Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Helldivers II
Preview:

The Witcher 2


Door MaartenL op 01-05-2011 om 08:40
Bron: Gamed.nl

De Poolse ontwikkelstudio CD Projekt klinkt niet erg bekend in de oren. Toch konden ze op een fantastische manier debuteren met The Witcher, een RPG gebaseerd op de boeken van Andrzej Sapkowski met in de hoofdrol Geralt of Rivia. Niet alleen was het spel enorm goed, ook de weergave van een donkere fantasie-wereld met politieke spanningen kon veel spelers bekoren. Binnenkort ligt het langverwachte vervolg in de rekken maar wat kunnen we verwachten van The Witcher 2: Assassins of Kings?

Verhaalsgewijs volgt de game zijn voorganger op maar over het verhaal zelf ga ik niets zeggen want dit is nu eenmaal een sterk punt in beide games. In ieder geval nemen we de draad weer op met Geralt of Rivia, een man die sinds zijn jeugd getraind en genetisch gemanipuleerd werd met speciale drankjes om een witcher te worden. Witchers nemen contracten aan om de meer onnatuurlijke bewoners uit de omgeving een kopje kleiner te maken. Vergeet de Ghostbusters, een witcher moet je hebben! Je zou denken dat ze door het vervullen van verscheidene contracten toch geapprecieerd werden door de bevolking maar in de wereld waar de game zich in afspeelt zijn alle niet-mensen zoals dwergen, elven en dus ook witchers de paria's. Er is dan ook grote onrust tussen de verschillende rassen en de speler zal net zoals in deel 1 weer voor keuzes staan die een factie zal plezieren of helemaal niet zal aanstaan. CD Projekt gaat echter nog verder dan de invloeden uit het origineel.

Simpele gesprekken kunnen namelijk een zware indruk nalaten op karakters in het spel waardoor het verloop van de hoofdquest en zelfs de zijquests helemaal veranderen door toedoen van bepaalde personages. Een gebrek aan quests zal er niet zijn en de verschillende manieren waarop deze voltooid kunnen worden, spreken nu al aan om de game eens te herspelen op een andere manier. Ook aan de hoofdquest werd aardig gesleuteld en in tegenstelling tot drie eindes zal het spel evolueren naar een zestien-tal eindes. Het aantal speeluren dat er uit de game gehaald zal kunnen worden zal vast en zeker niet teleurstellen. In alle opzichten werd de game uitgebreid en een groot hekelpunt uit deel 1, namelijk het gebrek aan verschillende uitrusting, werd ook enorm opgeblazen zodat je niet steeds tegen dezelfde kleding moet aankijken.


Op het gebied van gameplay werd niet gesleuteld maar eerder geschrapt. Het melodische klik-festijn uit deel 1 belande onherroepelijk in de vuilbak en maakt plaats voor een actiever systeem. Geralt zal niet meer beschikken over zijn drie stijlen (fast, strong en group) maar kan beslissen tussen een snelle of een harde slag, afhankelijk van de situatie. Ook kan de speler aanvallen blokkeren en met de nodige vaardigheden een verschroeiende tegenaanval inzetten. Wat wel in de game terugkeert, zijn de twee zwaarden: een stalen zwaard en een zilveren. Het stalen zwaard zal gebruikt worden tegen menselijke tegenstanders terwijl het zilveren zwaard effectiever is tegen onnatuurlijke tegenstanders zoals ghouls of wyverns. De bekende magische tekens keren ook weer terug maar hebben een aardige upgrade gekregen. Op hogere levels zullen de tekens krachtiger worden en bijkomende effecten krijgen. Zo zal het schild bijvoorbeeld schade absorberen en weerkaatsen naar de aanvaller.

Een witcher zou een witcher niet zijn als hij naast zijn zwaarden en magie geen potions had en ook deze vervullen deze keer een prominentere rol. Er is keuze uit versterkende of genezende drankjes of eentje die je in het duister laat zien en zelfs vijanden door de muren heen kan detecteren. Handig voor de nieuwe stealth aanpak die in de game is verwerkt. Verder kan je ook bommen creeëren of speciale oliën om je zwaard in te dippen. Zo kan je bijvoorbeeld eerst tegenstanders een val zetten met magie, vervolgens een bom in de groep gooien die ontvlambare mist maakt en vervolgens alles in lichterlaaie zetten met vuurmagie. Keuze genoeg om elke situatie op te lossen naar wens dus. Het aangepaste combat-systeem zorgde eveneens voor een nieuw lijst met vaardigheden om je punten in te verdelen: algemeen, magie, zwaardkunsten en het brouwen van drankjes.


Om de indrukwekkende wereld van The Witcher 2 weer te geven heeft CD Projekt de Aurora engine afgeschreven en vervangen met een nieuwe engine waar de ontwikkelaar vier jaar aan heeft gewerkt. Het resultaat mag gezien worden! Knappe omgevingen met massa's details, kleurrijke en onheilspellende belichtingstechnieken en vooral: minder laadtijden. De wereld zal immers maar enkele keren een laadscherm voor je neus leggen en de speler is dus vrij om volledig te genieten van de spelwereld zonder interruptie. De screenshots liegen er niet om. Deze game zal vast en zeker een plezier voor het oog worden en zal dit bereiken zonder té belachelijke systeemeisen te stellen. Goed nieuws dus voor spelers die niet meteen beschikken over een krachtige game-PC.

Als CD Projekt alles goed uitwerkt en de game nagenoeg bugvrij kan maken dan staat er ons in mei een onvergetelijk avontuur voor de boeg. Een interessant, beďnvloedbaar verhaal, veel mogelijkheden en uitbreidingen in een saus van knappe graphics en sfeer? Laat maar komen! Helaas moeten we nog enkele weken geduld uitoefenen vooraleer we deze potentiële topper onder handen kunnen nemen. The Witcher 2: Assassins of Kings zal vanaf 17 mei beschikbaar zijn voor de PC. Een mogelijke consoleversie op een latere tijd is eveneens niet uitgesloten maar ook niet officiëel bevestigd.


10:03  Culture Club voor Rock Band 3
08:40  Mysterieuze trailer voor Hunted
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Robert op 01-05-2011 om 09:16 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Goed dat ze het combat systeem op de schop hebben gegooid.

Angel666 op 01-05-2011 om 13:29 [Niv: 59 / Exp: 2969]
echt jammer dat ie niet voor de consolse uit komt. lijkt me echt een geweldige game

MaartenL (Redacteur) op 01-05-2011 om 15:35 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik zou de hoop nog niet verliezen. Het controlesysteem dat de game gebruikt kan immers vlot overgeschakeld worden naar een controller-schema.

Gast (77.166.1.xxx) op 01-05-2011 om 22:05
Dit is nou weer een game die de volle 60 euro waard is!:)

Gast (94.212.135.xxx) op 02-05-2011 om 00:00
Gewoon paar weekjes vakantiewerk doen en je kunt je een master PC kopen. Hoef je ook niet te wachten op een console.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Witcher 2: Assassins of Kings
Type:
Game
Releasedatum:
17-04-2012
Ontwikkelaar:
CD Projekt Red Studio
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media