Rockstar wil met L.A. Noire een grote game realiseren die zich afspeelt in het Los Angeles van 1947, vandaag leren we hoe groot de game precies is.
Daar waar de titel op de PlayStation 3 een single-layer op de Blu-Ray in beslag neemt, hetgeen staat voor 25 Gigabyte, neemt deze bij de Xbox 360 drie discs in beslag. Dit flinke aantal is volgens de ontwikkelaar toe te schrijven aan de grootte van de wereld en diens details, de lengte van de opdrachten die je moet voltooien en de MotionScan technologie om meer dan vierhonderd acteurs in de game te brengen.
Ondanks de drie discs kunnen we volgens Rockstar niet stellen dat de game simpelweg drie keer zo groot is als bijvoorbeeld Grand Theft Auto IV, welke wel op één disc paste. Tegelijkertijd wil de ontwikkelaar de flow van de game niet onderbreken, om deze reden hoeven we slechts twee maal de disc te verwisselen op momenten tussen opdrachten in, waardoor dit niet stoort.
Met dit grote aantal aan data lijken ze al hun ideeën gerealiseerd te hebben, maar niets is minder waar. Er waren zelfs zoveel opdrachten bedacht dat deze niet allen in de game gebruikt konden worden. Het gaat hierbij om casussen die we tevens als stand-alone kunnen zien en om deze reden op een later tijdstip als downloadable content aangeboden kan worden.
|