Activision wordt regelmatig verweten een gierige en luie ontwikkelaar en uitgever te zijn die alleen maar naar de centjes kijkt. Activision is het hier zelf echter niet mee eens.
Op de BMO Digital Entertainment Conference vertelt Thomas Tippl dat men bij Activison constant bezig is met zichzelf vebeteren. Ze kijken wat diverse grote en kleine studio's goed doen en passen die kennis toe. Ook kijken ze sinds kort in Aziatische landen wat daar gestationeerde ontwikkelaars het beste kunnen.
Tippl geeft verder aan dat ze ondanks het feit dat Activision Blizzard de marktleider is, geen ego-probleem hebben gekregen. Hij zegt zelfs dat hij niet zeker weet of Activision Blizzard op alle fronten wel de beste uitgever in de game-industrie is.
quote: "While we are today, we believe by any objective measure, the clear industry leader, there's no room for complacency at Activision Blizzard," he said. "We constantly look around. We look at our competitors but also - and maybe even more importantly - we look at other media companies, other online companies, companies in places like China and Korea and see what they do best."
"We constantly look around ourselves to see what best practices make sense for us to re-apply, while at the same time our development, marketing and retail teams constantly challenge themselves to set records and do a lot of firsts. "I wouldn't go into any specific company, but we look at all of them and we don't have the ego to think we're the best at everything."
|