wel dat deze in mijn collectie komt.

GekooktEi op 16-05-2011 om 11:08 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Dat was inderdaad wel een hele spannende geheime game, Joni!

Gast (195.240.188.xxx) op 16-05-2011 om 11:15
Ik ga het zeker proberen als hij uitkomt. Klinkt toch wel interessant.

Remco1988 op 16-05-2011 om 12:22 [Niv: 48 / Exp: 2416]
In eerste instantie dacht ik dat het iets in de trand werd van left 4 dead. maar nu ik het zo lees, valt dat wel mee..

Ben benieuwd. Ik ga hem zeker kopen...

Gast (212.159.206.xxx) op 16-05-2011 om 12:35
is dit spel alleen 2p co-op of ook 4p co-op

Jonezy op 16-05-2011 om 13:29 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Geweldig. Door de eerste trailers in 2006 ofzo werd ik al heel blij. Die nieuwe trailer nog meer. En dit is gewoon heel erg goed zoals ik het lees. Origineel en precies hoe ik het wil

RoaringMdog op 16-05-2011 om 15:03 [Niv: 62 / Exp: 3079]
Ik zit ook al echt een paar jaar op deze game te wachten , ik kan echt niet meer wachten totday deze uitkomt. Het word weer eens tijd voor een goede zombie game

Btw , joni. Check de Dead Island facebook , ze hebben nieuwere screenshots van de game ^^

Gewijzigd door RoaringMdog op 16-05-2011 om 16:55

SgtJager96 op 16-05-2011 om 15:12 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik kan niet meer wachten dit klinkt als de perfecte game voor mij ik ga hem zeker weten kopen!

Gast (84.107.97.xxx) op 16-05-2011 om 15:17
Deze ga ik sowieso halen als het eindproduct ook zo vet is tegen de tijd dat ie uitkomt. Perfecte game voor mij.

Roderick op 17-05-2011 om 17:51 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Mooi artikel. K ben wel enthousiast

Gast (94.208.123.xxx) op 17-05-2011 om 23:22
Effe testen..... Kopen!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dead Island
Type:
Game
Releasedatum:
09-09-2011
Ontwikkelaar:
Techland
Uitgever:
Deep Silver
Media:








Meer media